• Sanasol

Midsommardagsbrudens bröllop 3

Mmm, känner mig lite splittrad just nu! Eftersom Magnus kommer plugga så pass länge så kommer vi inte ha superekonomi förrän han är klar och tar vi då en köpt lägenhet får vi nog snåla litegran eftersom han inte ska ta studielån och då har vi ju bara min lön. Sen är det ju också så att det finns hyresrätter som är jättefina, så det vore ju det allra bästa för ekonomin. Då skulle vi också kunna jobba på att bli en familj efter bröllopet och inte vänta tills Magnus är färdig, det är ju hundra år bort!!! :O

Ja, du förstår... snurr snurr.

• Sanasol

Han ska läsa nåt som heter Skoglig magister... hihi, du hör hur det låter! Hur som helst är det jättebra ökning av lönen och lätt att få jobb vart man vill! :D

• Sanasol

Så är det när man vill vara skogsmulle på heltid och tjäna bra! Då får man kalla sig nåt sånt där... hihi, tycker det låter urfånigt... men, men... man får ju ändå en annan titel när man får jobb!

• Sanasol

Skitfin lägenhet, egen ingång på bottenplan, högt i tak och stora fina fönster! Unerbar lägenhet, men... på tok för liten för oss! Det var verkligen en minimal trea. Ska kolla på en till i morgon, den som vi fått preliminärt beräknat lånet på... så vi får se. Men just nu lutar det åt att försöa få en stor trea eller fyra, hyresrätt (finns såna med som har lite radhuskänsla)! Vi vill ju ha det där extra rummet när det är dags att börja försöka få barn :):):)

• Sanasol

Hej hej! Nu har vi varit och kollat på lägenhet/radhus. Såå fin, egen ingång med uteplats utanför, klinkersgolv i en stor hall på nedre plan, en trappa upp ett stort fint nyrenoverat kök, ett stort och ett litet sovrum. Helkaklat badrum med klinkersgolv och golvvärme. Stor och fin balkong. Stort vardagsrum, nya tapeter överallt och trägolv. :) Såå fint var det... nu måste vi bara få svärfar att ställa upp med kontantinsatsen så länge.. Åå, vill verkligen bo där! Läget är perfekt och det känns verkligen som ett hem!! :):):)

• Sanasol

Jo, vi ska just iväg och kolla en hyresrätt... vi får se vart detta sltar!

• Sanasol

Japp, det är de som bor där nu som visar... och de hade tid först nu! Rapport om en timme??

• Sanasol

Detta var det skummaste... hon som hade lägenheten är en gammal kursare till mig!

Hur som helst så var den jättefin, fräsha tapeter, stort badrum, stort och luftigt kök. Jättehärlig helt enkelt, och perfekt om man har barn sen också, plats för skötbord och allt som man kan tänkas behöva ;)

Sussa gott! Jag ska skriva hemtenta halva natten, ska in i morgon och jag latade mig lite väl länge... :(

• Sanasol

Haha, jag har skrivit lite mer än halva tentan, men inte jobbat så hårt.. varför gör man såhär?? BLÄ.

Hihi, jo... man blir ju lätt lite upprymd när man kollat på sånt där... men vi behöver inte svara förrän den 28:e om vi ska ha den och ska väl titta några till innan dess. Man ska inte ta första bästa! :)

• Sanasol

Blev färdig vid två, så nu är jag uppe och ska till skolan för att skriva ut och lämna in tentan! Känns såå skönt! :)

Svar på tråden Midsommardagsbrudens bröllop 3