• Jessie76

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Jupp.. Jag hade gått på byxor modell större och överdel modell tight, men å andra sidan har jag rätt stora behag uppåt, och är smalare över rumpa å så. Man får ju välja efter vart ens "problemområden" sitter Men tight där det ska synas!

• Jessie76

Nejdå, inte alls - det kommer gå jättebra! Sen ser man ju ut som man känner sig. Jag känner då iaf att jag sträcker på mig mycket mer sen jag "började". Man känner sig lättare helt enkelt, och jag har "bara" kommit halva vägen jämfört med dig - go girl!

Och jag menar inte alls att pracka på dig GI metoden, man gör det man känner är bäst. Sen tänkte jag bara på ditt grönsaksbehov som lät likadant som mitt och då är GI bra.

• Jessie76

Hehe... Det var mötet med din mor som jag var nyfiken på. Frågade du henne eller sa hon det bara? Nyfiken, för själv "drar" jag ur folk hur man ser ut, och då blir det ju inte riktigt lika roligt - eller?

Själv verkar det som man hela tiden stannar på den här platån som jag är på just nu och jag BLIR SÅ LESS!! Känns som att det inte går att komma förbi den... suck...

Hur går det för alla andra då?

• Jessie76

Förstår att det är svårt med skolluncherna, har inga direkta tips att ge dig för jag är inget proffs (no shit ) på GI. Men visst finns det grönsaker och sånt oftast? Du kanske kan ta bort dom "dåliga" tillbehören (pasta, ris och potatis) och äta sallad eller råkost till? Eller fråga mattanten (heter dom så fortfarande? )

Hang in there Mia, du fixar detta! Vet du, ett bra tips är att äta stark stark mat och att ha citron i vattnet - det bränner visst bra.

• Jessie76

Hallå tjejjer. Låter som att du (Mia) är där jag var för nån vecka sen - hur jobbigt som helst och det är ingen idé att säga att det går över, för man måste själv få det att gå över och få tillbax motivationen.

Jag väger ju mig onsdagar så jag har ingen aning om hur det går, men det känns väl ok. Man har (som vanligt) fuskat i helgen - och (även det som vanligt ) tagit några glas vin, och dom är vita för jag kan verkligen inte dricka rött vin! Med maten har jag vart jätteduktig, och inga snacks eller nattamat. Däremot drack jag läsk på söndag - hur "farligt" är det? Inte light, utan vanlig läsk.
    Idiotiskt, jag vet - att det ska vara så förbannat svårt när man vill så mycket?! Pucko är man

• Jessie76

Grattis brudar! Och du Mia, kan hända att det har med "din diet" att göra? Jag går ju inte heller upp av att fuska då och då, men jag går inte heller ner - som det sägs att man ska göra - någonting alls dom veckorna... Har haft det precis som du förut - det är därför jag känner att denna "diet" passar mig, för framöver vet jag att jag kan unna mig något på helgerna bara jag håller strikt på veckorna.

Det känns bara så idiotiskt att man gör så redan nu, för jag vill ju gå ner fort och mycket och i den här takten går det inte tillräckligt fort. Man har endast sig själv att skylla.

• Jessie76

Jasså? Nog har jag ätit nötter - i massor! Menar du att man inte får det? Oj då.... Men vad äter man för mellanmål då? Fan det är ju det enda jag stoppar i mig mellan måltiderna... Det och såna små Baybybel - ostar.
    Tips?

• Jessie76

Äter du enligt giviktkoll.se eller? För enligt den så är nötter helt ok, så jag kör på det.
    Tack ändå

• Jessie76

Enligt den jag går efter är det tre faser: Rivstart, nystart och balans (visst heter dom så?). Kolla in Expressens hemsida och klicka på GI så lär du dig. Man kan lära sig mycket utan att gå med i klubben oxå.
    Men visst går väl råa morötter bra Drakdal? Det är väl tillagade som är no no?

Jo d e ju klart, man kunde ju bara dricka vatten oxå om huvudsaken är att man går ner? Viktigast är ju att man håller sig "nere" - lär sig en livsstil som passar?

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.