Inlägg från: tattar-Emma |Visa alla inlägg
  • tattar-Emma

nä! Nu slutar jag!

Det är helt underbart att sluta =). Jag blev mycket gladare, men också mycket mer känslosam på ett humoristiskt sätt. Satt och bölade till amerikanska såpor* och sånt. Kul att inte gå omkring utan att känna nåt iaf ;).

*det har blivit bättre nu :D

addicted: det är ju bara att kolla kondomen efter varje gång, är den sönder (har aldrig hänt mig) tar man ett dagenefterpiller, det är ändå bättre än att ta hormoner mem varje dag året om, tycker jag då.

• tattar-Emma

Jag har kopparspiral trots att jag inte fött barn, det går hur bra som helst!

addicted, det är superlätt att ta ut kondomen i badrummet efteråt och fylla den med vatten för att testa läckage, det är en sån grej man bör göra i vilket fall! Men du gör som du vill, vill bara visa på möjligheterna.

• tattar-Emma

Varför kan man inte ha hormonspiral?

Jag funderade rätt länge innan jag kom fram till att kopparspiralen var värd att testa. Mensvärk har jag ändå, blev lite värre i början men det var bara att ta två ibumetin istället för en och nu är det som innan. Blöder mer gör jag, men det är inte så farligt eftersom jag blödde väldigt lite innan. Infektionsrisken tror jag saknar praktisk betydelse, jag tror det är så liten risk att det händer alls och i vart fall så försöker jag komma ihåg att testa mig regelbundet. Mycket av det snacket tror jag också bygger på en föreställning om att yngre kvinnor byter partner ofta och att det då skulle öka infektionsrisken (och det förstår jag ändå inte, med en ny kille har man ju kondom ändå eller? plus att jag är tveksam av andra skäl också men de hör kanske inte hit).

• tattar-Emma

Jag var också ängslig över mensen, men det är inte så jobbigt att ha några tamponger i väskan och jag är ju inte fjorton längre, jag har lärt mig att tyda signalerna så jag fattar när det är dags =)

• tattar-Emma

gurans, ibland blir huden konstig ett tag efter p-piller men återgår till normal sen. Testa scrubkräm och rengöringskräm och sånt ett tag istället.

• tattar-Emma

Jag pushar också för menskoppen! Ekologiskt, billigt och hälsosamt alternativ!

• tattar-Emma

knubbsälen - höftgrejen låter som foglossning, vilket man kan få av p-piller.

• tattar-Emma

sockerdricka: p-piller är ett gift, vad härligt att läsa om en barnmorska som faktiskt avråder när det är befogat! Tycker att de alltid försöker pusha en att byta sort och vägra informera om andra alternativ...

• tattar-Emma

P-piller krånglar till allting ;) , så det är helt normalt att mensen tar ett tag på sig att komma tillbaka. Men efter nåt halvår skulle jag nog prata med en barnmorska eller nåt ändå, känns bra att kolla upp saker.

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!