• solstickan

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Hej!

Får jag vara med? Satsar på att gå ner minst 5 kilo till mitt bröllop 28 juli...

Köpte en orbitrek som jag använt i fyra dagar hittills och redan gått ner ett kilo.
    Är den så bra?

• solstickan

Ett träningsredskap man typ går stavgång på. Finns på tvins och TV-shop.

• solstickan

Jag har faktiskt bara börjat träna med den, inte ändrat kosten alls...
    Men det ska jag göra nu, inget mer godig, kakor och glass.
    Blir svårt för jag är glassoman...

Har ett sånt otroligt sötsug på kvällarna, det är nästan omöjligt att stå emot. Nån annan med samma problem? Eller kanske tips på vad man kan göra åt det?

• solstickan

Strunta i kalorierna! Du ökar ju förbränningen för en bra stund efter du tränat, bygger muskler och stärker hjärtat. Plus att man mår psykiskt bra när man tränat. Var glad över tiden eller sträckan istälet!

• solstickan

Jag behöver en "kickstart". Har bara varit lite engagerad i det här med vikten hittills, för jag ser inget resultat. Min orbitrek är jättebra, men det känns svårt med godiset. Har nån nåt tips på ett bra sätt att få tillbaka viljan och energin? Vill gärna gå ner ett par kilo snabbt så jag får motivation...

• solstickan

Va skönt att höra att inte bara jag är godis-beroende!

Är lite i det stadiet nu som du var i förut, typ nu ger jag allt eller så ger jag upp.
    Fast det var skönt att höra att jag faktiskt inte måste sluta helt... Även om jag "bara" minskar på det så är ju det en förbättring. Ska kanske unna mig något en gång i veckan, införa lördagsgodis.

Det är så bra med denna tråden där man kan gå in och peppa sig! Nu ska jag satsa igen!

• solstickan

Va duktiga alla är!
    Miafina, du har verkligen gått ner mycket! Hur lyckades du?! Själv väger jag 80 och vill gärna gå ner under 75... Vill jättegärna ha tips av dig! Går du 1 mil på OB varje dag? Eller bara nån gång i veckan?
    Du är en kämpe i vilket fall somhelst! Starkt!

• solstickan

Låter ju som du hittat ett toppenbra sätt. Skönt att det liksom flyter på för dig. Har funderat på detta med kolhydrater, ska kanske försöka minska på det jag med. Fler som testat? Funkar det för alla? Har fått för mig att man blir hungrigare och mer sötsugen.

Imorgon är det måndag och dags för nya krafttag!

• solstickan

Trollungen

Vi verkar vara på ungefär samma nivå, jag går på min orbitrek ca 30 min/dag men har svårt att låta bli sötsakerna...
    Vi kanske kan stötta varandra lite?

• solstickan

Är det någon av er som har tips på något GI-vänligt man kan ta till fikat? Min svärmor bjuder ALLTID på fika, med sockerkaka, småkakor, kladdkaka eller något annat onyttigt. (Men så gott!)
    Känns lite dumt att bara sitta där utan att äta något och det är svårt att stå emot när man inte har nåt substitut.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.