• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • vioola

Hallojsan

Va kul att det finns fler som jag där ute som tagit sig i kragen hihi. Är nu inne på min tredje dag å det går hur bra som helst. Något irriterad ibland men det går oftast över lika snabbt. Jag känner som ett inre lugn på nåt vis, helskumt haha. Hoppas du me snusen inte tagit nån nu idag, å du som kommit över 4 veckors sträcket, grattis.

Kram på er allihop

• vioola

Hejsan

Nu är ja snart inne på fjärde dagen, verkar nästan lite väl enkelt. Kommer ihåg en gång för några år sen när jag skulle sluta. Då mådde jag verkligen jättedåligt, låg å vred mig i sängen å svettades å hade humörsvängningar till max. Dum som jag var började jag igen, men inte för att jag var sugen utan för att alla andra i min bekantskapskrets rökte. Festade även mycket då. Hur dum får man bli liksom...?

Jaja, nu är det iaf nya tag som gäller. Å ni som äter lite mer än vanligt, so be it. Ifall det bara gäller en vecka el två så spelar det nog inte så stor roll. Bara du blir av med begäret så kan du alltid träna sen... Ska jag säga som äter minst 3-4 chipspåsar i veckan, pizzor å godis ;). Går inte upp i vikt direkt. Men nu ska jag börja träna me har ja tänkt mig (snart). Har väl inte den fastaste magen nu kanske haha.

Oj, vad jag skriver, ja som har en massa religion att läsa.

Kram på er iaf

• vioola

Hej hej

Usch, idag är det värre. Säkert bara för att jag skrev sådär igår. Man ska aldrig tuffa till sig eller skryta vet ni ;). Men det får la gå ändå...

Ska ner till stan nu en sväng å kolla på tröjor. Å efter det ska ja gå å hämta min söta vovve å ta en tur me honom. Bäst att sysselsätta sig hela tiden.

Tack CPH förresten, tycker det går rätt bra för dig me. En cigg på hela dan ju bara. Du kanske kan sätta på ett plåster innan du går ut, man ska visst må illa då ifall man röker. Å tala om för de andra att du försöker sluta så kanske de inte puffar lika mycket i din närhet.

Min fjärde dag nu alltså, å just nu skulle jag verkligen vilja ha en cigg!

Kramis

• vioola

Hej igen

Nu är det snart läggdags å ja klarade den här dagen med, men fy vad tufft det har varit. Har varit lite småknäpp hela dagen.

Hoppas ni andra inte åkt dit igen nu.

Kramis

• vioola

Hejsan

Då var snart min femte dag avklarad. Gått lite bättre idag faktiskt. Konstigt nog är jag inte lika hungrig som förut, inte lika sugen på chips heller... Jättebra ju men skumt!

Hur går det för er nu då? Med snusningen å rökningen?

Kramis

• vioola

Nämen tjenare

Ja nu är ja inne på sjätte dagen och jag mår redan mycket bättre. Något ja märkt är att jag blivit sugen på dricka, ex krusbärsdricka. Jag dricker vanligtvis citronvatten eller ramlösa el nåt liknande. Å nej jag bantar inte (har aldrig gjort) utan för jag tycker det är mycket godare än tex cola å fanta osv.

Jag är inte sugen på godis el äter mer än vanligt, verkar snarare va tvärtom.

Jaja, inte så intressant kanske men.. ;).
    Hur går det för er andra nu då?

Kramis

• vioola

Hejsan

Till guinevere

Känner du fortfarande ett sug efter cigg nu när det gått 5 veckor el när började det minska? Du får dricka oboy eller nåt så kanske just suget efter choklad försvinner. Eller det försvinner väl inte, men de är ju lite nyttigare iaf än en hel chokladkaka ;).

Till alla

Nå, hur går det för er?

Kramis

• vioola

Hej

Nämen CPH då, fy skäms ;). Hoppas det går bättre nu när helgen är slut. Jag tycker det är godast att dricka vin utan att röka jag.. Älskar rödvin, tror jag ska köpa det imorn. Tycker om att smutta, gott till chips me haha. Fast om man festdricker är det ju helt klart bäst me en cigg, då går det ju hur många som helst...

Idag är jag inne på min åttonde dag. Nu vill jag att det där jävla suget ska försvinna, det känns som om det var senast igår jag rökte liksom...

Hur går det med snusandet då Tival?

Kram på er allihopa

• vioola

Hej hej

Jag har också en tenta snart å måste läsa, men det är inte så lätt när suget kommer över en. Jag har ju inte använt plåster eller tuggummi alls, å jag känner nu fortfarande sug efter att det gått 10 dagar.

Usch idag har allt varit pest, tog en långpromenad me vovven å då äntligen blev det lite bättre. Men allt beror väl inte på ciggen kanske men men...

Vad bra CPH, du ser att det går... Skälet till att jag nu tog tag i det hela är att jag faktiskt fått rökrynkor kring munnen. Hur kul är det när man är 25...? Och att allt blir så mycket jobbigare, att andas, att gå, ja allt helt enkelt. Och det gör inte saken bättre att man stinker ;). Nä, hoppas verkligen jag fixar detta nu.

Vet inte vilket som är bäst, att trappa ner eller sluta tvärt, det är väl olika för alla. Går nog vilket som, bara man har viljan till det.

Kram på er

Svar på tråden Sluta röka*