• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • pickolina

Har aldrig varit rökare men har sett människor nära mig som både lyckats sluta och som misslyckats. Det är svårt att bli av med ett beroende. Vill bara säga -GO GIRL! -Lycka till på vägen, verkligen!

• Tival

Ååh, får jag hänga på??
    Är visserligen inte rökare, utan snusar. Men jag hoppas jag kan haka på ändå. Har bestämt mig för att sluta imorgon, ska ta min sista snus snart. Vill verkligen bli av med denna otrevliga ovana. Har försökt otaliga ggr, men misslyckats. Men nu så.. nu SKA jag klara det. Och du med

Två dagar är superbra, keep up the good work! Och du ska va stolt! Visst känns det som en befrielse?

Har hållt upp i högst en vecka tidigare och det har verkligen varit en befrielse.. Man mår så mycket bättre. Men tyvärr så har jag alltid tillslut fallit tillbaka pga det oundvikliga suget
    "en bara.." och så är jag fast igen.

Vad gör du när suget kommer? Behöver tips!

• Fru Luks

Min sambo slutade tvärt en dag och har nu varit rökfri i två och ett halvt år! Det går!

• Heidi L

HEJA vioola o Tival håller tummarna för er båda!!

Själv röker jag inte men min fästman röker, tänkte passa på att fråga har ni eller någon annan här någon bra knep eller tips hur man kan få sin gubbe att vilja sluta o sluta röka! Vill inte tjajta o tjata om allt vad som kan hända.
    Önskar såååå mycket att han sluta röka.

• CPH

Jag hakar på! Jag festeröker och har intalat mig själv i många år att jag väljer ju själv när jag vill röka.. Konstigt då att jag _aldrig_ tar ett glas vin utan att också ta en cigarett...
    Vi måste ha en plan nu för hur vi ska peppa varann! Inrapportering till den här tråden varje dag?

• Drillen

jag röker och har gjort det ett tag börja med dest rökning och sen mer väldigt svårt att sluta så säger bara lycka till ;) kommer säkert klara det jag ska med försöka intalla mig att sluta snart har i alla fall minskat ner väldigt mycket så det är ju lite possetivit men sluta helt är ju så klat bäst så all lycka och ni kommer säkert att klara det :)

• guinevere

Hejaheja!!!

Jag slutade röka för 4v och 2 dagar sedan.

De första dagarna grinade jag bara å mådde piss, men det går över. Begäret kommer över mig mer och mer sällan.

Man får tänka på pengarna när det känns tufft.

Lycka till alla!!

• Delicatoboll

Tänk på mig när det känns svårt ibland. Jag har aldrig rökt och det är inte alls kul att bli utsatt för passiv rökning när man inte väljer det (räcker ju med att man går en runda på stan). Så tänk på alla som kommer bli tacksamma över att du/ni slutar röka

• vioola

Hallojsan

Va kul att det finns fler som jag där ute som tagit sig i kragen hihi. Är nu inne på min tredje dag å det går hur bra som helst. Något irriterad ibland men det går oftast över lika snabbt. Jag känner som ett inre lugn på nåt vis, helskumt haha. Hoppas du me snusen inte tagit nån nu idag, å du som kommit över 4 veckors sträcket, grattis.

Kram på er allihop

• Tival

Hej allihopa!
    Kul med support

CPH, tänkte också så när jag började snusa. Trodde jag hade full kontroll.. Men så en dag var jag helt fast. Usch, vad jag ångrar mig! Som kom igen, sluta innan det blir värre! Du klarar det!

guinevere, 4 v?! Vad duktig du är!!! Grattis!! Bra tips för övrigt.

Vioola, va härligt att det går så bra!! Det här kommer du klara fint!!

Är fortf. i ett tidigt skede, har inte snusat sen igår. Men suget finns där. Usch, vad jobbigt det är. Önskar att jag kunde sova bort första veckan *L*

Svar på tråden Sluta röka*