• Leni

    Otrogen

    Jag har varit otrogen! O jag känner ingen skam...

    Mitt o min sambos förhållande har varit lite knakigt ett tag. Jag ska inte skylle på honom nu, men en förklaring är hans eviga porrsurfande o kikande på betalsajter.

    Detta hatar jag o blir lika sviken varje gång jag kommer på honom med det.

    Det har nu gått så långt att jag har sökt uppmärksamhet på annat håll... som jag även har fått..

    O i dag var jag otrogen... blev dock ledsen mitt i allt o förklarade för killen i fråga att vi inte kan göra så här. Han vet om min situation o förstår mig helt. Han har oxå intygat ett flertal tillfällen att han inte vill att jag ska göra slut med min sambo... o jag känner själv nu att jag inte vill det...

    Men hur gör jag nu?? Berättar jag för min sambo eller tar jag det som mitt skelett i garderoben??

  • Svar på tråden Otrogen
  • Wanki

    Varsagod, hoppas nagot var till nan hjälp. Kanske andra här har rad att ge ocksa. Lycka till igen!

  • jocelyn

    Berätta inte. Du har förmodligen påtalat x antal ggr för din kille att det inte är ok med porrsurfandet och att ni har problem. Han verkar inte så angelägen att göra något åt det. Nu har du fått lite uppmärksamhet och ömhet från annat håll.

    Säg till din kille att du inte orkar mer; att antingen så går ni i parterapi och så slutar han med sitt porrsurfande eller så gör ni slut. Han borde veta att om man inte ger respekt så får man ingen heller.

  • EhjärtaK = sant

    Det låter ju onekligen som att ni har en del problem som måste lösas för att er relation ska kunna räddas.

    Personligen tycker jag nog att man bör berätta om otrohet. Dels för att den bedragne parten ska kunna välja om h*n vill fortsätta relationen efter ett sådant stort svek - men kanske framförallt för att det alltid finns underliggande problem (som måste lösas) till otrohet. Kanske kan det bli en väckarklocka för din sambo om han får veta att du har varit otrogen pga hans beteende?!

    Viktigast är väl att ni pratar och är ärliga med varandra. Men om inte det hjälper kanske det är bättre att ta till samtalshjälp utifrån....

  • Lady Marmelade

    Tycker att du bör ta itu med de problem som du uppenbarligen har med din sambo innan du blandar in den här nya killen mer. Du säger att du inte känner någon skam över din otrohet men ändå är mån om att inte förlora din sambo. Får inte riktigt det hela att gå ihop. För mig känns det som om du inte bryr dig om eller respekterar din sambo tillräckligt. Jag tycker att din sambo har rätt att få reda på att du har varit otrogen.
    Tycker att ni bör reda ut det hela ordentligt. Ta kontkat med familjerådgivning av något slag. Porrsurfing och otrohet är definitivt inte samma sak.

  • pickolina

    Jag vet att det i många fall kanske är "bättre" att inte berätta om en otrohet, för att det bara skulle förstöra men personligen tycker jag nog alltid att man ska berätta. Stå för vad man gjort och ta konsekvenserna.

    Killen jag träffade förut i många år..vi var inte tillsammans men vänner som hade ett förhållande eller vad man ska säga... Han hade en annan tjej en gång och berättade om det och visst var det jobbigt och jag gjorde slut på relationen men vi var fortfarande väldigt bra vänner och tyckte om varandra. Kanske hade det kunnat bli något igen om det inte kommit fram att han gjort saker som han inte talat om.. Eftersom jag nu vet att jag inte kan lita på honom så har jag bett honom dra och har ingen kontakt med honom. Ett svek kan man förlåta men inte lögner, för då är det svårt att bygga upp en tillit igen. Så känner jag i alla fall.

  • SYL

    Jag tyckte jocelyn kom med ett "enkelt" och rattfram rad, sa skulle jag nog axa saga.

  • IronGirl

    Hejsan!
    Jag har haft endel samma problem som du, porrsurfning, prata sex med andra tjejer osv.

