• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • Tival

Vioola:

Oj, två veckor redan? Härligt!! Hur känns det nu da, har suget börjat avta?

Ska försöka sluta nu igen. Har trappat av ganska rejält senaste veckan, och nu känner jag mig redo att kapa helt. Nu banne mig ska det funka!

CPH, var är du? Hur går det?

• Tival

Va tyst det var här da!
    Hur går det för er tjejer?

Har inte tagit en snus sen i söndagskväll, jippi! Det både går och känns förvånansvärt bra (peppar, peppar..)!

Hoppas det går bra för er i alla fall! Ni får uppdatera snart

• mermaid

Åh vad ni är duktiga tjejer! Kämpa på!

Själv slutade jag för lite mer än två år sedan så jag vet vad ni går igenom!

• CPH

Hej Tival! Jag har varit lite tyst för jag rökte massor i lördags igen och skämdes lite.. Men det blir i alla fall inte mer än partyrökning.. Jag vill dock dra ner på den också. Men det är som om jag har helt slut på hjärnceller och måttfullhet när jag festar. Då kan jag dra i mig ett paket utan problem.. Men va duktig du är som är utan snuset! Jag vet att det är ett "svårare" beroende att ta sig ur.

• Tival

CPH,

Inte ska du skämmas heller!! Du är ju jätteduktig, ha inte för stora krav på dig själv. Så småningom kommer även helgerna vara rökfria. Vet ju själv hur det är ! Det här blir min första snusfria helg, får ångest av bara tanken. Festa utan snus Men jag ska klara det!

Mermaid:
    Tack för peppningen! Kul att du klarat dig i två år nu, jättebra!

• vioola

Hallojsan

Vad duktig du är Tival, inte en enda snus sen i söndags. Har du kommit såhär långt så tar du säkert inte någon (får vi hoppas).

Måste säga att du CPH me är väldigt duktig, jag menar du röker ju bara en gång i veckan. Eller hur ofta du nu festar ;). Det är ju faktiskt inte så farligt...

Idag har det gått 18 dagar sen jag rökte, är alltså inne på min 19e rökfria dag jippi!!! Hihi

Tack ni andra me som håller på oss!!!

Nån mer får gärna hänga me också. Berätta gärna tips mm.

Kramis

• Tival

Vioola:
    Taack Känner mig lite småduktig faktiskt
    Fast idag var jag bra allt nära på att sabba allt, fick sånt sug att jag funderade på att strunta i det hela. Som tur var tog jag mig samman och det blev till att frossa chokladbollar istället.

Det som är så bra när det gått ett tag är ju faktiskt att oavsett hur sugen man kan bli så vill man inte sumpa allt och börja om igen. Bara det gör ju att man triggas ännu mer.

Men ska vi snacka duktig så ska vi snacka om dig!! 18 rökfria dagar!! Hur bra som helst!
    Hur känns det med suget då? Har hört att det ska avta efter 14 dgr eller ngt sånt.. stämmer det?

• vioola

Hallå igen

Tival

Nja, ja vet inte. Ibland känns det som om det var igår jag tog en cigg. Är väl något bättre men suget är fortfarande kvar. Ibland känns det bättre men iblnad är det verklign hemskt.

Ja, det är allt tur det finns godis eller nåt annat gott man kan stoppa i sig i stället hihi. Nu i början tycker ja man faktiskt kan få unna sig lite ;).

Javisst är det så att ju längre tid det går ju mer vill man bevisa för sig själv och andra att man verkligen klarar detta.

Kämpa på nu!!!

Kramis

• vioola

Usch idag är det jobbigt, önskar jag kunde röka bara lite lite ;). Nä, ska ta lite cheesecake nu istället. Bye

Svar på tråden Sluta röka*