• CPH

Sluta röka*

Jag hakar på! Jag festeröker och har intalat mig själv i många år att jag väljer ju själv när jag vill röka.. Konstigt då att jag _aldrig_ tar ett glas vin utan att också ta en cigarett...
    Vi måste ha en plan nu för hur vi ska peppa varann! Inrapportering till den här tråden varje dag?

• CPH

Duktig Vioola! Själv var jag inte duktig igår utan tog en cigarett (som inte ens var god.. :( )Har nu slängt det paketet i alla fall som jag hade liggande. Nån som har tips på hur jag ska klara att sluta feströkandet? Väldigt många kompisar röker/feströker och då känns det smått omöjligt att låta bli. Ska jag sitta där och suga på en morot eller? Funkar nikotintuggummi i såna situationer kanske?

• CPH

Vioola, något som faktiskt funkar när man är röksugen är att borsta tänderna eller äta en morot eller nåt annat litet. Nåt annat jag hört är att det faktiskt är avsevärt många fler som lyckas sluta som använder sig av slutarökalinjen 020-840000.
    De har en sajt också men jag tror jag fastnar i filtret om jag skriver in den. Jag tog ingen cigg igår! :)

• CPH

Sen en till grej som peppar mig är ju att kunna skriva in här att jag _inte_ tagit en cigarett :)

• CPH

Ingen cigarett igår :D
    Är förkyld nu så jag tror jag fixar helgen också utan att röka. Det värsta är om jag dricker vin, då kan jag bli så röksugen att jag kan gå ut i värsta jävla skit-blöt-snö-stormen här i Köpenhamn bara för att få en liten cigg.

• CPH

rökte som en borstbindare i lördags kväll... suck, jag + vin = puffpuffpuff blossblossbloss

• CPH

Nu går det bättre, så länge jag inte har några cigaretter hemma och inte dricker någon alkohol så går det fint. Känner inte något sug alls. Fattar inte det enorma suget efter cigaretter som uppstår så fort jag dricker nån form av alkohol.

Vioola du är så j-a duktig! Otroligt starkt. Har du någon emergencyplan ifall du skulle bli knasröksugen eller om nåt skulle hända så att du skulle frestas att tänka "men i den här situationen är det faktiskt okej att ta en enda cigg"

Tival - kan man bli hjälpt av nikotintuggummin och sånt om man är snusare? Snus är ju ännu värre beroende att ta sig ur än rökning.

• CPH

Tival, Vioola, var är ni? Ni har väl inte gett upp?

Jag lyckades gå ut och äta middag igår med drink och ett glas vin utan en enda cigarett! Det hjälpte förstås att ingen i sällskapet rökte.. :D

• CPH

Vioola, jag ær 28 (har fått nåt knas med tangentbordet hær i København) och jag kænner precis likadant som du. Nær jag ser ældre kvinnor som ær vældigt rynkiga så tænker jag direkt: før mycket sol och røk! Åååå vad man kommer ångra sig då nær man ær 48 och rispappersskrynklig..

• CPH

Hej Tival! Jag har varit lite tyst för jag rökte massor i lördags igen och skämdes lite.. Men det blir i alla fall inte mer än partyrökning.. Jag vill dock dra ner på den också. Men det är som om jag har helt slut på hjärnceller och måttfullhet när jag festar. Då kan jag dra i mig ett paket utan problem.. Men va duktig du är som är utan snuset! Jag vet att det är ett "svårare" beroende att ta sig ur.

• CPH

uuuh ... jag röker som en borstbindare... mer än jag nånsin gjort (jag var ju "bara" feströkare förut"). Måste va nåt med att jag är i Köpenhamn och jobbar. Här röker alla, överallt.. :(

• CPH

zarischka & Fd Fröken Larsson

Tror ni boken funkar för nån som envist hävdar sig "endast" vara partyblossare...?

Svar på tråden Sluta röka*