• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • Tjejen i Läjet

Jag har inte varit här i tråden förrut...men jag har slutat röka 1 okt. Nu har jag börjat feströka och är snart på väg in i rökningen igen. Hmmmm

• vioola

Hejsan tjejen

Nä, men det lät ju inte så bra... Hur lång tid efter att du "slutat" började du feströka?

Kramis

• Tjejen i Läjet

vioola: Bara efter någon månad...Har funkat jättebra fram tills jag var på skidweekend. Då var det ju fest helatiden...shit

• vioola

Hallå igen

Vad synd, själv håller jag mig undan alla festligheter. Kanske därför jag orkar hålla mig haha. Men om du klarade att hålla uppe några månader eller någon månad som du skrev är det ju bara att börja om från början.

Snusaren (tival) å feströkaren (CPH) då, hur går det för er?

Kramisar

• Tival

Hejsan hoppsan!
    Följer den här tråden lite då och då för att se hur det går för dig. Och det verkar ju gå otroligt bra (är så stolt :D )

Tyvärr så snusar jag fortfarande. Håller på att fräscha upp mig inför sommaren, och lagt om kost och tillsatt lite träning... när det repar sig lite bättre så ska jag försöka lägga av med snuset (igen), som pricken över i:et. Jag skyndar långsamt

Är väldigt imponerad över att du klarat dig så bra, fortsätt kämpa!

• zarischka

Jag har inte varit sugen en enda gång sen jag slutade röka för två år sen.
    Ett tips är att köpa boken "Äntligen Ickerökare - det lätta sättet att sluta röka" av Allen Carr.
    Den funkar så bra att det nästan är löjligt. :)

• vioola

Hejsan

jag borde med börja träna lite (har jag sagt sen januari haha). Skulle faktiskt kunna gå ner 3-5 kg å få lite fastare mage. Men men, en sak i taget hihi.

Funderar på att köpa den där boken, vore kul att läsa, även om jag klarat mig utan den än så länge.

Tack Tival förresten, gulligt av dig.

Kramis på er allihopa

• Tival

Och här.. Har missat att du skrivit nytt inlägg.

Hihi, hade också tänkt börja träna sen typ januari. Men har inte gjort något förrän nu. Vi börjar i varsin ände, du med att sluta röka och jag med att träna. Blir oerhört slitsamt för våra stackars kroppar om vi blir alltför nyttiga på en gång. Så jag säger också -en sak i taget

Men snart så...

Åh synd att det inte fanns en bok om att sluta snusa.
    Fast Vioola du behöver ingen bok, du klarar dig ju så bra ändå!
    Hur är det med suget nu? Känns det bättre, eller kommer det fortfarande smygandes?

• vioola

Hej hej

Jo, nu har det gått bra ett tag. Känt mig mest äcklad när jag känner rök. Och jag passar på att hosta så fort jag går förbi/möter någon som röker. Lika kul varje gång haha. Nog ja som är lite torr ;).

Du vet snus stinker me, känner när jag sitter på tåget direkt någon öppnar en dosa även om det är några platser bort. Har en supersnok nu för tiden hihi. Fast när jag var liten gillade jag doften av grovsnus. Dök ner i dosan fort pappa öppnade den. Låter ju helt sjukt men sant haha.

Tänk vad kul om jag kunde tag i mig själv när det gäller träning å du din snusning, men ingen är ju perfekt... Vi får ge det lie tid helt enkelt ;).

Tror jag ska köpa den där boken iaf bara för kul skull och sedan tvinga mamma att läsa den hihi.

Kramisar

• vioola

Hallojsan

Kollat på nätet angående boken Äntligen ickerökare. Fann där att det finns två exemplar, en blå bok Äntligen ickerökare och en rosa bok Äntligen ickerökare- för kvinnor.

Någon som läst båda? Nu är jag inte säker på om den rosa "kommit" ut riktigt än ännu men... Nyfiken iaf, inte så dyra så..

Nu har jag ju faktiskt klarat mig utan en enda pinne sedan den 4 februari, men jag ska köpa den ändå. Bestämt mig nu hihi.

Kramis

• Tival

"Och jag passar på att hosta så fort jag går förbi/möter någon som röker. Lika kul varje gång haha. Nog ja som är lite torr"

Ha ha, klockrent! Bortsett från när jag varit på fester där alla står och kedjeröker i ett så tycker jag inte heller om när folk går förbi eller står bredvid och röker på en. Brukar demonstrativt flytta på mig. Kanske ska börja hosta jag med

Men det är ju bra att du blivit immun mot lukten nu i alla fall. Hjälper ju en hel del.

Och oh ja, snuset stinker det med. Hatar själv snuslukten ironiskt nog. Hade smaken varit lika vidrig som lukten hade jag slutat för längesen om ens börjat ha ha. Vet många som älskar snuslukten bl a några av mina vänner som annars tycker det är äckligt när jag snusar konstigt nog, så du är (var) inte ensam om det

Tror för övrigt att du kommer ta tag i träningen långt före jag tar tag i snusningen. Ser inte ljust ut för mig just nu. Men jag hoppas att jag får ett motivationsryck och slutar snart. Ska ut i helgen så tricket blir att snusa så mycket jag bara kan och vakna upp illamående av det dagen efter. Tragiskt, men det brukar hjälpa faktiskt ha ha! Annars ska jag nog prova på nikotinfritt snus, kanske känns bättre med något under läppen.

Nu har ju du varit rökfri i nästan två månader! Grattis! Det är stort.
    Fortsätter att hejja och inspireras utav dig.

• CPH

uuuh ... jag röker som en borstbindare... mer än jag nånsin gjort (jag var ju "bara" feströkare förut"). Måste va nåt med att jag är i Köpenhamn och jobbar. Här röker alla, överallt.. :(

• Fd Fröken Larsson

Tival:
    Jag slutade för ett år sedan och läste blåa Allan Carr boken jätte bra du som snusar kan nog äsa den ochså ,det var mer om nikotinbehovet än om själva ciggen...
    Lycka till

• CPH

zarischka & Fd Fröken Larsson

Tror ni boken funkar för nån som envist hävdar sig "endast" vara partyblossare...?

• Tival

Fd Fröken Larsson: Hmm, låter intressant! Ska kolla upp boken jag med då Tack!

CPH: Hihi ja, kan tänka mig att det inte är så lätt att sluta när man är i Köpenhamn där alla ska röka och får röka överallt. Det blir alltid så mycket svårare när man är utomlands överhuvudtaget. Kanske den där boken skulle vara något för oss två?

Igår tog jag bara tre snus och kände mig inte så jättesugen egentligen. Men tyvärr blir det nog en hel del ikväll...

• meili

CPH - ja, jag tror att den funkar även för en "partyrökare" - den är så himla smart upplagd! :)

• vioola

Hallå hallå

Kan stolt meddela att jag inte rökt en enda pinne sen jag beslutade mig för att ta steget att sluta. Nu har det gått 3 månader. Så har man bestämt sig så går det visst hihi.

Ni andra då, ingen som skriver på den här tråden ju. Lite tråkigt!

Kramis

Svar på tråden Sluta röka*