• lebrah

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Hej tjejer! Jag tycker ni är jätte duktiga som kämpar på så bra! Jag håller ju också på och att försöka gå ner i vikt. För mig är det atkins som gäller just nu. I höstas var det VV och nutrilett. Kände att jag måste testa ngt nytt och då blev det atkins. Tänker ju väga mig en gång i veckan men jag kan ju aldrig hålla mig!!! Är i likadana? Jag klättrar upp på vågen var och varannan dag. Oftast blir man ju besviken när den bara visar ett par hg mindre för att inte tala om när den går upp ett par hg!!! Men jag är grymt motiverad. Förr när jag inte gick ner som jag ville tänkte jag " Äh, skit också. Det här funkar inte" och så började jag äta som vanligt igen. Men den här känner jag inte så. Har tappat 4,5 kg på tre veckor men känner ändå en besvikelse. Vill ju vara smal nu!!! Hur tänker ni när modet och motivationen sviktar? Har jag inte gått ner minst 1,5 kg den här veckan befarar jag att jag behöver rejält med peppning!

• lebrah

Hej igen ÅÅHH jag blir så trött på alla dieteister och viktigpettrar!!! Detär så lätt att säga "följ tallriksmodellen så går du ner i vikt". Det är ju bullshit rätt igenom. Okej sett under flera års tid med få felsteg så går man säkert ner i vikt. men man vill ju inte bli smal om tre år. Det måste ju ske under en överskåddlig framtid. Håller med sweet saint att dessa personer har med största sannolikhet aldrig varit överviktiga. Ovh självklart går man upp igen efter avslutad kur eftersom de allra flesta börjar äta som innan igen. Har själv gått hos en dietis på Sahlgrenska och det enda råd hon gav mig var"ät frukost lunch och middag". NO SHIT. Det menar du inte. Slutade gå till henne efter två gånger då jag är övertygad om att jag vet mer om viktminskning och kostcirklar och tallriksmodeller änn vad den tanten gjorde! Sedan dess har jag gått ner cirka 10 kg. Blir bara så arg att sådana okunniga personer skall få råda människor med stora problem

Var tvungen att skriva av mig lite ilska...

Har inte sagt hur mkt jag väger eller vad jag tänker gå ner så för de som vill veta så står vågen nu (i förrgår) på 84 kg. Som mest vägde jag 104 ( fast då hade jag en liten kille på 3,6 i magen). Mitt mål är att komma under 70 gärna närmare 65 tills mitt bröllop den 2 september. Vet inte riktigt hur lång tid jag har på mig eftersom klänningen skall beställas att tag innan.

• lebrah

Oms
    jag tror inte det är ett medvetet val att "nu när jag gått ner 30 kg så skall jag börja äta som innan". Utan jag tror det smyger sig på en gradvis. Man tror man vt hur man skall äta och slutar med att räkna points. Man tar större och större portioner. Man vet att man kan gå ner om man bara ger sig den på det så man slappar till sig. När man gått upp tre, fyra kg så tänker man att jag får nog ta fram checklistan igen. Men det blir inte av och vips så har man gtt upp 10 kg och så är karusellen igång igen. Sedan skall man inte glömma att för oss kvinnor så kanske dessa 10, 20, 30 extra kg kommer i samband med graviditet och då är det svårt att neka sig någonting som man får ett begär efter. Så tror jag att det är rätt ofta iaf.

Sweet Saint
    Jag kör atkins metoden sedan dryga tre veckor tillbaka. Vissa tycker det är jätte jobbigt men jag tycker det känns riktigt bra! Det bästa är att jag blivit av med sötuget. Förut var jag så sugen på allt vad choklad att jag i mina mörkaste stunder kunde äta blockchoklad för det var det enda jag hade hemma(pinsamt). Förut kunde jag äta tills jag blev mätt men sedan var jag hungrig efter en timme. Jag fattade ju att jag egentligen inte kunde vara hungrig men ändå kurrade magen!
    Skall köra på så länge jag inte tycker det är jobbigt och sedan går jag nog över till gi. Längtar också till barmark. Vill börja jogga för det bränner verkligen fett!!!

• lebrah

Jo man har verkligen olika uppfattningar om hur man vill att ens närmaste skall agera! Jag har nu gått ner 5,5 och ingen har kommenterat det(förutom, mamma, pappa, sambo) och jag är jätte besviken. För mig så funkar snälla kommentarer om min viktminskning som en sporre. Det är för mig bevis på att metoden funkar och det bara är att fortsätta kämpa. Som tur är så är jag grymt motiverad så jag har inte fått de där tankarna om att ge upp ändå den här gången. Tänker istället att nästa gång vi träffas då skall de minsann se att jag gått ner i vikt!
    Har nu bara 2 graviditetskilo kvar att gå ner och det känns toppen!!!

Sedan har jag bara den andra 15 kvar...;)

Behöver tips och råd inför helgen. Min pappa fyller 60 år och han har undanbett sig. För att slippa uppvaktning så skall mina föräldrar komma hit till oss över helgen. Vi i familjen skall hitta på olika saker som blir övveraskningar för honom. Har lurat in dem en dag tidigare i tron att de skall vara barnvakter. Men när de kommer in så skall vi lura honom till bastun och där skall två av mina syskon sitta med en låda öl! Alltså bastufest. När vi kommer upp till lgh igen så skall vi ha korv i mängder. Han älskar korv och eftersom han också kämpar med sina kilon så har han läääääängtat efter korv..... Frågan är om jag skall vara stenhård eller om jag skall skita i atkins den här helgen? Vad tycker ni?
    På söndag skall vi till min brorsa och se på finalen( är positiv och tar för givet att vi hamnar i hockey finalen;)). Där skall min andra bror med familj förhoppningsvis vara och där blir det kaffe och tårta. Slutligen blir det resturang besök på kvällen. Får smått panik. Vill ju så desperat gå ner i vikt men med alla dessa frestelser kan det bli svårt. Vet att jag måste bestämma innan hur jag skall lägga upp helgen. För om jag bestämmt att jag inte får fuska så kan jag hålla det. Men pappa fyller ju bara 60 en gång och jag känner mig som en party pooper om jag bara sitter där med mitt vatten och stekta ägg...

Hur göra

• lebrah

Jo, det när ju upp till mig själv så klart men det är alltid bra med råd och tips :)
    Det var jätte bra det där med att man kan dricka vin för det visste jag inte. Har bara kört atkins i 3,5 vecka så jag kan bara det om induktionsfasen. Och jag skall defenitivt leta lågkolhydrat korvar!!! Hoppar nog tårtan. Fyller själv jämt om en dryg månad så jag väntar tills dess ;)

• lebrah

Grattis miafina! Trägen vinner heter det ju...

• lebrah

Bra tips med atkins choklad! Har stått och hållit i en men lade tillbaka den för jag är lite snål. men när jag bestämmer mig för att jag skall unna mig något så skall jag definitivt testa den!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.