• drömbrud

NUTRILETT

Sitter just nu och tvångsdricker Nutriletts intensivpulver, choklad.
    Undrar om det är någon annan som testat eller håller på?
    Stötta varann i den eviga kampen att tappa kilon, just nu med Nutrilett, som jag tror på...

Vilken smak är godast, har bara testat choklad, finns de godare? Jordgubb?

Funkar det? 2 vekor effektivt, ger det något resultat?

Prata på kära BTare, så gärna.

Nattkramar!

• Svar på tråden NUTRILETT
  • eb10

Hej
    Choklad e godast enl mig. Du borde gå ner ca 5-6 kg, mer om du är mkt överviktig och eller promenerar långt varje dag. Tyvärr går du upp 2-3 kg när kuren är slut...
    Jag gick ner 8 kg genom att dricka N i veckorna o äta mat på helgerna, då hade jag helgen att se fram emot + att man gick ju upp lite varje helg som sen försvann nästa vecka + lite till, så det liksom jämnade ut sig om du fattar... Höll väl på i en månad kanske men det var det verkligen värt o sen höll jag vikten länge.

• Ebba79

Ja som sagt det är ju en kortvarig bantning..

När jag gick ner i vikt så hade jag nutrilett som mellanmål. Jag åt var tredje timma.. små mål. Åt alltså fukost, lunch nutrilett lätt middag och beroende på hur hungrig jag var eller hur sent det var så kunde jag ta en nutrilett. åt aldrig efter 19.30!! Träna 3 ggr i veckan och tog promenader varje dag.

Har hållt min vikt i ett år och kommer att göra det resten av livet!

• Tillie

Jag kör också nutrilett, men mer som mellanmål/frukost. Jag äter minst ett målriktig mat om dagen. Har kört 1 vecka nu och gått ner 2,1 kg.

• drömbrud

Jaha, smart! Man kan ju äta lunch som vanligt ( är vegitarian så jag äter oftast nyttigt)...Och kasnke hålla på lite längre, jag är ite så överviktigt, jag är 1,74 och väger 79 kilo, men jag skulle vilja väga 69. Ochsen är det för mig it lisom vikten som räknas utan det där putet på magen, mulliga ansiktet som ska bort...Klart, prommenader gör ju saken bättre, träna gör jag 1 ggn i veckan på gym, antagligen för lite men hinner inte mer.
    Jag tycker nutrilett är så himla äckligt bara, står o håller för näsan och tvngsdricker det, vatten imellan klunkarna, usch..

Tillie
    Ska vi köra tillsamsn o peppa o så? vore kul o se hurmycke du går ner o så, lite mer "skoj" i själva grejen då.
    Idag misslyckades jag tyvärr, köpte en choklad bit, mens du vet..usch...
    Men imorgon böjar jag gärnet, kanske en lätt lunch?
    Vatycker du!?
    Kramar

• Neifile

Om du inte gillar Nutrilett kan du ju prova med Naturdiet. Det är egentligen samma sak, bara ett annat märke, men som jag iallafall tycker smakar bättre. Den har en mer fylligare chockladsmak, enligt mig.

• Tillie

Jolien, jag är gärna med och kör ihop.

Och du oroa dig inte för chokladen, jag åt jordnötter idag. Dumt men gott.

Vi kan ju rapportera här i tråden då och då. Jag väger mig på tisdagsmorgonarna, så under tisdagarna kan du vänta dig rapporter. Har du någon speciell vägdag?

Vanligtvis tränar jag minst 3 ggr/v på gym men nu har jag varit förkyld i över en vecka så det har inte blivit så mkt med det på det senaste. Jag brukar träna Poweryoga, Aerobic och Bodybalance. Ibland spinning och ibland lyfter jag lite. Vad tränar du?

• Tillie

Jag kör också med nutrilett choklad fast jag tycker den är riktigt god. Jag har inte smakat de andra så jag kan inte bedömma dem.

• drömbrud

Men jag har "naturdiet" , det står iaf det p påsarna, men ändå är det Nutrilett..
    Jag smakade en BAR idag, de var faktiskt helt OK, fast mycket dyrare..

Tillie, va duktig du är som tränar så ofta, jag kör oftast spinning eller styrka...Borde gå oftare, usch..
    heheh
    Idag åt jag Sallad och 3 pannkakor, usch,inte ens gott, men resten avdagen blir det tvångsmatning ;)
    Ja men visst, jag kan oxå ha vägdag då, måndagar kanske, hur länge har du tänkt dig att hålla på? Va har du för målvikt?
    Take care!

• Tillie

Först och främst vill jag ha gått ner 10 kg v.13. Jag har halkat efter lite i schemat så jag vet inte om jag lyckas med det.

Totalt vill jag gå ner 15-18 kg och väga någonstans mellan 68 och 65 kg. Jag är 166 cm lång så för mig handlar inte om att jag vill bli jättesmal utan mer normal. Jag har alltid varit ganska stor och jag tror inte jag skulle trivas som pinnsmal.

Jag har gått ner till min målvikt med VV för några år sedan men jag lyckades inte hålla den så det är där min stora utmaning ligger.

• drömbrud

Men Äter du bara Nutrilett (naturdiet) ?
    Eller blandar du lite?
    Jag skulle oxå vilja gå ner ca 10 kilo, mer för att, ja, trivas med mig själv, slippa försöka undvika speglar o sånt. Visst, jag tycker jag ser bra ut men liksom inte alltid..:P
    hahaha..

Jag tror jag klarar det till sommaren? Eller va tror du? Om jag käkar lunch (nyttig) och sen resten natur diet, eller tycker du att jag ska hårdköra 2veckors diet ENDAST påse och sedan äka lite lunch ett tag framöver? Är lite osäker?

Svar på tråden NUTRILETT