• Millan28

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Vad jobbigt Miafina!!!!!

Men det kanske bara är en svacka... vissa dagar väger man ju mer..
    Jag har hört att man inte kan öka mer i fettvikt per vecka än man kan minska i fettvikt per vecka vilket skulle vara upp till 1 kg. Om det stämmer så kanske det bara är muskler och vatten.

• Millan28

1 kg i veckan ska inte vara nån omöjlighet, 0,5 1kg i veckan är ju rekommenderad takt för en bestående viktminskning... men du kanske ska ha lite utrymme för misslyckanden med...?

Mäter du dig nånting? Det kan vara en sporre att se att måtten minskar även när man står stilla/går upp? Bra för den där motivationen om inte annat..

Kör hårt!!

• Millan28

Uppdaterar lite....

Jag "tjuvväger" mig ju varje dag, men räknar bara vikten på måndagar. Kändes himla skönt imorse för då hade jag lägsta vikten någonsin. Var extra duktig igår så det är nog därför... Igår blev det nyttig matlåda till lunch, nyttig middag och ingen extra kvällsätning, tränade 60 min innebandy med grabbarna efter jobbet.. sååååå kul!! Älskar sport!! Fick tyvärr ett stort skavsår under foten, lätt hänt när man har så mycket adrenalin i kroppen för man känner inte att det gör ont förrän efteråt.. Det händer mig ganska ofta

Förhoppningsvis blir det boxercise ikväll om jag hinner, men jag tar nog ett par andra skor. Har nyttig matlåda idag med!!

Kämpa på tjejer!!!

• Millan28

Miafina: Vad pluggar du?? *nyf*

• Millan28

Brukar inte den här tråden ligga under bröllopsforum??? Eller är det jag som är förvirrad???

• Millan28

Miafina:
    Låter spännande!! Själv så kan jag längta tillbaka på studietiden med nostalgiskt leende, det är 9 år sedan jag tog examen nu..
    Men det är himla skönt att ha pengar med.

Vad ska du bli? Dvs vad ska/vill du jobba med? (frågvis idag....)

• Millan28

Miafina:
    Jag tycker att det låter som om du har hyffsad koll iaf.

Jessie76:
    Lite info om pulsträning:
    www.gangsport.com/t2p.asp

Tänkte cykla till jobbet idag men det kändes lite kallt (10 minus) och jag sov lite för länge, så jag fick skjuts istället.
    Men nästa vecka ska jag försöka börja cykla igen!! Jag har bara 7,5 km till jobbet och cyklade varje dag innan jul. Efter det har jag dragits med småförkylningar, det har snöat en hel del (och de snöröjer ju inte cykelvägarna så bra) och jag har helt enkelt varit alldeles för lat.

Men jag äter ganska bra iaf.
    Idag är det tre månader kvar till bröllopsdagen, och 5 kg till ska förhoppningsvis bort innan dess.

Idag blir det 45 minuter salsa på lunchen (dansen, inte sånt man äter ).

• Millan28

Idag var det vägning, -0,6kg förra veckan vilket är helt OK nu när jag börjar närma mig mitt mål (5 kg kvar nu).

Lite lugnt på träningsfronten än så länge. Pump, innebandy, lite dans och cirkelträning förra veckan. Hoppas på att komma igång med cyklingen denna veckan.

Jag kör med viktklubben och ska äta 1300kcal (tror att det är lägsta nivån enl VK). Skulle jag stå stilla i vikt tror jag jag skulle ligga på 1900 + extra för motion och det är ju inte alls orimligt. Jag brukar hålla mig på 1300-1500 eftersom jag inte registrerar "vardagsmotion" och de dagar jag tränar kommer jag knappt upp i mina 1300 kcal (netto)..

Apropå BMI så är jag också en sån som ligger högt eftersom jag har relativt lätt för att bygga muskler. Just nu ligger jag strax under 25 och vill ner till 23. Lägre än så passar inte mig.

• Millan28

Tack Miafina, och grattis själv!!! Visst är det skönt att nå nya "bottenrekord"

Vad jag menar med att komma igång med träningen är att jag inte riktigt kommit till den träningsnivå som jag låg på innan jul ännu, främst pga att jag inte cyklar än och har dragits med diverse förkylningar. Jag trivs med att hålla en relativt hög träningsnivå eftersom jag kan äta lite mer då och jag har ett stillasittande jobb så jag behöver det.

Nu är står det en stor godisskål precis utanför mitt kontor, har den i blickfånget hela tiden....
    Men jag har än så länge inte varit där, hoppas att den tar slut snart.... Jag är nämligen inte typen som bara kan smaka en bit..

• Millan28

solstickan:
    Ett tips bara... För mig så fungerar det inte att träna om jag inte tycker att det är kul, då ger jag upp efter ett tag. Jag förstår om det känns jobbigt att komma igång och träna om man aldrig gjort det förut (minns inte hur det var i ditt fall), men tänk på att träningen är något du ska fortsätta med resten av ditt liv, inte bara för att gå ner i vikt.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.