Las Vegas
Alla:
Gifter ni er i hemlighet eller vet era nära om att ni ska till Vegas för att gifta er?
I vårt fall vet alla att vi ska till USA, men INGEN vet att vi ska till Vegas ;)
Alla:
Gifter ni er i hemlighet eller vet era nära om att ni ska till Vegas för att gifta er?
I vårt fall vet alla att vi ska till USA, men INGEN vet att vi ska till Vegas ;)
Hej!
Vi har inte bestämt hur vi ska säga det. Det roligaste förslaget är att vi säger att vi ska fira min födelsedag när vi kommer hem och att vi på festen visar våra kort från resan och när korten från vigseln kommer upp säger vi bara: ja, och här gifte vi oss. Men jag vet inte om jag kan hålla mig. Förmodligen kommer vi att berätta direkt när vi kommer hem.
Vi kommer i vilket fall inte berätta ngt innan vi kommer hem, då vi inte vill ha ngn stor fest direkt när vi kommer hem, vilket är en stor risk annars. vi kommer nog vara väldigt trötta efter resan, då vår dotter är med.
Längtar så mycket!!
Stina
Glam! Grattis!
Berätta allt du orkar. Jag är så nyfiken....
/Stina
Glam!
Vilken typ av personbevis ska man ha med sig? Jag skulle beställa nu, men det fanns många att välja mellan, men jag tyckte inte att ngn passade in. Speciellt inte "för skilsmässa" ;)
/Stina
Tack Toobe, nu är det beställt och klart
Hur går det för er med planeringen? Jag känner att det är nära nu. Om tre veckor är vi i Kalifornien på väg till Vegas. Det börjar verkligen pirra i magen nu....
Jo, det mesta är nog klart. Vi åker den 25 april till San Francisco för att sedan åka vidare till Vegas den 1 maj. Vi gifter oss den 4 maj. Den 5e åker vi vidare till San Diego och är kvar där till den 11 maj.
Det är så spännande, så mycket att se fram emot. Jag drömmer nästan varje natt att vi är där.
Åker ni direkt till Vegas eller ska ni se ngt mer på resan?
Har alla här bestämt vilket chapel ni ska gifta er i?
Vi kommer nog att bestämma när vi kommer dit, men jag sitter nu och surfar på olika chapels. Det är svårt att bestämma sig här hemma tycker jag.
moniqa
Kul att höra att ni varit så nöjda med Vegas.
Nu är det bara två veckor kvar till vi åker. Det ska bli så spännande.
/Stina27
Nu är det verkligen pirrigt. Vi har tagit fram resväskorna och resevagnen till vår dotter. Idag växlade jag pengar, så nu har jag dollar i plånboken :)
Jag har även börjat att packa lite, mest för att det är kul. Det är mycket att tänka på som man måste ha med. (till bröllopet och till dottern.)
Jag har kollat på nätet på olika chapels, men tror att det är lättare att bestämma på plats när vi sett hur det ser ut.
/Stina27
Hej igen!
Nu är det bara några dagar kvar till vi åker. Har börjat packa nu. Det är så kul!
Jag har köpt klänning, det gjorde jag redan i höstas. Jag ska inte ha ngn traditionell bröllopsklänning. Jag har köpt en rosa klänning i linne. Min dotter ska ha en likadan. Jag tror att det blir väldigt fint att vi matchar varann så bra. Även min m2b matchar såklart. Han ska ha ett par beiga linnebyxor och en vit skjorta. Det känns så bra.
Glam:
Vi har inte bokat chapel, men tror du att det blir svårt att hitta ett? Min uppfattning är att det finns många att välja på. Vi ska inte ha ngt speciellt tema. Vi vill bara gifta oss och sedan mysa tillsammans efteråt.
Var det kö även till kapellen? Eller bara till att få ut marrige license?
Ang dricks. Ger man mycket dricks överallt i Vegas eller bara vid vigseln? Ger man mer dricks i Vegas än i övriga USA? Hur ska man veta hur mycket dricks som är brukligt?
Mycket frågor... Svara på de du orkar..
/Stina27
Glam:
Hur varmt var det i Vegas när ni var där?
Jag kollar just nu på lite vädersiter, men det verkar inte vara så varmt. Jag trodde att det skulle vara jättevarmt, men jag får nog packa ner lite tröjor..
Tack för titten. Vilken vacker klänning du hade.
Det syns att ni är lyckliga tillsammans.
Kram
Imorgon åker vi!! :)
Imorgon åker vi tåg till Sthlm, sover där åker på tisdagmorgon till Arlanda. 10,15 lyfter vi (förhoppningsvis..) Vi mellanlandar i Chicago. Åker därifrån till San Francisco där vi kommer att vara ca en vecka. Därifrån åker vi sen till Las Vegas. Vi är där i fem dagar. Innan vi vänder hemåt igen åker vi till San Diego och är där ca en vecka.
Längtar!!!!