• pickolina

Vestibulit

Så där är ju heeelt fel att säga. Jag har inte en kompis som har några som helst problem med att äta hormoner, tvärtom.

• pickolina

rebecca81

Ge dig, du kan inte på allvar jämföra tillväxthormon med p-piller??? Då är du verkligen ute och cyklar.. Dessutom så finns det många som äter hormoner pga sjukdomar osv som blir hjälpta och inte alls skadas av det. Låter inte riktigt som du vet vad du pratar om om jag ska vara ärlig.

För att dra några exempel gällande p-piller så kan jag säga att en av mina kompisar fick jämnare humör och blev fri från sin pms. Själv har jag inte några negativa biverkningar alls och tycker att det är UNDERBART att bara ha mens var 10e vecka och veta exakt när den kommer, en positiv effekt av just p-piller. Jag har finare hy när jag äter p-piller.. Tja, för många finns det många BRA saker med p-piller, förutom att det är ett skydd mot graviditet. Så du är ute och cyklar gällande det oxå faktiskt.

• pickolina

rebecca81

Nej det har jag full förståelse för, att du inte kan rekommendera p-piller med tanke på dina egna erfarenheter men jag tycker det är fel att säga att alla hormoner är av ondo för alla människor, för så är inte fallet.

• pickolina

Det säger inte att du inte kunnat bli hjälpt av ett annat märke.. ;)

• pickolina

miss Nina

Nej det är väl inte farligt men heller inte bra för kroppen då man sätter kroppen i obalans.. Vilket kan ge massa olika effekter. Acne är bara ett ex...

Om man börjar och slutar ofta och kroppen inte hinner stabilisera sig därimellan så riskerar man att slå ut balansen helt och då kan man få jobbiga effekter under väldigt lång tid, ev för alltid.

• pickolina

Hoppas ni blir bättre tjejer!!! :) *håller tummen*

• pickolina

Malin22

Lät väldigt vettigt! Det är precis vad jag tror oxå...

SYL

Jag har ALDRIG påstått något annat. Jag vet att det finns många som mår bättre efter de slutat med sina p-piller. Vad jag reagerade på och kommenterade var påståendet att ALLA hormoner är av ONDO. Det stämmer INTE ALLS och jag tycker att det är fel och inkorrekt att måla upp en sådan bild, vare sig ämnet är vestibulit eller ej. Sedan är det ju dessutom flera i tråden som påpekat att många INTE blir hjälpta av att sluta med sina p-piller. Alltså var pillerna inte en faktor i samanhanget (sjukdomsbilden) för dessa personer.

Om man vill testa att sluta med sina p-piller så ska man ju göra det. Om man har vestibulit så ska man självklart testa allt som kan hjälpa och om det hjälper är det ju underbart MEN det gör det inte mera korrekt att skylla hormoner för allt ont och säga att de bara är skit och hjälper ingen osv osv...

• pickolina

Gällande att jag tog upp att många med pms blir hjälpta av p-piller så vet jag att det inte hade med vestibulit att göra men frågan jag fick och besvarade var: "men gör det henne något gott? Förutom att förhindra graviditet?" Det var den frågan jag besvarade och inget annat.

Om ni två är så stelbenta och inskränkta att ni inte kan tänka i vidare sammanhang så är det inte mitt fel! ;)

• pickolina

rebecca81

Oki. Då ber jag om ursäkt för den kommentaren. Menade det inte som en uppmaning att testa att annat märke, vilket det kanske uppfattades som. Med din tidigare erfarenhet av p-piller så förstår jag att du är emot dem och inte vill utsätta dig för det med tanke på att det faktiskt gått väldigt illa för dig. Vilket jag även skrev tidigare..

Kommentaren var mer för att påpeka att även om just det mini-pillret inte hjälpte dig mot din pms så finns det säkert många andra som kanske skulle hjälpa mot din pms. Det lät lite som att du menade att inga piller hjälper mot pms pga att just dessa inte hjälpte just dig. Jag uttryckte mig alltså kanske lite klantigt för jag menade inte alls att du ska utsätta dig för hormoner eftersom du konstaterat att de inte är bra för dig.

• pickolina

rebecca81

Om du fortfarande lider av pms så kanske du ska testa antidepressiva. Många med pms äter antidepp medicin några dagar i månaden enbart just pga pms. De har ju sina nackdelar oxå förstås, så man får ju väga fördelar mot nackdelar men jag tror inte de påverkar vestibuliten i alla fall men det kan ju en läkare svara på..

Kanske kan vara något att kolla upp i alla fall tänkte jag...

Svar på tråden Vestibulit