• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • vioola

Det var visst bara jag som ville sluta...

• Tival

Vioola:

Förlåt med den sega uppdateringen.
    Saken är ju att lilla Tival inte kan sluta snusa Går inge vidare! Begäret är alldeles för stort just nu, så återigen får jag skjuta på det. Tills dess får jag nog ta en time out från tråden tills jag skärper till mig och tar tag i denna snuskiga ovana. Usch, skäms på mig!

Hur går det för dig? Fortf. inte en enda cigg?

*hejjar*

• vioola

Hejsan

Tival
    Kul att du svarade iaf, men tråkigt att det inte gick att hålla uppe. Du som klarat nästan en hel vecka... Hoppas det går att minska på snusprillorna då iaf ;).

Ja har faktiskt klarat mig än så länge. Var tom ute å drack några drinkar en kväll och klarade att stå emot. Så stolt så hihi. Men ibland känns det (fortfarande) bara som om det var igår jag tog ett bloss. Blir riktigt sugen ibland...

Tack ni som hejar med förresten!!

Kramisar

• marlene78

Har varit rökfri sedan september. Har en liten sak bara till dig, så länge du kallar det för att FÖRSÖKA sluta kommer du troligtvis inte lyckas. När jag slutade röka så slutade jag helt enkelt. Inget försökande. Det var ett fast beslut. Förstår du hur jag menar? Hade "Försökt" massa ggr tidigare. Nu SLUTADE jag. LYCKA TILL GUMMAN!! Att vara rökfri är underbart! Om du vill ha sporrnig maila; marlene_strandberg@hotmail.com

• vioola

Hej hej

Vet inte om du menade mig eller Tival eller nån annan här på tråden ;). Men iaf så vill jag inte säga att jag slutat, det har ju faktiskt inte ens gått 2 månader än. Känns bättre att säga att jag håller på eller försöker sluta. Blir ja för säker kanske jag trillar dit igen ;). Å än så länge har jag inte tagit ett enda bloss sen jag bestämde mig.

Kul att nån mer skriver förresten.

Kramisar

• vioola

Hejsan

Måste bara fråga er rökare som slutat, kände ni någonsin ett starkt begär efter nästan 2 månader? I två dagar har jag varit extremt röksugen. Var nära att gå ner å köpa ett paket förut. Skulle kunna ta en nu direkt ifall nån bjöd. Varför är det så här? Det har ju gått bra hittills. Fy fan va jobbigt alltså.

Kramis

• polly22

Vioola:
    Begäret kommer tillbaks med ojämna mellanrum under ganska lång tid. Själv slutafe jag för 4½ år sedan och suget kom och gick länge. Men med allt längre perioder emellan då jag inte var sugen. Nu är begäret helt borta (vet inte riktogt när det försvann helt - det bara tynade bort).

Jag träffade en ny man för 5 år sedan och han har aldrig rökt. Inte heller någon i hans familj eller vänskapskrets så det var "lättare" att sluta då.

Fast "lätt" är det inte och man måste vara motiverad. Stå ut och ge inte upp om då någon gång ge in till begäret. Lägg det bakom dig och starta om. Det är värt det i längden.

• vioola

Hej

Tack polly, får hoppas ja klarar det.

Kramis

• vioola

Hejsan

Lever ni därute? Hur går det för er? Nån som kommit en bit på väg...?

Kramis

Svar på tråden Sluta röka*