• Drakdal

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Atkins chokladbitar finns på hälsokostbutiker och vissa större affärer på hälsokosthyllan de är dessutom jättegoda

nötter och frön av alla sorter rostade eller inte bara att välja (dock bör man inte äta för mycket med tanke på kaloriinnehållet)

goda dessertostar, ännu godare om man rullar in en bit i lite parmaskinka

• Drakdal

jag gifter mig 6 juni, själv då?

• Drakdal

Välkommen brud2008, Klart att du får vara med. har du någon strategi än? Själv kör jag enligt en lite hårdare GI, typ inga kolhydrater från mjöl, potatis, socker osv.

• Drakdal

Brud-2008 det låter som en bra strategi, det kommer säkert att fungera bra.

• Drakdal

Idag börjar min morbrors fru att sy på min "testklänning" i bomull, för att sedan efter påsk börja på den "riktiga". Hoppas verkligen att jag hunnit ner 4-5 kg till tills dess. Men om jag kör hårt med GI så bör det gå! Dock har jag hamnat i en sötsugsfälla just nu och har ätit totalt fyra Atkins chokladbitar och en 70% chokladbit de senaste dagarna. Tror att det beror på att min p-stav börjar ta slut, vilket inneburit att jag haft mens varannan vecka nu... skit!! Men, men det är bara att bestämma sig på nytt för att utesluta ALLT sött, GI-vänligt eller inte! Det fungerade ju de första veckorna så det borde gå nu också, har man bestämt sig så.

Miafina, kämpa på. Ibland kan det skilja 1-2kg på en dag om kroppen av någon orsak lagrat vatten just den dagen. Jag råkade ut för det i min "mellanvägning" (som jag för övrigt inte skulle göra) förra veckan. På lördagen visade vågen att jag hade gått upp 1,9kg men dagen efter stod den på det den gjort tisdagen samma vecka, och det slutade som sagt med att jag gick ner 0,4kg från veckan innan på tisdagsvägningen.

• Drakdal

Jag har gått ner 9kg på 8 veckor med GI så jag är nöjd! Jag älskar verkligen pasta och speciellt spagetti men jag har inte varit sugen på det en endaste gång.

• Drakdal

Tjuvvägde mig idag och nu hr jag gått ner mer än 10kg! Känns superkul. Ville bara skriva det:D

• Drakdal

Jag är nöjd över att ha gått ner 10kg men behöver gå ner 10-15kg till innan jag är helt nöjd. Det är bara så kul att ha uppnått det stora delmålet som jag hade. Jag började med att äta som jag gör nu andra veckan i Januari på tisdagen, tror att det är 9 veckor på tisdag. Nu är det bara att kämpa vidare mot nästa 10kg :D

• Drakdal

Miafina
    kul att de märkte att du gått ner! Det är alltid kul! Och nu kör vi gärnet eller hur!

Själv var jag hos mormor i helgen och hon sa att ojojoj vad du är duktig nu syns det riktigt bra! Det är kul, även flera andra jag inte sett på länge kommenterde min vikt i helgen och det är riktigt kul!

• Drakdal

Suck... hade precis skrivit ett ganska långt inlägg så försvinner det...

I alla fall.
    miafina,
    Det är ju ett faktum att du klarar av att köra enligt GI och vi vet ju att det funkar bra på dig så det är bara att hitta tillbaka till kämparglöden och motivationen som du nog tappade i köket eller hallen för en vecka sedan;) när du sen har hittat den så kommer det roliga, kör du en vecka stenhårt så kommer du att gå ner MYCKET, eftersom din kropp nu har lagrat på sig alla kolhydratreserver igen. När du då kör stenhårt en vecka nu kan du nog räkna med att gå ner lika mycket som vecka ett eller kanske ännu bättre!

Så det är bara att leta upp motivationen igen och sätta igång med positiva tankar och lite kämparglöd!:D

Själv fick jag en kick idag efter att ha tittat mig i spegeln och faktiskt känt mig ok. Det var länge sedan jag inte kände mig skitful och FET när jag tittat mig i spegeln men idag börjar det kännas som om det faktiskt finns hopp för mig också!:D Kul.

Så nu tycker jag att vi ser till att kämpa lite till för nu närmar sig våren och lite tunnare kläder med stormsteg, och innan vi vet ordet av så är det sommar och bröllop!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.