    Och för någon dag sen, var jag otrogen, jag ångrar mig inte alls, jag fick det efterlängtade sexet och har kommit fram till en detalj, jag älskar inte längre min sambo.

    Jag önskar dig Lycka till, vad du än väljer att göra!

  • Leni

    Tack för alla goda råd!
    Jag har berättat för honom o han blev ledsen, men förstår mig oxå pga av hans beteende.
    Jag kan inte lämna honom o ska gå i samtalsterapi själv ett tag för att reda ut mina tankar o känslor.

    IronGirl: Hur går det för dig?
    Kändes på ngt sätt skönt att höra om en till som är i samma situation som jag. Ska ni flytta isär?

    Jag älskar fortfarande min sambo, men mest som kompis... men vill ändå att det ska funka... vi har så många år tillsammans o det är så mkt att göra om man ska flytta isär + att jag är fruktansvärt rädd för att aldrig hitta ngn igen...

  • Dorothy

    Leni -

    "Jag älskar fortfarande min sambo, men mest som kompis... men vill ändå att det ska funka... vi har så många år tillsammans o det är så mkt att göra om man ska flytta isär + att jag är fruktansvärt rädd för att aldrig hitta ngn igen..."går br

    Just de raderna tycker jag låter lite oroväckande. Man ska inte stanna i ett dåligt förhållande för att man är rädd för att inte träffa någon ny eller för att det är jobbigt rent praktiskt att flytta. Det är inte schysst mot varken dig eller din sambo.

    Samtalsterapi verkar som en bra idé så att du får hjälp att reda upp vad du egentligen känner. Hoppas att det löser sig på bästa sätt för er!

  • Leni

    Jag vet att det låter fruktansvärt o jag känner det själv... vi har nu pratat om det o båda känner ganska lika... men vi tycker ändå att vu har för mkt tillsammans för att ge upp det... men samtidigt så kan man kanske få det bättre utan varandra oxå... det är ett fruktansvärt dilemma...

    Jag hoppas att samtalsterapi kan hjälpa mig att reda ut vad jag känner, vill o tänker...

  • Wanki

    Jag tycker ocksa det later som en bra idé. Lycka till och hoppas det ordnar sig för er snart!

  • CareBear

    Jocelyn

    Jättebra råd du ger.......
    Så om min partner inte ger mig det jag behöver eller inte ändrar sig efter mina behov så har jag rätt att vara otrogen eller........? Det var bland det värsta jag hört..... Har man sånt jäkla stort behov av närhet fr nån annan än sin partner så är det inte mer än rätt att man gör slut på det förhållande man har.

  • IronGirl

    Leni

    Jag vet inte, eftersom jag studerar har jag ingen möjlighet att flytta och vet inte heller om jag vill kasta bort 6 år bara sådära. Jag tänker massor, finns massa tankar. Ska iväg imorgon och prata med en kurator, hoppas det ger något.

  • förvirrad 72

    Leni
    Modigt av dig att berätta. Jag har i en annan tråd skrivit om mitt problem, ungefär som ditt, dock porrsurfar inte min tjej..;)
    Jag träffade en annan tjej och hade en affär, fick känslor och det är fortfarande jobbigt. Har inte berättat och kommer troligtvis inte att göra det heller. Fegt..kanske. Men min tjej har ju börjat märka att jag inte är helt närvarande. Jag älskar henne och önskar att det aldrig hade hänt, men det gjorde det. Men jag och den andra tjejen hade avslutat allt för 4 veckor sedan, så gick vi ut för någon vecka sedan och så gick det som det gick och jag fick ångest..både för min flickvän och för den här tjejen...Då hatar jag verkligen mig själv. Vi har sagt att vi inte ska göra så här, men så går man ut och med alkohol med i bilden så händer det igen. Jag vill vara vän med henne, men det kommer nog inte att funka då vi inte ens kan gå och ta en öl tillsammans. Jag är fruktansvärt förvirrad just nu och vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.....

Svar på tråden Otrogen