Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
Ja ska ner 15-20 kg får ja haka på?
Ja ska ner 15-20 kg får ja haka på?
Drakdal:
Tack
Just nu äter jag mest grönsakssoppa för att rensa kroppen, sen skall jag äta soppa alternativt grönsaker till förrätt och sen middagen, det gör att jag äter mindre kolhydrater vilket är bättre. Försöker även byta ut kolhydraterna mot fullkorn och andra bättre kolhydrater.
Drakdal:
det gör det nog, har hittils gått ner 6 kg i år. så jag ska nog klara mitt mål inför bröllopet iallafall..
lilla-Angelina:
Morötter, sellerisjälkar, purjolök, vitkål, blomkål, broccoli, och kryddor efter smak
Miafina:
Jo jag förstår hur du menar, själv väger jag aldeles för mycket och vill gå ner i vikt, men försöker se det långsiktigt, har gått ner 13 kg sedan min maxvikt, det har gått sakta, men det går iallfall neråt.
Nu ska jag ner 10 kg till i år tänkte, har gått ner 6 kg iår. sen blir det att gå ner 10 kg nästa år, och sen är jag på min målvikt, får se om ja stannar där eller går ner mer efter det.
Miafina:
Jag förstår precis hur du känner, har själv 20 kg att gå ner då kommer ja fortfarande vara överviktig, men jag tror jag kommer vara nöjd.
Hade mer än 30 kg övervikt förut. Har också en nära vän som har 50 kg övervikt, så jag vet mycket väl hur det känns med mycket övervikt.
1 kg i veckan är en hälsosam viktminskning, sen kan man ju göra dunderkurer som nutrilett eller sånt, men problemet kan vara att hålla vikten efter det.
Jag hoppas du hittar ditt sätt, jag har hittat mitt tror jag
Jessie76:
Låter inte allt för bra med lilltösen, vad hände med fingret? lät lite oroväckande..
När gifter ni er?
Miafina:
Jo ja vet att det är svårt att gå ner 1 kg/vecka, lyckas inte ofta med det, blir oftast mindre..
Men man ska inte ha för höga mål heller..
Lycka till säger jag iallfall!
Miafina:
Vad skall ni köra då?
någon bantningsdiet eller?
Miafina:
Det låter vettigt det Lycka till med det då!
Miafina:
Har du haft problem med oregelbunden mens (förutsatt att du inte äter p-piller), eller mer behårighet eller att fettet samlas mest runt magen? Det du berättar låter nästan som PCOs, det är en hormonsjukdom som gör att man kan ha väldiga problem att gå ner i vikt, man får mycket muskler, mer som en man, med mera. på www.pco-s.com kan du läsa mer om det. Visst finns det säkert andra orsaker, men det låter lite som det, detta kan man kolla upp hos en gynekolog.
Miafina:
Känner igen det där med att försvara sig och ta illa vid sig om någon pratar om ens vikt o så, jag har varit mobbad och alltid mått dåligt över att någon pratat om min vikt, men sedan ja träffade min fästman har allt blivit mycket bättre.. och sedan jag började prata med kurator för ett år sen, så har allt blivit bra, tar inte illa vid mig på samma sätt längre, och det är väldigt skönt faktiskt.