• vittguld

Las Vegas

Hej Stina, Glam och TooBe!

Jag och min sambo ska också gifta oss i Las Vegas, nämligen 060606! Vi kommer att ha en mindre fest för släkt och vänner då vi kommer hem.

Hur har ni tänkt göra, bara åka dit och leta reda på ett kapell eller bokar ni något i förväg? Vilket hotell ska ni bo på?!

Vill jättegärna höra lite ifrån er då ni är tillbaka! Vi åker den 24 maj till San Fransisco och åker sedan några dagar till Vegas för att gifta oss!

• vittguld

Hej Glam!

Vi har inget bokat alls än, varken ringar(på gång dock!), kläder eller hotell...tänker att det löser sig men så läser jag här och alla är förberedda år innan det är dags. Börjar bli lite nervös, vill nog ordna en massa snart! :)

Klänning har jag nog tänkt fixa i San Fransisco, litar på att det ska finnas något där, vi blir ju där i nästan två veckor innan vi åker till Vegas. Vill hur som helst inte ha nåt jätte brudklänningsaktigt. Något vitt en enklare klänning. Vill kunna ha den på mig resten av dagen som en vanlig klänning utan massa underkjolar och släp.

Surfar dock runt och spanar så vem vet, det kanske blir att jag tar med mig en klänning från Sverige till slut!

Ska kika in luxors hemsida nu!

• vittguld

Jo! Vi vill gärna inte gifta oss med gud och hela köret utan ha en mer borgerlig vigsel. Visst ska väl det kunna ordna sig!? Ngn som vet?

• vittguld

Stina 27

Har ni bokat erat kapell? Var har ni tänkt gifta er, anlita för företag?! Vore kul med tips. Vi har inte bokat något än utan tänkt göra det som traditionen bjuder, slinka in på första bästa kapell ;) Fast nu blir jag lite nervös, vore skönt att ha allt klart också! 060504, roligt datum, planerat!?! ;) Vi har väl planerat det lite, eller iaf sett till att befinna oss i Vegas 0606060, vi lämnar Sverige 060524 och kommer hem igen 11 juni, ska en sväng till LA och San Fransisco också!

Ang. papper så har jag beställt hem hela köret, personbevis, hindersprövning m.m. Bättre för mycket papper än för lite...har läst så olika bud överallt, anar dock att det räcker med pass.

Alla:
    Vill supergärna höra allas berättelser hur det var, vad ni gjorde m.m. när ni kommer hem!

• vittguld

Vad tror ni om circus circus?

Var ska alla bo nu igen?!

Tar också gärna emot tips på varuhus i San Fransisco, kanske de har hemsidor?!

Hörde om en guide till Californien med Expressen i lördags, ska få den av en kollega!

Åh, längtar nu så mycket, i helgen ska vi köpa ringar!

Lycka till Glam!!

• vittguld

Jaaa!! Vil höra allt! :)

Längtar också tills vi åker! Men har fortfarande inte kommit fram till var i Vegas vi ska gifta oss...borde jag ha panik eller?!

• vittguld

Vi flyger från Sverige till San Fransisco (11000-/pp) Bilar runt lite till LA. Åter SF sen flyger vi SF-Vegas tor med två nätter på hotell (2400-/pp). Där kommer vi att gifta oss!

• vittguld

Hotellet vi kommer att bo på är Luxor!

• vittguld

TooBee: Japp, nu är det inte långt kvar, nio veckor igår för oss tills vi åker till SF! Ska bli så otroligt spännande och roligt. I början av nästa vecka blir det hämtning av rngar hos ALennart i Västerås. Hur känns det själv TooBee?! :)

Nightingale: 5500 pp tor. 3500 var väldigt billigt. Vilken månad flög ni då? Samma resa som jag bokade i januari kostar nu drygt 6500 kr pp just nu och då är Icelandair som vi flyger med helt klart billigast. Vill man flyga med British airways mfl så går det runt 7000 pp Tror att vi åker i början av högsäsong, känns ok pris!

• vittguld

Stina27, samma här....alla vet att vi ska till USA men, tyvärr har jag varit tvungen att prata med några av mina kompisar, kunde helt enkelt inte hålla mig ;) Hur som, familjerna våra vet inget! Vet inte än hur vi ska berätta det, om vi ska skicka ett mail, försöka få våran vigsel sänd via nätet eller bara ha en överraskningsfest i midsommar....vi gifter oss 6/6, kommer hem 11/6. Hur ska ni berätta??

• vittguld

Vi ska till San Fransisco och hälsa på en komis, men vi ska även bila till LA, sen ta Las Vegas, ingen som har sagt något om att de misstänker något.

Har inte bestämt hur vi ska gifta oss än, kanske tar det då vi är på plats! Ska börja kolla framöver.

• vittguld

Stina27

Förstår hur du känner med att boka chapel. Vi har också irrat runt på nätet och försökt att hitta något bra men det är svårt. Vi har fastnat för det här stället www.aspecialmemory.com/Gazebo%20Package.htm Vi kommer antagligen att boka ganska snart för vi ska gifta oss 060606, ett datum som kanske är populärt... :)

Antigen blir det i Gazebon eller så tycker vi att det skulle vara roligt att gifta oss vid "Welcome to Las Vegas" skylten, typ bredvid limon. Är inte så kyrkliga av oss så tyckte det kunde bli snygga bröllopskort :)

• vittguld

Glam - några frågor om det är ok :)

Vilket paket hade ni och vad betalade ni allt som allt inkl dricks till "prällen" och limo chauffören?!? Var du nöjd med det, fick du video på din cermoni, tror du det går att få på dvd istället?

• vittguld

Glam, ringde du och bokade? försöker boka online men det fungerar ju inte :(

• vittguld

Ok! Ja, får nog lov att göra det...kan ju bara vara något tillfälligt också! :)

• vittguld

Hej tjejer!

Vi har precis ringt till Las Vegas och bokat vårt bröllop på a special memory, pratade med en mycket snäll dam vid namn Luise. Mycket hjälpsam och det gick hur smidigt som helst!

Betalarhttp://www.candlelightchapel.com/images/Transition1.jpg Det blir giftermål i det lilla lusthuset utanför, limousine, dvd film på cermonin, blir lagom las vegas aktigt och lite halvgalet :)

Skönt att ha det bokat!

• vittguld

Adresser till farmor o farfar, bikini och ringarna! :)

• vittguld

Åh vad roligt att höra!! Längtar jag också, imorgon är det bara två veckor kvar tills vi åker till San Fransisco!! Sen är det mindre än en månad till giftermål o Las Vegas!

Grattis grattis TooBe

• vittguld

Willow, vi har bokat flyg tor San Francisco, 11000 för två. Hotell och flyg, SF-Vegas tre nätter gick på 5500 kr för oss två. Vi kommer bo på Aladdin.

Vi har bokat www.aspecialmemory.com/ Vi betalar runt 280 dollar för vårt paket, gifter oss vid lilla lusthuset, limouisine plus att vi får en dvd film på vigseln.

Svar på tråden Las Vegas