• Inda

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

miafina

Jag är säker på att du fixar detta!

Jag har gått ner 5,5 kg på 6 veckor och tycker att det är alldeles underbart!

Allt som går åt rätt håll är ju positivt!

Sen är det ju inte alltid vågen som styr. Det är ju hur man mår att man känner sig lättare och slankare och framförallt piggare!

• Inda

Minafina:

Vad roligt att höra att det går åt rätt håll för dig! Jag har gått ner 6,1 kg på 6 veckor och det är jag helt nöjd med så jag tycker du är jätteduktig som har tappat lika mycket på 2 v!!!

Jag börjar bli lite nervös för hur länge jag ska dra på att beställa min klänning... Jag vill ju bli så smal jag kan innan jag mäter och skickar måtten men samtidigt är det ju lite leveranstid oxå... (ska beställa från Kina)

Apropå detta med grönt te så är det ju bra med sura saker... Jag brukar pressa en citron i vatten och dricka det till måltider etc. Det är GI-sänkande liksom starka kryddor...

• Inda

Apropå choklad så är ju Marabous 70% choklad god och inte direkt onyttig. Enl. GI-viktkoll kan man äta den till mellis ibland. Det bästa är att man nöjer sig med lite pga den höga kakaohalten.

Annars smaskar jag på nötter och torkade aprikoser när jag blir sugen...

Ska oxå väga och mäta i morron... Har inga stora förhoppningar men bara det är minus så är jag nöjd...

Jag ska ta tag i motionsbiten nu när det börjar bli ljusare mot kvällarna. En rask promenad om dagen borde ju göra nå'n nytta.

• Inda

Grattis Minafina! Det går ju jättebra för dig!

Sälv har jag gått ner 8 hg sedan förra veckan. Det känns bra! En annan sak som är kul är att folk uppmärksammar att jag gått ner i vikt. Arbetskompisar, familj och barnens kompisars mammor...

Jag började på 82 kg efter nyår och är nu nere på 75,1 kg. Målet till 10 juni är 65 kg men jag vet inte om det är en rimlig vikt...
    Jag vägde 65 kg för 10 år sen ungefär... (innan barnen)

• Inda

Har oxå vägt mig idag... Vågen går fortfarande åt rätt håll om än lite saktare...

Jag har nu gått ner 7,2 kg sedan årsskiftet... Jag måste ta tag i motionen nu känner jag... (jo jag vet att jag säjer det varje vecka... det är ju det som är problemet... :-S )

• Inda

Förresten Minafina, jag är säker på att din mamma kommer att bli glatt överraskad när ni ses, oavsett antal kg tills dess!

• Inda

Tips! Jag var oxå sugen på salta snacks igår så jag gjorde en nyttigare variant själv igår.
    Rostade mandlar i stekpannan med lite olivolja och salt. Det blev gott faktiskt!
    Annars är ju torrostade jordnötter bättre än chips.

Känner mig som fröken präktig nu...

• Inda

Solstickan - Jag började på 82 kg vid nyår och är nu nere på 74,8 kg. Det "enda" jag har gjort är att ändra maten och äta kolhydratfattig kost (GI-mat) samt promenader högst 2 ggr/vecka.
    Du fixar lätt att gå ner till 75 om du lägger om matvanorna!

• Inda

Minafina: Jag hade en arbetskompis som inte hade nåra såna spärrar...
    Det var liiite jobbigt när han kom emot en i korridoren (för att prata) och inte stannade förrän en halvmeter framför en. Dessutom var han lång (och snygg...)

• Inda

Hej tjejer! Är det här ni är?? Som jag har undrat!

Hur går det för er alla?

Själv ligger jag på -8,5 kg nu. Jag planerar att köra en rivstart igen efter påsk för att få igång lite snabbare viktnedgång. Tanterna på jobbet tycker dock att jag "försvinner"

Klänningen är nu beställd och jag hoppas få det "angenäma besväret" att sy in den lite innan bröllopet...

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.