Man fick bättre betalt som arbetslös!
Hur gör man när pengarna inte räcker till??
Startade ett eget företag för ca 1½år sen. Tog ett lån så att jag skulle kunna köpa allt jag behövde. Innan hade jag ett studielån också, som jag då inte hade börjat betala tillbaka på. Dum som jag e köpte jag en bil i somras, så nu har jag även ett billån!
Mitt företag går sådär. Enligt min bokförare verkar det gå ovanligt bra, men mina pengar räcker ändå inte till! Allt går till mina lån, skatter, hyra och försäkringar! Ligger efter med två hyror för lokalen där jag har min verksamhet. Dessutom är jag efter med en massa andra räkningar. Jag betalar också maten som jag och min sambo köper. Han betalar hyran här hemma plus alla räkningar som kommer till vårt hushåll. Han har också stora lån, och det är svårt för honom att få allt betalt. Det känns inge bra för mej, eftersom jag inte har råd att hjälpa honom! Mitt företag slukar alla mina pengar!
Jag är medveten om att det brukar ta några år innan man verkligen kan börja leva på sin lön när man e egen företagare, men hur gör man under tiden då?
Är det nån annan som befinner sej i samma situation, eller har varit där? Hur gör/gjorde ni för att klara allt? Till sommaren ska jag försöka sälja min bil och betala bort billånet, men det hjälper ju inte mycket. Jag brukar också skjuta upp ammorteringarna på de andra lånen när det absolut inte går att betala. Kan också tillägga att jag försöker köpa det billigaste av allt, och det är väääldigt längesen vi kunde festa och roa oss.Allt för att spara pengar! Men vad annat kan man göra för att få det att gå ihop? Tar TACKSAMT emot tips!!!