• tvillingsjäl

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Jessie76: Där ser du! Nu kommer resultaten!! vad kul!!!

Vi har ju inte bestämt datum än eftersom vi ska resa lite först!
    Men jag bor ju i Piteå!

• tvillingsjäl

Jessie76: Jag tycker att det är så kul att det går bra för dig nu med tanke på hur negativ du var där ett tag, men du gav inte upp!!! U go girl!!

Sweet saint: nu ska det bli kul att höra hur det går att träna med orbitreken! Har inte tränat själv på en vecka snart..var ju till fjällen å nu är jag förkyld! Typiskt, men jag drar ner på kolisar nu då jag inte kan träna å det funkar bra det oxå!

• tvillingsjäl

SS: Absolut...det brukar ju vara så...typiskt!! Men jag blir så jäkla frustrerad när jag inte tränar...

• tvillingsjäl

Drakdal: Jag kan förstå skidåkaren då det inte är tillåtet att ha hundar lösa i skidspåret, däremot är det ju okej att ha dom med sig om dom är kopplade! Många använder sele på dom så att dom får lite draghjälp, kan ju vara nåt!
    Skullle inte heller uppskatta om en hund sprang fram å bet mig i benen..man kan ju ramla å göra illa sig!

Åka på isen kan ju vara fantastiskt om det är bra is så det tycker jag att du kan prova, annars tycker jag att du köper en sele å använder din hund som hjälp i din träning!

• tvillingsjäl

Kämpa på tjejer, det är fullt naturligt att kroppen stannar upp då och då..det enda ni ska göra är att fortsätta med era nya vanor så lossnar det tillslut! Men ni ska däremot inte tro att det på en vecka försvinner fett som förvandlas till muskler...bygga muskler tar tid och kräver rätt mycke styrketräning...däremot stramar ju kroppen ihop sig! Fett tar större plats än muskler!

Mät er regelbundet och väg er inte allt för ofta!

• tvillingsjäl

Hejsan!

Jodå jag finns här...har inte hänt så mycke..har varit sjuk i ca 3 veckor..skitjobbigt!!! En förkylning som verkligen vägrar att ge med sig... å sen har jag varit till naprapaten och knäckt till min rygg eftersom jag var med om en liten skoterolycka så helgen blev det bara vila å kolla på OS! Men igår åkte vi skidor för första gången på 3 veckor å det var såååå hemskt!!! Det var grymt jobbigt, men samtidigt skönt att komma igång igen!

Vikten vet jag inte för jag har inte vägt mig nåt mer men jag tror att jag står still på 65...nu ska jag iaf inte väga mig eftersom jag har mens....

Verkligen roligt att höra att det går bra för er tjejer!!

• tvillingsjäl

Miafina: Jo jag vet att det är en trivselvikt för många men jag är bara 163cm och jag vill ner till ca 60-62 då är det helt perfekt för mig!

Jag är nog inte helt positiv till hela det här med att sätta upp bilder på sig själv..är inte det lätt ångestladdat??

• tvillingsjäl

JO precis! Men det är ju för att kroppen vänjer sig vid maten och den träningen man gör. För att få bort dom sista kilona måste man verkligen pressa sig själv, förändra träningen i form av högre intensitet eller längre pass, eller varför inte pröva på nåt nytt?

Platåer når man hela tiden, oavsett vad man väger...
    Jag åker ju skidor men just nu läängtar jag efter att få plocka fram min mountainbike å cykla i skogen!! Vilken kick man får å vad jobbigt det är!!

• tvillingsjäl

Problemet med dom flesta är att man äter mer kolhydrater än man behöver, förr i tiden arbetade man mer med kroppen tex och behövde större mängder..så är det inte nu..alltså behövs inte samma mängd kolhydrater.

Sen är ju den verkliga boven sockret, det finns gömt i det mesta så man får se upp!

Atkins jämförs ofta med GI vilket är otroligt fel! Atkins är såååå mycke mer extrem under en lång period!

• tvillingsjäl

Ett tips, köp er en pulsklocka..då får ni bättre koll på bla kaloriförbrukning! Jag använder pulsklocka regelbundet och det är ett kanonredskap för att förbättra sin träning, oavsett om ni vill bränna fett eller öka er kondition! Dessutom är det lätt att hålla koll på om man tränar för lätt...

• tvillingsjäl

Miafina:

Om du har så mycke muskler som du säger borde du ju inte träna styrketräning alls i princip utan bara träna fettförbränning, du borde ju ha hög energiförbrukning med så mycke muskler...

• tvillingsjäl

Miafina:

det jag skrev var ju inte menat som nåt illa, mer en undran...jag är ju inte insatt i din specifika situation, men vaaanligtvis om man har mycke muskler brukar det ju gå lättare...

Men du får nog vänja dig vid att folk kommer att ha samma undran...som sagt vi vet ju inte din speciella situation...vem vet, du kanske har dålig ämnesomsättning?

Hursomhelst, lycka till!

• tvillingsjäl

Jag gick ner 6 kilo med Gi och jag håller det än så det funkade kanon! Jag tränar mycke styrketräning nu oxå så jag tror att jag minskat i fett procent fastän jag står kvar på samma kilo vikt!

Miafina: Jag hoppas verkligen att du inte tar illa upp, som sagt ingen vill nåt illa men det är trots allt ett forum där vi pratar om vikt...därför kommer det nog alltid finnas dom som frågar...

• tvillingsjäl

Jessie76:

Det lät märkligt lite med 270 kalorier på en timme med din Orbitrek! Du måste bränna mer än så under den perioden, med tanke på att du använder alla stora muskelgrupper! Såvida du inte "smyger" fram på den?

Kul att din träning känns bra! Det är en förutsättning att lyckas..att man har kul under tiden!

• tvillingsjäl

Jessie76:

Ja en pulsklocka är jättebra! Jag använder det hela tiden! Man kan gå på gymet och göra ett max puls test men annars kan man göra en generell uträkning
    220-ålder=maxpuls.....så om du är 28 år så är maxpulsen 192...men det är ju bara som en riktlinje, det kan skilja mycke från person till person!

är det primärt fett du vill bränna så ska du hålla dig runt 50-70% av maxpuls..efter det bränner man mer kolhydrater än fett under passet och tränar hjärta/lungor, men får en högre förbränning dygnet runt som en följd av träningen!

Ligger du på 80% eller mer så förbättrar du primärt syreupptagningsförmågan och känner av mjölksyra så det är väldigt tuff träning vi pratar om!

köp en!!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.