• Lindblomman

Går det att hitta billig transport i Stockholm...?

Att det ska vara så dyrt att hyra bil för att bli transporterad från kyrkan till festen. Vi vill åka en fin bil, gärna modell äldre, men att betala 3000 kr för ca en timme känns inte kul.... Hur har ni andra gjort? Är det kanske nån som har nåt tips på var man kan hitta en fin bil till ett lägre pris?

• Svar på tråden Går det att hitta billig transport i Stockholm...?
  • Sunshine Girl

Lindblomman, håller helt med dig! Det kändes hopplöst, nu har vi bokat bil via www.bfm.nu men den kostar också nu har vi sån tur att vi får transporten i bröllopspresent. Bilen kostar 4000 att hyra men då har vi den också i 3 timmar och med tanke på jobbet som ligger bakom allt för föraren så känns det priset helt ok . Hur mycket har ni tänkt lägga som maxgräns på transporten?

• Lindblomman

sunshine girl

Har varit inne på den sidan och hittat jättefina bilar där, men som sagt lite för dyra. Visst är det väl värt pengarna och de som har bilen ska ju ha en slant för det. Men i en bröllopsbudget så är det så väldigt mycket som ska betalas, varje krona räknas. Så svar på din fråga hur mycket vi är villiga att betala skulle jag spontant svara runt 500 kr, men så klart vet jag att det är omöjligt. Men under 3000, så billigt som möjligt är det vi letar nu.

• Sunshine Girl

Lindblomman, låg mig söka bland mina favorites
    För oss så blev det lite "problem" då vi gifter oss på midsommardagen = inte många som vill jobba då ;)

• Lindblomman

Sunshine girls

Tack!
    Förstår att det blir lite knepigt på midsommardagen! Hoppas att föraren har tagit det lugnt dagen innan bara

• Iollo

Med tanke på vad en "specialbil" eller "veteranbil" kostar i inköp eller att underhålla/ha försäkrad osv samt den tidsåtgång som det faktsikt innebär så är några tusenlappar inte så dyrt. Jag vet en kille som har en cab. När han kör skolavslutningar o sånt så lägger han oftast ner runt 6-8 timmar av städning, tvättning,vaxning och utsmyckning INNAN själva körningen. Sedan kostar vilken bil som helst runt 30-40 kr/milen i bensin o slitage och så vidare. Till det kommer den faktiska tidsåtgången för själva körningen och kanske en ny tvätt/städning (risgryn o sånt) när föraren kommer hem. Alltså säg runt 10-12 timmars jobb för bilägaren/föraren och så de faktiska milkostnaderna till detta. Tänk sedan efter hur mycket du skulle vilja ha betalt per timma av din arbetsgivare för att arbeta en lördag eller kanske rent av på midsommarafton. Är det någon nu som tycker att det är dyrt att betala 2000-3000:- för en läcker bil att åka i till/från bröllopet?

• krammia

Vi har frågat grannen om vi kan få åka i hans och det tyckte han var kul. Så mitt tips är att hör dig om. Kanske en granne, kompis kompis har något intressesant`?

• Lindblomman

lollo

Jag vet vad du menar och jag vet det självklart kostar med underhåll och att det tar tid. Men som jag skrev tidigare så är det för mycket pengar för vår budget. Min fråga var om det var nån som visste om det fanns nån som man kunde anlita som inte kostar så mycket.

• Zarastro

Vad är smärtgränsen för transporten?

• Lindblomman

Ja, så billigt som möjligt men gärna under 2500 i alla fall.

• Chessie

Lollo: Låt oss vända på resonemanget: 3000:- för 10 min färd ger en timkostnad på 18.000:-!!!

Fortfarande billigt???

För 18.000 i timmen skulle jag jobba precis när som helst!

Nej, det får bli föräldrarnas kombi, vi är inte gjorda av pengar.

• Zarastro

Lindblommans mejladress?

• Lindblomman

Nu är en bil bokad! Tack för hjälpen alla!

• Catzilla

Trevligt !

Vad blir det för bil !?

• Lindblomman

bokade via www.brollopsbil.se , jaguaren. Måste säga redan nu innan jag ens sett bilen på riktigt att jag kan rekommendera dem! Underbart bemötande och väldigt tillmötesgående.

• Catzilla

Åh, vad roligt !
    Då kanske man skulle ta kontakt med dom då!
    Har hört flera som talat väl om just den firman, för att dom är jättetrevliga & verkligen lägger ner energi.
    Sånt är viktigt!
    Kollade på deras hemsida & jaguaren ser verkligen fin ut

När ska Ni gifta Er ?
    Vi har inte bestämt än, men det lutar åt sommaren 2007

/Catzilla

• Iollo

Chessie:

Ledsen att du inte läste mitt inlägg fullt ut. Visst kan det rent tekniskt röra sig om en färd på ca 10 minuter för brudparet, men vad jag ville ha sagt är att man betalar för ett helt arrangemang, inte bara en "liten åktur". Om man räknar med en total tidsåtgång på 10 timmer med städning/tvättning före OCH efter körning samt en total vägsträcka på 3 mil för bilägaren så får jag fram följande:

ca 100:- i "bilkostnad" = bensin, slitage osv.

2.900:- i arbetskostnad / 10 tim =290:- tim.

Skulle du vilja jobba 10 timmar på t ex midsommarafton för 290:-/tim???

Nä, dina 18.000:- i timman kan du snabbt glömma!

MVH Iollo

Svar på tråden Går det att hitta billig transport i Stockholm...?