• Princessa

nä! Nu slutar jag!

nu har jag bestämt mej! Ska egentligen börja på en ny p-pillerkarta på lördag, men så kommer det inte att bli! Jag ska sluta proppa i mej hormoner. Ska bli så skönt att äntligen få veta hur jag VERKLIGEN är!

Finns det nån annan här som också ska sluta eller som just har gjort det? Skulle va kul att höra era erfarenheter. Vad hände med er, fysiskt och psykiskt? Är lite nervös för vad hormonrubbningen såhär i början ska ställa till med! Typ finnar, viktuppgång (hoppas ju på nedgång :D )osv.

Berätta gärna för mej, om ni vill! :)

• Svar på tråden nä! Nu slutar jag!
  • addicted

Jag vill sluta men jag vagar inte for jag litar inte pa nagot annat skydd. Och jag vill absolut inte bli med barn.

Nar jag slutade for 3 ar sen sa fick jag ingen mens pa 6 manader och borjade ta p-piller igen for att fa tillbaka mensen, sen har jag fortsatt.

• bröllops häxan

hej hej
    Jag har slutat med p.piller (ganska länge sen nu) och har aldrig mått bättre :D

Åt mellan jag var 16 år och 23år. Då slutade jag. Helt plötsligt så "viste" jag vem och hur jag verkligen var. Hel skumt. Jag mådde super bra och har inte ätit sen dess..*L*

• addicted

Men hur vagar ni ha sex? Ni som inte vill bli med barn alltsa.

Jag litar inte pa kondom och spiral ar inte ett alternativ. Jag kommer inte ihag varfor men sa ar det iaf.

• bröllops häxan

Fysiskt så höll jag vikten (jag rökte på den tiden) men jag tyckte att allt var roligare och orkade "psykiskt mycke mer (motgångar och så) Övergångsfasen tog bara en månad. Det var hel skumt, och mitt humörändring var verkligen påtagligt både för mig och andra.

Jag och min kille kör med kondom och det har funkat i sju år..:) Och händer det nu att jag skulle bli med barn så gör det inget..

• Lippi

addicted

Varför litar du inte på kondom?

Statistiskt sett är det säkrare än p-piller.

• addicted

Jag vet inte. Far for mig att den lacker, spricker utan att jag marker nat, att nagot kommer bredvid osv. Lite tvangstankar.

• tattar-Emma

Det är helt underbart att sluta =). Jag blev mycket gladare, men också mycket mer känslosam på ett humoristiskt sätt. Satt och bölade till amerikanska såpor* och sånt. Kul att inte gå omkring utan att känna nåt iaf ;).

*det har blivit bättre nu :D

addicted: det är ju bara att kolla kondomen efter varje gång, är den sönder (har aldrig hänt mig) tar man ett dagenefterpiller, det är ändå bättre än att ta hormoner mem varje dag året om, tycker jag då.

• addicted

Men ni fattar inte HUR radd jag ar for att bli med barn tror jag.

Det skulle vara slutet pa varlden for mig. Naja, nastan iaf.

Vad kan jag anvanda for skydd som ar 100%? Avhallsamhet ar jag inte frammande for, men grabben haller inte med mig dar. Undrar varfor?

• S&F

Jag slutade för ca 2 månader sedan. Mår helt klart MYCKET bättre nu. Är svajig i humöret kring mens, annars mår jag som en prinsessa! Jag har fått mkt mer sexlust dessutom, ha ha!

Kommer nog inte börja med piller igen, kådis funkar super än så länge. Sen får vi se.

• addicted

Dessutom, tank om killen som vill ha barn sticker sma hal i den da??? *paranoid*

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!