• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

här var det dött idag!!!
    ur står det till med er??

• sweet saint

höstbrud:

Bra kämpat!!!!

Uller:

Krya på dig!!!!! Väntar själv på mig influensa som ännu inte drabbat mig..

Flåt att jag inte har skrivit så mycket på senaste.. Kan bara göra det på jobbet och de har sagt till oss att vi inte får sitta på nätet längre.. (men jag är en rebell så jag gör det ändå.. ), så det gör att jag måsye smyga lite.. dessutom är våran dator hemma lite upprorisk just nu... kommer nästan aldrig in..
    Ska försöka lite i helgen att hinna ifatt er alla!!

Tills dess

ha det bra!!

• sweet saint

*skrattar*

yup, that's me!!!!

• sweet saint

förbannat!!!! HAde skrivit långt, men så kraschade systemet...

Ja, ja, kort sagt..

vilken strategi gäller för helgen då??

• sweet saint

ja..

halloj allihopa!!!

Nu känns det som om jag inte varit här på evigheter...

Det är sååå mycket att stå i nu när man börjat planera att jag helt enkelt hunnit hälsa på här inne..

orbitreken funkar super!!!! hur skönt som helst!!!!

när det gäller maten så funkar det också, men jag har inte haft tillgång till nån vår så hur minskningen gått till har jag ingen aning om.. ska kolla på torsdag då jag ska simma lite..

hoppas att ni håller igång och inte ger upp nu!!! Sommaren börjar sakta men säkert närma sig!!! Bikinis, linnen, kjolar, BRÖLLOP, mm..

• sweet saint

ja.. det finns ju de som kan hålla sig på husmanskost utan viktökning... MEN för en person som vill gå ner i vikt innebär det att man inte får äta sig mätt på de portionerna (husmanskost)och i princip gå hungrig.. det VV/Gi LEDER till är ju att äta normal hälsosam mat, men innan man kommer dit måste man på något sätt ändra livsstilen ang mat och motion..UTAN att gå hungrig! För något fel gör man plus att kroppen agerar olika på alla..
    Hade detta som dessa personerna påstår fungerat så skulle denna tråd inte finnas och ingen diet för den delen heller.. Så de pesoner som påstog det du skrev om har förmogligen aldrig varit överviktiga eller så går de hungriga på husman... HUsman är bra och hälsosam mat, men för folk som rör på sig regelbundet, INTE är överviktiga och dessutom tom har svårt att gå upp i vikt!

Måste få uttrycka mig lite: VILKA IDIOTER!!! HERREJISSES!

• sweet saint

ja. det här med sockerjakten har ju riktigt blossat upp! Men jag tycker det är bra då man får insikt om hur mycket socker det finns imaten.. Barn som äter olika flingor exempelvis får ju i sig massor av onödigt socker.. Inte undra på att barn blir hyperaktiva och senare vill ha mer sötsaker.. Likaså när det gäller läsk... Det är klart att det står typ " ger en energifylld start på dagen" på allt sådant!
    Jag är positivt inställd till detta eftersom det leder till bättre hälsa!! (tänderna, diabetes, jämt humör osv)

Sen kan man ju ta den här hysterin ang att frukt och dyl ska innehålla fel saker med en klackspark.. Men man vaknar ju till iallafall!

• sweet saint

lebrah:

Ja.. det här med dietister verkar vara intressant! Hade en kompis som var rejält överviktig förr så hon gick till en dietist.. Den personen sa då åt henne att bara äta sallad och soppa (knorrs pulversoppor) och sen inget mer.. JO visst serru!! Ibland verkar det som om de inte vet något om övervikt och dieter.. Att de inte tar en på allvar typ... "Överviktiga är dumma i huvet och äter pizza till frukost och chips till middag.. och ett paket smör innan de lägger sig om det är hungriga." Man kanske har tur om man får tag på en som riktigt tar tag i allt och faktiskt VILL hjälpa en! Ja.. hälsovården över huvudtaget är jag otroligt negativ till, av erfarenherer att bedöma..

• sweet saint

linele1:

Bra sagt ang den mentala faktorn!!!!!

Kul med resultatet!!! Hur mycket vill du ner???

Kämpa på!!!!

• sweet saint

Skulle vilja höra lite positiva åsikter om övervikt som era närmaste har..

Min blivande tycker att jag är fin som jag är och tycker att jag är dum när jag får mina överviktsdepprisoner. Han är också så himla söt när han säger till mig när suget kryper inpå en att "du ska inte äta sånt här" och sen spärrar han in ögonen i mig och tar lite på mig mage.. sen kommer han alltid lite skamsen efter nån timme och säger "förlåt, men du har ju sagt till att jag ska hjälpa dig" Varenda gång han gör så blir jag så himla glad för att han har verkligen förstått hur jag mår med min övervikt! Han är en snäll men också bestämd person och det gör nog att han känner sig elak efter han "sagt åt mig". Men när jag sviker mig själv kommer han och tar över jobbet! Hoppas ni fattar vad jag menar! han är otroligt hjälpsam!! Det enda som jag saknar nu är att HAN ska säga att "ja du behöver gå ner i vikt"!!!!!! Det skulle få mig extra förbannad på mig själv och på så sätt skuller det bli Concorde fart på viktnedgången!
    I övriga umgängeskretsen så är de flesta "man ska må bra och ha lite hull istället för att vara pinn smal", Men jag önskar att de kunde sätta lite press på mig!! Det skulle inte skada mig utan sporrar mig bara!!!
    Så.. min sambo är snäll och hjälpsam, våran umgängeskrest är snälla med rätt inställning om ideal, dock inte så hjälpsamma mot mig..

• sweet saint

drakdal:

Håller med.. Bra och intressanta diskutioner här idag!!

