• Mysan98

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Tänkte jag kanske kunde få vara med på ett hörn i den här tråden. Själv ska jag inte gifta mig förrän 12 jan 2008 så jag har väl en del tid på mig att gå ner de kilona jag skulle vilja förlora, men jag tycker ändå att det är hög tid att börja lägga om kost och motion. I dagsläget rör jag inte på mig någonting *harkel* Har svårt att hitta motivationen och framför allt så tycker jag oftast att det är jätte tråkigt också. Mitt största "mat"-problem är att jag sedan några år tillbaka sen jag drabbades av ångestattacker börjat att tröstäta något fruktansvärt. Upplever att ångesten dämpas efter att jag stoppar något gott i munnen :) Förstår att det där sitter mest i huvudet på mig och nu tycker jag verkligen att det är dags att ta mig själv i kragen och göra något åt saken. Eftersom min älskling har om möjligt ännu sämre karaktär än jag så hoppas jag att kanske jag kunde få lite inspiration av er duktiga tjejer istället. Min första fundering över ätandet är hur ni resonerade över val av mat-metod? Självklart förstår jag att metoden är väldigt personlig och att vissa saker funkar bättre för andra. Men hur resonerade ni när ni valde? Egna för- och nackdelar. Jag tycker bara att det där är en hel djungel och blir jätte stressad bara över att fundera på det...

Oj oj nu blidde det jätte långt. Förlåt :)

• Mysan98

Nu har jag suttit och surfat runt lite och läst om GI och det låter ju ganska vettigt. Pulver och sånt känner jag går bort omedelbart. Inte för att jag tror att det inte fungerar utan snarare att jag tror på en metod som är något man håller sig till resten av livet och på ett enkelt sätt. Vet inte om jag skulle kunna klara av att äta pulverprylar resten av livet bara för att hålla vikten :) Jag tror att jag faller för grupptrycket och testar. Kan inte bli mer än fel och att jag upptäcker att det inte passar mig.

Är så imponerad av hur duktiga ni är!!! Hoppas att det går lika bra för mig och om inte får jag väl gnälla av mig lite och hoppas på lite pepping.

• Mysan98

Grattis till viktnedgången Drakdahl!!! Så otroligt duktig du har varit!!!

Miafina jag hejar på dig och hoppas att du lyckas nu under de kommande två veckorna. Vilken känsla att kunna stå inför sina svärföräldrar och visa upp sig och samtidigt kunna känna sig stolt över vad man har åstakommit.

Själv har jag dragit på mig en dunderförkylning lagom tills jag bestämt mig för att börja. Men jag har i alla fall gjort en två-veckorsmatsedel att följa bara för att jag inte ska bli frestad att välja annan mat bara för att jag känner att jag inte orkar engagera mig och leta recept just den dagen. Försöker verkligen att eliminiera alla de fallgropar jag vet att jag vanligtvis faller i. Dessutom har jag satt upp målet att jag inte får gå ut och prova klänningar förrän jag gått ner minst 7 kg (och vem vill inte frossa i klänningar :)) Så valet är att antingen gifta mig naken eller ta mig kragen och lyckas den här gången *nyser*

• Mysan98

Det verkar som om den där Orbitreken är riktigt bra.... Måste nog önska mig en i födelsedagspresent tror jag. Är den så pass tyst som dom säger i reklamen eller har den massa ljud för sig? Hittade något liknande på ICA Maxi förut och den knakade och knirrade jätte mycket så den skulle man absolut inte kunna titta på tv samtidigt som - eller ens föra en normal konversation.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.