• Uller

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Ni som satsar på viktnedgång . Är det någon av er som ska gifta sig i augusti eller därikring?

Hur gör ni med klänning har ni börjat leta redan trots att ni vill bli av med lite först?

Tänkte mig ut i helgen och prova lite men vill ju ner 10-15 kg till först innan jag beställer klänning

Har gått ner 5kg på 3 veckor så det känns bara bra men det är ju en bra bit kvar

• Uller

Jag har kört naturdiet för att gå ner i vikt. Men inte enbart utan ersatt någon måltid med naturdiet och resten försökt att äta nyttigt.

Blir dock väldigt sugen på sådant som man inte bör äta, brukar då unna mig en liten bit choklad mörk och njuta riktigt mycket av den.

• Uller

Hej hoppas att allt är bra med er. Är lite förskyld men inte så farligt.
    Skulle varit och tränat Pilates igår men hade ingen barnvakt. Om förskylningen är bättre imorgon så tänkte jag åka 5 km längdskidor. Det är bäst att passa på nu när vi har snö.

Vägde mig idag och har gått ner 6 kg på 3 1/2 vecka känns bra nu är det bara och fortsätta på det här sättet. Men sötsuget är svårt som sagt var.

Ska ut och titta på klänningar på lördag med min sambo. Hoppas bara att de har några hemma i st 46-48 så att man får möjlighet att prova.

2006
    25 mars - Linele1, ?
    10 Juni - Inda, Molkom (Värmland)
    1 Juli - Sweet saint, Tranås
    29 Juli - Jessie76, Luleå
    12 Augusti - Uller, Leksand
    11 November, Novemberbrud06, Vallentuna
    2007
    30 april, Miafina , Sunne

• Uller

Hej

Var och provade klänningar idag provade 4 st. var väl ingen som var direkt wow men kul att titta och prova ändå.
    Känner mig lite stressad när det gäller klänning för i butiken sa de att de har tre månaders leverans på dem och sedan har de semesterstängt i juli. Så senaste datumet jag måste betälla är april. och göra sista justerinarna i början av augusti med bara 11/2v kvar till bröllopet.

Jag som vill hinna gå ner lite till innan jag beställer. Känns ju fel att beställa i en st och sedan kanske gått ner två st tills klänningen ska provas ut.

Vägde mig idag gått ner 1 kg till. Har nu minus 7kg på mindre än 4 veckor. det känns jättebra. 10-12 kg till då. det borde ju gå.

• Uller

Slavrade lite igår åt grillad kyckling ris och cyrrysås. Mumsigt. Men jag har ju passerat det viktiga för mig 90 strecket nu iallafall så jag kunde unna mig lite tyckte jag.

• Uller

Mätte midjan idag. Har minskat 5 cm sedan jag började. Det känns jättekul att nåågot sker på den fronten.

• Uller

Jag har feber idag så min motivation är nere på noll

• Uller

Jag Syndade och åt en tredjedels pizza igår. Men eftersom jag varit sjuk några dagar tyckte jag att jag kunde unna mig något gott. Åt dck inte en hel vilket jag utan problem hade kunnat göra för en månad sedan.
    Har inte vägt mig på några dagar men det känns på kläder att saker händer.

• Uller

Jobbar som sjuksköterska.
    Ett BMI på mellan 20-25 är helt ok. Men ligger man på 25 skadar det inte att gå ner några kg. Det finns inget belägg i att ett BMI på mer än 22 ger ökad risk för diab. Dock om man ligger närmare 30

• Uller

Känns bra.
    Min svärmor frågade igår om jag hade gått ner i vikt och det har jag ju 9 kg. Men det känns bra att någon annan märker det själv tycker jag att det bara känns lite på kläderna och min sambo han säger att han inte märker sådant då han ser mig varje dag.

• Uller

Ska åka till mina föärldrar nästa vecka de har inte sett mig sedan jag gått ner mina kg. Hoppas de märker något

• Uller

Började jobba igår igen efter mammaledighet.
    Nu är det sambons tur att vara hemma med barnen.
    Får se hur det går att sköta sig med nyttig mat när jag jobbar. Arbetar på en akutmott vilket innebär inga fasta mattider man får ta chansen när den kommer vilket innebär att det är lätt att bli godissugen.
    Men man rör sig ju på ett annat sätt då det är ett evigt spring i korridorerna mellan alla patienter.

• Uller

Miafina:
    Om du känner någon som är duktig på att sy så kan du ju be henne/honom sy näbbklänningarna åt dig. Min svägerska syr mina så jag får två mycket vackra klänningar för under 500 kr.Mönstret är det som nästan är dyrast ca 90 kr/mönster så om näbbarna har ungefär samma st så kan man använda samma

• Uller

Svårt att fixa detta med att äta regelbundet som är så viktigt när man jobbar som jag gör

Komm till jobbet idag och skulle äta mat 13.30 fick till slut i mig maten på stående fot kl 17.00 medans dr rondade.
    Finns ingen möjlighet att leva efter bra rutiner med min arbetssituation. Kommer på mig själv med att vara jättekissnödig efter en hel dag på jobbet och inser att jag inte har hunnit gå och kissa.

Pust men det är ju så kul jag gillar ju verkligen det jag gör.

Har ingen aning om hur man ska få matsituationen att gå ihop dock

Detta blev ett långt inlägg om mina bekymmer med regelbundenhet

• Uller

Syndat hela påskhelgen med god mat och godis.
    SÅ gott men har iallafall inte gått upp något

• Uller

Jag har tagit nya tag igår och nu ska jag verkligen förska hålla mig från allt vad socker och kolhydrater heter, får se hur det går.
    Hade huvudvärk igår men tror det beror på att jag håller på att bli förkyld har ont i halsen och är snorig. Men ska försöka bita ihop ändå

• Uller

Hej Miafina:

Det är bara att kämpa på som mest vägde jag 107 kg. men lyckades gå ner 17 innan jag blev gravid igen. Så nu när jag har kört igång igen så har jag sedan slutet av januari gått ner till idag 10 kg. Så nu har vågen flyttat sig nedåt igen. väger nu 86 kg vilket jag inte har vägt sedan 97. Det känns ganska bra.

Var och handlade igår, har en vännina som jobbar på Lindex så jag bad henne plocka fram lite snygga kläder. I genorus st vill tillägga. men tröjorna är den minsta st i dfet sortimentet nu så om jag minskar ner mer för jag leta bland de vanliga ungdomliga modellerna. Hittade även en kjol och en byxkjol i st L genorouse, men de var alldeles för stora i midjan. Kändes jättekul.

Så igår var jag och unnade mig nya kläder så nu kan jag känna mig som en snygg pigg partypingla när jag och min familj ska på 50 års kalas på Söndag.

Ska bli kul om resten av släkten ser något. Min mamma såg ju att jag gått ner när vi hälsde på hos henne sist.

Om jag räknar min totala viktnedgång så blir den 21 kg.

Miafina: Kämpa på jag vet hur det är att vara stor och inte trivas med det men bara man får stöttning från alla ikring sig så brukar det kunna lossna.

• Uller

Är jättetrött och seg idag, känner mig inte alls motivierad av att äta nyttigt. Har fått min mens så det är väl det som gör att jag är sugen på både choklad och chips. Syndade igår kväll med ett par bitar choklad. Fick dåligt samvete efteråt men så gott det var.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.