Och absolut.. det är en själv som ska ta beslutet och vilja gå ner, det som jag vill ha är hjälp och peppning (som man får här, men även av min fina sambo.), och jag känner att mer hjälp i det dagliga livet av min sambo skulle motivera och driva mig ännu mer och därav skulle det öka chansen att verkligen lyckas! Så det är därför jag vill att han ska bli tuff mot mig när det gäller detta! När jag glömmer ska han påminna mig om man säger så! det funkar bra för mig!!

ibalnd behöver man någon som väcker en innan det gått över tiden.... Och det är som du säger.. många är rädda för att vara ärliga om övervikt för de vill inte vara elaka, men det sista jag vill är att när man väl kommit ner till min målvikt så DÅ kommer folk och säger.. "ja du var kanske lite rund där ett tag" Men SÄG DET NU FÖR 17!!!! Det hjälper mig!!!!!
    MEN detta är jag som tycker så om mig!! Andra vill inte att det ska talas om av olika orsaker och då ska det respekteras!!! Absolut! Men mår man dåligt av någon anledning så vill man ju kunna hjälpa på rätt sätt den personen.. och rätt sätt för mig är en hand från min sambo!! Medans för xxx så finns det andra sätt!

Det som är bra här på denna tråd är att vi hjälper varann med olika kunskaper, peppning, kramar och vänliga ord och jä-lar anamma!!!

• sweet saint

halloj!!

Hoppas att ni alla mår bra!
    Själv har jag haft en hektisk vecka.. Vart tar tiden vägen.. Man hinner ju inget nu för tiden!!
    Ihelgen var jag och min blivande på Depeche Mode i Gtb.. Det var kul!!! Vi bodde på Crown Hotel.. Älskar det hotellet!! De HAr en relaxavdelning på högsta våningen som är helt underbar!!! Jacuzzi med panoramautsikt över göteborg!! Inte helt fel..
    Tränar som 17 på orbitreken hemma och håller dieten väl! Men jag har inte vägt mig på länge.. vi har ingen våg hemma och jag är nästan aldrig på gymmet sen vi fick OB.. Ska försöka ta mig dit på lördag.. Spännande minst sagt!!

Drakdal: Hejar på dig!!!!!

• sweet saint

Miafina:
    Ja!!!! Får jag en vecka till på mig innan jag behöver avlägga rapport??!! Please????

WoW vilken snabb leverans!!! Ja, det måste absolut varit min utskällning som påverkat!!!! Tacka MIG!!! (hihi)

Den var ganska lätt att sätta ihop!! Rapportera när du kört ditt första pass, så vi får se vad du tycker om den!!!

Nu ska jag ta och läsa igenom lite vad som skrivits i denna tråd, har inte hängt med på sistone!! (illa!!! Jag startade ju den... Fy skäms!!!! )

• sweet saint

jag tanker inte på kalorierna for att..
    man bränner olika mycket beroende längd och vikt, man eller kvinna.. dessutom om man jamnför antal kalorier man bränner på 30 min på löpband (gång) eller liknande maskiner under motsavarande motstånd och hastighet, där man själv kan skriva in vikten så förbränner man en hel del. 30 min på min favoritmaskin på gymmet (liknar orbitrek) förbrännes 300-400 kcal beroende på vilket program jag kör..
    så jag räknar 30 min= 300kcal.

så tänker jag..

• sweet saint

carlssins pling:

Kul att du hittade hit!!!
    Starkt jobbat med rökningen.. Vet inte riktigt hur jag ska klara av det!!! Det går 2-3 veckor, men sen är jag så ilsken så jag knappt kan hantera det! Sist jag försökte sluta så var jag bla på väg att säga upp mig, för nån bagatell.. Hmmm inte så smart..

• sweet saint

halloj!!!

WoW, vad det går bra för er!!!!! Vilket "go" det är i er!!!!
    själv så går det också bra tror jag!! Håller i motionen och maten funkar som det ska! Har en lätt vecka när det gäller jobb så denna vecka ska det simmas ska ni veta!! Det 31/3 ska jag prova mina brudklänningar som jag spanat in.. och då måste ju kroppen även hunnit stramats till för att få lite mer koll på hur klänningen kommer att sitta så småningom..
    Gjorde provuppsättning i fredags... Inte vissta jag att jag var en pangbrud!!!! Hade ett stort leende hela dagen efter det...
    Har ett litet förslag till oss..
    Om alla hade ett nytaget foto innan våran viktnedgång så skulle det vara kul att se före och efterbilder när bröllopet har varit! Så man kan få skyllta lite för alla som varit med och stöttat varann under detta!!! Vad säger ni om det? Inkräktar man för mycket på privatlivet då eller? För mig personligen så skulle det vara ett tack till alla som peppat mig och ett sätt att få säga "utan er skulle jag inte lyckats".... Fundera på det.. om man inte vill ge ut inför alla kan man ju maila.... så det inte kommer i fel händer...

Läser varje dag om era förslag och resultat, även om jag inte hinner krafsa ner inlägg själv...

Tack för att ni håller oss motiverade!!!! ni är underbara minst sagt!!!!!!

Maria

• sweet saint

Hejsan!

Är det nån som vet varför denna tråd helt plötsligt gått från forumet hit till debattforumet???

• sweet saint

finns det nån som vet detta?? Varför det flyttats???

• sweet saint

vill bara göra ett tips inlägg för er GIare.. rostade, saltade solrosfrön och soyabönor..... mumms!!!!! perfekt i rivstarten!!!!

• sweet saint

vill bara påminna er att på Lördag stängs denna tråd.. (3 månader ni vet )
    Om ingen annan hinner före så öppnar jag den igen då.. kul att få inspiration även om jag inte skriver så mycket numera....

heja på!!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.