• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • Tival

Håll ut! Försök intala dig själv hur äckligt det skulle va med en cigg, bluah !
    Mm, cheesecake lät gott!! Hoppas det smaka bra!

• vioola

Hallojsan

Var har alla tagit vägen? Å hur går det för er?

Kramis

• Tival

Haaalloj!

Här är jag i alla fall. Och det går bara bra, fortf. inget snus och nu har det gått 8 dgr! Tjooho! Fast det var riktigt kämpigt i helgen, och snuset är tyvärr utbytt mot ett sockerberoende. Inte bra, men ska ta tag i det. He he!

Hur går det själv? Snart inne på fjärde veckan va?

• vioola

Men vad glad jag blir för din skull Tival. Du har ju klarat dig över en vecka nu ju. Grattis!!! Äsch lite onyttigt kan vi allt få äta nu när vi ska vänja oss av med det det äckliga nikotinet ;).

Ja nu är ja faktiskt inne på 4e veckan, helt otroligt ju, hihi. Har inte hållit uppe så här länge sen jag var runt 16.

Cheesecaken (säger man så, hmm...) va jättego förresten hihi.

Kramis

• Tival

Taaack!! Å jag blir såååå glad för din skull, 4:e veckan -det ÄR starkt! Bra jobbat!!

Ha ha, du anar inte hur sugen jag blir på cheesecake nu. Hade jag inte vart så lat hade jag sprungit ner till affären, handlat alla ingredienser och knåpat ihop en själv

Kram, kram!

• vioola

Hallojsan

Har det gått åt skogen för allihopa eller? Nu vill ja ha en uppdatering;)!!!

Kramis

• Tival

Vioola:
    Sorry att jag inte uppdaterat... Har nämligen fuskat och skäms alldeles för mycket

Börja småfuska i förra veckan, helt i onödan. Fick för mig att suget (är ju egentligen inte snuset i säg jag saknar, utan bara "något") blev för stort samtidigt som jag visste att om jag skulle ta en snus skulle det inte vara samma sak längre. Man har ju ändå avvänjt kroppen en hel del. Men dum som jag var tog jag en snus och hade så rätt så, gav ingenting. Så jag slutade igen... hade en veckas uppehåll tills jag gjorde om samma misstag. Fast nu tar jag bara en lite då och då, blir bara några st per dag. Men ändå, så dumt.

Det positiva är ju ändå att jag VET att jag kan fixa det och känner inte alls samma behov som förut. Är inte lika beroende av att ha ngt under läppen konstant. Lite styrkeingivande i alla fall.

Ha ha, jag skyndar långsamt.

Hur går det själv?! Du är fortfarande lika duktig anar jag

• lillithsmamma

hejar på er tjejer vet vad ni går igenom ;) jag lyckades sluta med röka i ett vad med min nuvarande blivande man :)

• vioola

Hallå hallå

Tival
    Jaså, du smygsnusar lite... Hmm, jaja får väl förlåta dig den här gången då hihi.

Nä, jag har inte rökt än faktiskt. Men till helgen blir det lite svårare, då ska jag nämligen ut för första gången sen jag slutat. Bra att man inte får röka på krogen numer iaf.

Hur går det för er andra då? Ingen mer som vill hänga på?

Kramis

Svar på tråden Sluta röka*