• Princessa

nä! Nu slutar jag!

nu har jag bestämt mej! Ska egentligen börja på en ny p-pillerkarta på lördag, men så kommer det inte att bli! Jag ska sluta proppa i mej hormoner. Ska bli så skönt att äntligen få veta hur jag VERKLIGEN är!

Finns det nån annan här som också ska sluta eller som just har gjort det? Skulle va kul att höra era erfarenheter. Vad hände med er, fysiskt och psykiskt? Är lite nervös för vad hormonrubbningen såhär i början ska ställa till med! Typ finnar, viktuppgång (hoppas ju på nedgång :D )osv.

Berätta gärna för mej, om ni vill! :)

• Svar på tråden nä! Nu slutar jag!
  • gurans

tattar-Emma: Tack för rådet!

• Schnagelina

Oddansfru: Jag slutade äta Yasmin och fick en massa finnar på stört. Efter två månader har de lugnat sig något.

• Popis

Jag åt Yasmin men det var bara 2 veckor sen jag slutade... jag återkommer.

• Kirk

Jag har inte käkat p-piller på år och dar. Vilket känns skönt, med tanke på de nya larmrapporterna.

Det är rätt tänkt att vilja skona sin dyra kvinnokropp från hormoner, sen är det klart att man får vara noga med att skydda sig på annat sätt istället.

• GithKat

Hmm.. jag verkar vara den enda som verkligen mår dåligt av att inte ha någon form av hormoner. Inga fler som mår skitkasst mer än halva månaden om ni inte har någon form av hormoner så som p-piller mm?

• NinaHq

Hej, jag är 26 år och har inte ätit p-piller på ungefär 6 år. Innan dess hade jag kört non-stop sedan jag var 14 år. Det kändes skönt att sluta, mer naturligt liksom. Jag har inte haft några problem sedan jag slutade. En kompis till mig har sagt att det kan vara farligt att ta p-piller längre tider om man är ung och tränar hårt. Enligt henne är det för att när man tar p-piller så tror kroppen att den är gravid och bäckenet blir uppmjukat, vilket kan leda till skdor vid exempelvis hård träning. Är det någon annan som hört om det är sant? Min vän är inte läkare så jag kan inte gå i god för att det stämmer. Iallafall var det inte därför jag slutade med p-piller. Vi använder kondom och det känns snarare "kinky" än krångligt (hi, hi, hi).

• Janiz

Freddans fröken

Den där koppen ska jag nog minsann köpa när jag får mens igen...(Jag fick bebi för snart 10 månader sen). Den verkar as ball :)

• tattar-Emma

Jag pushar också för menskoppen! Ekologiskt, billigt och hälsosamt alternativ!

• Princessa

tredje dagen jag lever utan extra hormoner :)... Märker i alla fall ingen skillnad än.

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!