• Kia__

Gifta sig litet & billigt?!?

Jag skulle vilja ha ett litet bröllop för de allra närmaste i släkten & bekantskapskretsen. Det intresserar inte mig att bjuda in halva stan, är det någon som haft ett litet bröllop? Vad har ni haft för budget?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gifta sig litet & billigt?!?
  • Lanista

hillelill : Lite avis.. Vi har dock endast kalla rätter med en kock som gör dem dagen innan

• lunasmamma

oj billigt är verkligen brett... för mig är 30-40000 inte alls billigt. Jaja

Vi skall ha sisådär 40 gäster.
    Buffé och tårta samt dricka som gästerna på något sätt får sponsra till själva om de vill dricka... (vet inte riktigt hur än men inte mkt iaf)
    har planerat att hela alltet skall gå på sisådär 10-12.000. Det dyraste är väl klänningen som jag försöker hitta begagnad, kanske kommer att hyra vi får se, annars kostar den knappt 4000.

Maten kommer vi att ordna själva men min blivande är iofs kock
    Hår och smink har en vän sagt att hon hjälper mig med.
    lokalen kostar 1000kronor och där finns porslin och såna saker....

MEN än är det inte klart så vi får ju se var vi hamnar. Har inte råd alls egentligen men...

• hillelill

Lanista
    Kalla rätter funkar det med. Vi kunde ha fått ner priset på maten om vi hade gjort den själva, men det hade blivit lite för mycket jobb och lite för ont om tid. Vi jobbar hela tiden fram till fredagen (bröllopet är på en lördag) och då vi slutar vid fem på eftermiddan så hade detta inte funkat, det är mycket att hinna med ändå. Men nu löste det sig ändå med denna cateringen. Hoppas ni hittar en lokal.

• Merlin

Vi kommer vara max 25 personer och satsar på personligt, inte av ekonomiska skäl, men man kan inte förneka att det blir billigare.
    Vi kommer laga all mat själva och göra tårtan själva. Vi fixar alla trycksaker, blommor mm själva så långt det går.

• Blivande Fru Johansson

Hej!
    Vårt kommer gå på ca 40-50 tusen o vi e 35st..

• Blowjo

jag håller med dig om det där med litet bröllop....vårat kommer hamna på runt 30 000:- ....men jag ska försöka göra det billigare...på alla sätt man kan =)

lycka till

• skruttan14

Vi kommer att vara 60st och hela bröllopet kommer att kosta ca. 20 000:-
    Vi kommer att hyra en bygdegård och en släkting kommer att laga maten, min pappa fixar tårtan (han är en bagare utan elektriker!) Alla trycksaker fixar vi själva och vi kommer att ha en dj på festen.

• skruttan14

_Cinderella_

du har mail !!

• Fru Cinderella

o tack gulliga

Bamsekramar

Svar på tråden Gifta sig litet & billigt?!?