• guinevere

    Vestibulit! Funkar membrasin?

    Jag har vestibulit men inget problem med slemhinnorna, för mig är det slidöppningen.

    Jag smörjer in mig med ViaMax sensitive gel varje kväll. Den är eg för att öka känslan genom att den innehåller arginin som ökar blodcirkulationen (enkelt beskrivet). Men jag smörjer lite runt slipöppningen och kan tack vare viamax nu ha sex igen!

    Bionordica, som säljer viamax sensitive gel, håller på att utreda argininets verkan vid vestibulit nu eftersom jag inte är den första som blivit hjälpt.

    Så det rekommenderar jag, finns att köpa på naturapotek och erotikaffärer.

  • guinevere

    Strikeapose:

    Man kan få en liten tub för ca 150kr. Det går åt lite mer mot vestibuliten än om man använder den för dess egentliga syfte.

    De har nyligen gjort om sensitive gel, den ska vara mer effektiv nu, provade den aldrig innan den blev förnyad. För mig känns den värmande och avslappnande.

    Min vestibulit var i form av smärta och rodnad i slidmynningen. Finns ju lite olika saker de kallar för vestibulit. Men jag rekommenderar de som har de "brinnande" symptomen i slidmynningen att prova.

  • guinevere

    Jag vet inte riktigt hur länge en tub räcker. Jag har den stora, den är 30 ml. Har haft den sedan Första helgen i November 2005 å än så länge har jag använt typ 5 ml skulle jag tro. Tar väl en droppe på max 5 gånger 5 mm åt gången.

Svar på tråden Vestibulit! Funkar membrasin?