Inlägg från: Helmborn2B |Visa alla inlägg
  • Helmborn2B

Man fick bättre betalt som arbetslös!

Hej L-N!

Jag förstår vad du går igenom och all press det bär med sig. Har själv ett företag och vet att det ibland är tuffa tider. Som egen företagare har man ju inte bara sin egna ekonomi att ta hand om utan också ett helt företags och det kan ju vara lättare sagt än gjort att hålla koll på allt och få det att gå ihop.

Det som är viktigt är att försöka koppla av så mycket som möjligt på sin lediga tid. Min sambo har vart en enorm hjälp på vägen och han har stöttat mig många gånger när man känner att "väggen" är nära.
    Jag är precis som du och vill inte be om hjälp från mina nära och kära när det gäller affärsbiten, men samtidigt är det viktigt att visa när det är jobbigt så att de åtminstonde får stötta en med omtanke och kärlek.

Vilken bransch är du verksam inom? Kan kanske komma med fler konkreta tips är man vet lite mer om företaget.

Ha det gott!

• Helmborn2B

Okej, kan tänka mig att din bransch är svår eftersom konkurrens ofta finns i närheten.
    Jag är själv i tidningsbranschen, har ett företag med fyra anställda + folk på frilans och vi ger ut ett månadsmagasin.

Ibland undrar man verkligen om det är värt det, tror de flesta företagare i alla branscher känner så eftersom pressen är lika oavsett vad man sysslar med.

Har du funderat på att sälja din verksamhet? Jag har en intressent på mitt bolag och blir budet det rätta kommer jag att sälja! Dock vill de ha kvar mig i verksamheten som anställd och det känns väldigt kul eftersom men inte vill släppa något man jobbat så hårt för helt!

Det finns alltid alternativ, det gäller bara att finna dom och tills man gjort det är det att tänka positivt som gäller!

Svar på tråden Man fick bättre betalt som arbetslös!