Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Är fortfarande förkyld och har inte kunnat träna något så jag vågade inte väga mig i morse! Hmmm, får se om jag kan träna om nån dag. Core är verkligen jättebra träning. Suveränt både för mage och rygg.

Håller med om att VV:s godispåsar är en räddare i nöden när man är toksugen på nåt gott!

• Bröllopstokiig

Idag blev det vägning igen och den visade minus 0,4kg, inte jättemycket men helt ok med tanke på festandet i fredags. Känns mycket motiverande!

Det är bara skit att vara förkyld så att man inte kan träna ordentligt, visst gå jag ut med hunden men jag vill ju träna på gymmet också. Men den är nog på väg över nu har varit krasslig i två veckor nu.

• Bröllopstokiig

Tjena brudar!!

Nu var det längesen jag hälsade på här känns det som, phu vad det var mycket att läsa igenom

Ni e duktiga som vanligt så man behöver inte säga nåt

Själv har jag (som vanligt) varit i en jättesvacka - ätit slarvigt och inte tränat. Detta för att min mormor gick bort för en vecka sedan och jag satt med henne till slutet. Usch det är ett av det värre jag gjort! Saknar henne som tusan men hon var gammal och hade ont, så det var bra att det blev som det blev och hon slipper lida. Pga detta har jag varit hemma från jobbet (det plus att dottern klämde av fingret i ytterdörren och fick feber ) och då blir det ju som bekant lite si och så med lunch och mellis och sånt.

Vägde mig imorse (för det är min vägdag) och hade inte gått upp något! Fan va coolt! Ursäkta att jag svär men man blir ju superglad för jag kände mig verkligen tjockare igen!

Igår körde jag 45 minuter med Orbitreken och jag älskar den maskinen!! Sen imorse hade jag svinont i halsen - suck!!

Jaja, whatever - SS: jag mailar dig alldeles strax - förlååååååååååt jag har inte glömt dig

Ha en braaaa dag tjejjor!

-24 grader imorse i Luleå - nu är det över en vecka i sträck med mer/mindre(???) än -20 grader häruppe! Hur har ni det i era landsändor? Fast vi har strålande sol så det tröstar ju lite

• Bröllopstokiig

Drakdal - Det är ju alltid ngt =)

Här vet jag inte vad som händer... det barkar åt skogen... Avsikten var att försöka att hålla vikten denna vecka... Men trots att jag äter lika mkt/lite som jag gjort tidigare så går jag UPP...... Har gått upp 1,6 kg på ½ vecka.... PÅ samma mat som jag tidigare gått ner på... Jag är helt förstummad och skitarg.... Stå still, visst, ok.. men upp ?

Jag begriper absolut nada, eftersom jag dessutom rör mig mer nu än tidigare...... Helmysko och högst knäckande....

• Bröllopstokiig

Miafina:
    Det är inte så att det är muskler då?
    Muskler väger mer än fett vet du

• Bröllopstokiig

Drakdal

Jag gifter mig 28 juli. *läääängtar*

Idag blir det till att ha självdiciplin. Ska på släktkalas hos en släkting som alltid har en massa gott.

Trollungen

Äter de andra också skorpor och sånt då? Svärmor skulle möjligen duka fram det till mig, men hennes söner skulle få kakor och bullar.

Känns lite tungt idag... Ingen motivation.

• Bröllopstokiig

Brud-2008 - JO det vet jag, och det är ju en möjlighet.... fast jag försöker verkligen att itne skaffa mig muskler utan göra sånt som bränner fett och ger flås.... Det går ju inte att unvika muskler helt såklart men ändå...

Men jag tänkte på den möjligheten också... men känns ändå knäckande... Men tänkte låta träningen vara ett tag nu, och se vad som händer då... Jag är verkligen inte i behov av mer muskler än dem jag har så.

Så får bli, hårdhanskarna och mindre träning resten av veckan och typ nästa... se vad som händer.

• Bröllopstokiig

Miafina:
    Men muskler får man av "bara" promenader också, även om det inte ger så mycket som att styrketräna..
    Har du mätt dig nånting? För man kan se på måtten att man gått ner även om man inte gått ner i vikt, om man mäter sig så ser man också att man inte är så dålig som man tror

• Bröllopstokiig

Hej alla!
    Här står det fortfarande still med vikgtnedgången har som sagt gått ner 9 kg sedan slutet av januari, men stått still i snart en månad på vikten 87 kg.

Men antar att jag borde känna mig nöjd ändå. Men vill att det ska rasa neråt nu.
    Ska göra sista provning av klänning och det vore ju kul om de fick sy in den några storlekar.

Men jag skulle vilja gå ner till 75 för då borde jag komma i min balklänning.
    Har det lite som ett mål precisi som du miafina

• Bröllopstokiig

Grattis Inda!!

Jobbar oxå så jag hinner inte...

Kör på brudar!

• Bröllopstokiig

Hej. Jag har länge kvar så jag lämnar inte in ännu iaf.
    Däremot så fick jag ett bra råd av en väldigt god vän ( ) att när man går efter GI-metoden så kan man inte "fuska" på samma sätt som det är möjligt med andra metoder - du vet, man kan inte promenera bort den lilla chokladkakan eller liknande. Jag har lite gått över på nystarten - alltså lite fler kolisar men inte mycket ändå.
    Imorrn har jag vägning och jag vet inte vad jag hoppas men jag vill inte förvänta mig något alls för man är så himla känslig för minsta uppgång.

Miafina - du har varit så enastående duktig hittills, tycker du ska sträcka på dig och vara stolt! Sen att du eftersom du studerar inte kan belöna dig själv på samma sätt som vi andra (iallafall jag) att t ex köpa ett par byxor eller liknande när man gått ihop en storlek eller två - detta tror jag gör det lite svårare för motivationen eller? Jag menar belöningen för dig blir ju lätt en godsak eller nåt? Har jag fel så säg det, jag vet bara hur det var för mig när vi hade sämre ekonomi. Tror tamejtusan att en bidragande orsak att jag går ner nu är att jag fått jobb. Fasta tider och rutiner - det är jäkligt viktigt!

Nu dravlade jag länge - jag vill bara inte att vi ger upp nu!!! Nu kör vi igen, håll ångan uppe

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.