• Tillie

NUTRILETT

Jag kör också nutrilett, men mer som mellanmål/frukost. Jag äter minst ett målriktig mat om dagen. Har kört 1 vecka nu och gått ner 2,1 kg.

• Tillie

Jolien, jag är gärna med och kör ihop.

Och du oroa dig inte för chokladen, jag åt jordnötter idag. Dumt men gott.

Vi kan ju rapportera här i tråden då och då. Jag väger mig på tisdagsmorgonarna, så under tisdagarna kan du vänta dig rapporter. Har du någon speciell vägdag?

Vanligtvis tränar jag minst 3 ggr/v på gym men nu har jag varit förkyld i över en vecka så det har inte blivit så mkt med det på det senaste. Jag brukar träna Poweryoga, Aerobic och Bodybalance. Ibland spinning och ibland lyfter jag lite. Vad tränar du?

• Tillie

Jag kör också med nutrilett choklad fast jag tycker den är riktigt god. Jag har inte smakat de andra så jag kan inte bedömma dem.

• Tillie

Först och främst vill jag ha gått ner 10 kg v.13. Jag har halkat efter lite i schemat så jag vet inte om jag lyckas med det.

Totalt vill jag gå ner 15-18 kg och väga någonstans mellan 68 och 65 kg. Jag är 166 cm lång så för mig handlar inte om att jag vill bli jättesmal utan mer normal. Jag har alltid varit ganska stor och jag tror inte jag skulle trivas som pinnsmal.

Jag har gått ner till min målvikt med VV för några år sedan men jag lyckades inte hålla den så det är där min stora utmaning ligger.

• Tillie

Jag käkar "riktig" Nutrilett.

Jag brukar äta antingen riktig mat lunchen eller på middagen på kvällen. Det beror hur min dag ser ut. Frukost äter jag Nutrilett.

Jag tror det är bra att äta lite riktig mat varje dag för att mat varje dag för att matsmältningssystemet ska funka. Jag försöker äta mycket grönsaker till måltiden, helst halva tallriken, ibland bara grönsaker.

• Tillie

Jag tror absolut du klara -10 kg till sommaren. Jag skulle inte kört hårddieten för jag tror att man blir för hungrig.

• Tillie

september bride

Vad roligt att cuur funkar. Vad duktig du varit som gått ner 5,8 på 3 veckor, det är verkligen starkt jobbat. Fortsätt du med cuur eftersom det funkar så bra för dig. Du kan ju alltid köra en nutrilett-kur när du känner att effekten av cuur planar ut, dvs när viktnedgången känns trög eller minimal.

Jag tror absolut du kan gå ner 15 till ditt bröllop utan att behöva lida, förmodligen kommer du ha gått ner mer om du verkligen vill.

• Tillie

Jag tror de är ganska lika i näringsinnehåll. Jämför innehållsförteckningarna nästa gång diu är i affären. Jag har bara kört den riktiga nutrilett, undantaget några naturdiet Ready-to-drink för något år sedan.

Själv har jag slarvat i flera dagar så nu blir det hårdkörning fram till tisdag, bara grönsaker med lite örtsmör och nutrilett.

• Tillie

Har precis ätit en pizza. Vad dum man är ibland men det gör inget för mig om jag går ner långsamt bara det går neråt....

• Tillie

Duktigt jobbat! Idag ska jag försöka skärpa mig!

• Tillie

Jag har också varit en slarver ett tag nu. har mycket stress i plugget nu sista terminen och att jag är kåraktiv gör inte saken bättre.

Jag ska försöka komma igång men det är svårt.

• Tillie

Jag går oftast inte heldagar på skolan utan antingen från 9-12(vanligast) eller 13-16. De få dagar jag har heldagar passar jag på att ta mitt mål med riktig mat i skolan, dels för att jag tycker det är supertråkigt att laga mat hemma (min sambo äter andra tider än mig ändå) och vår salladsbuffé i skolan är superstor och fin och ingår i dagens som kostar 40:- . Eftersom jag sällan är i skolan heldagar kostar jag på mig en dagens när jag väl är där.

Men det är supersvårt att käka intensivkuren i skolan speciellt när folk inte stöttar en. Jag har aldrig tråkat ut för taskiga kommentarer, de flesta tycker att man är duktig som försöker. Kan du inte ta en nutrilett-bar när du ska käka bland folk? Det kanske inte rör upp så mycket känslor eftersom det ser ut som man är osund och käkar en chokladkaka till lunch. Jag fattar inte hur folk kan störa sig så på att man försöker förändra sitt liv till det bättre?

• Tillie

Jag har stått still nu i 3 veckor. Trots att det inte är enligt planerna är jag nöjd att jag inte gått upp de 2 kilo jag gått ner. Jag kommer börja köra hårt efter den 2 mars, då jag har ett stort kårarrangemang som genomförs. Tiden fram tills dess är fullbokad och det är svårt att få någon rutin då alla dagar ser olika ut och jag är konstant på språng.

Jolien:
    Jag går inte på Cyber i Nacka, jag pluggar, lever och bor i Borås.

Uller:
    Vad duktig du varit. Kul med midjecentimetrarna, det är väl de vi alla vill bli av med.

Juliette:
    Du verkar tappa vikt med en rasande fart. Keep up the good work!

• Tillie

Jag tycker också Nutrilett Choklad är gott!

• Tillie

Juliette:

Grattis till din fina viktnedgång. Hur mycket vägde du som mest? Du måste inte svara om du tycker är jobbigt att prata om...

• Tillie

Ja, inte heller jag är på topp!

Jag har inte ens vägt mig denna vecka. Jag försöker ju som jag tidigare skrivit bara hålla vikten. Men det är svårt att hålla sig ifrån sötsakerna. Om en dryg vecka kan jag köra hård kur. Längtar dit!

Nya tag tjejer, vi klarar det här! Det behöver ju inte gå med racerfart!

• Tillie

Jag kör igång igen imorgon, hoppas att det går bra! Strax ska jag iväg och träna poweryoga!

Hoppas ni har det bra allihop!

• Tillie

Jag har börjat med VK istället. Pulver funkade inte för mig. Hoppas på denna metod i stället.

Lycka till tjejer!

Svar på tråden NUTRILETT