• Princessa

nä! Nu slutar jag!

nu har jag bestämt mej! Ska egentligen börja på en ny p-pillerkarta på lördag, men så kommer det inte att bli! Jag ska sluta proppa i mej hormoner. Ska bli så skönt att äntligen få veta hur jag VERKLIGEN är!

Finns det nån annan här som också ska sluta eller som just har gjort det? Skulle va kul att höra era erfarenheter. Vad hände med er, fysiskt och psykiskt? Är lite nervös för vad hormonrubbningen såhär i början ska ställa till med! Typ finnar, viktuppgång (hoppas ju på nedgång :D )osv.

Berätta gärna för mej, om ni vill! :)

• Svar på tråden nä! Nu slutar jag!
  • blivande fru J

Schnagelina och andra intresserade:
    Jag slutade med mina p-piller i april, unde rmina sex år med p-piller var min hy helt problemfri, ganska snart efter att jag slutade började det ploppa upp rejäl acne i ansiktet, framförallt på kinderna, jag visste inte vad jag skulle ta mig till när jag var som värst. Jag kan glädja er med att problemet normalt går över, men det tar lite tid. Jag behövde 6-7 månader på mig innan min hy blev fin igen efter p-pillerslutet. Efter diskussion med andra har det visat sig att det är mycket vanligt med hudproblem i samband med hormonförändringar, inget som man får någon information om när man som 17-åring börjar knapra piller.

En läkarkompis sade att man efter p-pilelrslutet har mer påverkan av manliga hormoner än normalt. Detta kan under en övergångsperiod visa sig genom ökad acne och ökad behåring.

• frujohn

Jag slutar också till helgen.. Tror bestämt det var på fredag.. Sen får vi hålla på oss..så jag kommer i klänningen jag köpt.. Sen får det gå som det går...

• Schnagelina

Tack blivande fru J,
    Då har man ju något att se fram emot (förutom bebisproduktionen då 8) )

• KalasAnnah

Har beslutat mig för att sluta med piller nu. Men har inte haft en tanke på acne. Blir lite rädd när man läser om alla era finnar på ryggen, kinder osv.... men men vi får se vad som händer.
    Ser framemot att se vad som händer med mig som person. har ätit i snart nio år så något måste ju hända. Låter bra att sexlusten kommer tillbaka, något jag ser framemot, det gör även sambon

• Princessa

Nu har jag vart utan piller rätt länge..är kass på räkning så jag vet inte om det rör sej om en månad eller två :)

Jag tycker inte att jag märker nån positiv skillnad, direkt. Kanske är jag lite gladare och mindre känslig.

Däremot märker jag negativa förändringar! Jag har fått fetare hy. Från att ha varit en riktig torris i ansiktet är jag nu snudd på flottig. Inte kul! Finnar har ploppat upp i hårbotten och hårfästet och på ryggen! Blir galen! Har inte vart finnig på 1000 år ju!
    Mens har jag inte fått än heller! Inte så kul att ha med bindor överallt, i fall om.

Dessutom har sexlivet börjat suga! Inte för att nån har tappat lusten. Är lika k*t som vanligt. Men gubben är less på kondomerna. Tycker det är jobbigt att behöva hämta en så fort han e pilsk. Dessutom säger han att han inte känner lika mycket med gummi på. Och det kan jag ju hålla med om, det blir lite slibbigt. Och jag saknar att kunna få ett ligg när man vill, utan att behöva dra på nåt.. Suck!

Men det var mitt eget val att sluta, så jag får väl skylla mej själv :) Men jag tänker absolut inte börja pånytt. Får väl försöka komma på en lösning till alla små problem...

• Freddans fröken

Jag längtar, ska sluta med sista kartan en vecka innan bröllopet så att jag hinner få mensen överstökad till den stora dagen.

Sen blir det nog aldrig piller igen, skulle jag tro. Skaffar nog en Persona sen och försöker köra på säkra perioder...

Ska bli skönt att slippa hormonerna, men jobbigt med mensvärken och de stooora blödnignarna...

• drömbrud

När jag läser det här vill jag inte ens börja!!! Har aldrig börjat någonsin...Min M2B vill att jag gör det istället för kådisar men hallå!!!
    Vad ska man göra om man inte vill ha nått av de...jag vill inte ha spiral heller!!! Och inte "avbrutet"..Hahah
    Inget val, här blir det bäbisar..
    Ne då..kasnke pdator?

• Överlycklig

Jag säger bara ät inga hormoner!!! Jag fick mina första systor när jag var 19år som jag var tvunger att ta bort med operation, efter det så höll det på så i två år innan en läkare kom på att det var hormonerna som gav mig systor, under hela tiden fick jag bara prova andra sorter hela tiden. Nu står jag här, 26 år, ett stort ärr över magen, och dessutom massa ärr på äggstockarna, läkarna räknar med att den vänstra är nedsatt i funktion, jag kan bara vänta och se. Efter sista omgången med systor så var det min kille som sa att vi skulle använda kondom och när jag frågar honom om han inte tycker att det är bökigt och känns mindre så säger han bara att han gör vad som bara jag inte börjar med hormoner igen. Gud vad jag älskar min blivande man!

• *L*

Jag har trivts mycket bra med mina p-piller under de 8 år jag ätit dem, men när jag slutade i januarimärkte jag ändå en positiv skillnad. Den största skillnaden är att jag har större sexlust! Mensen verkar fungera som den ska även efter stoppet om än lite mer oregelbunden, men det skiljer bara med ett par dagar.

• Princessa

Jag skulle egentligen va inne på min andra mensperiod nu, om saket och ting skulle funka som när man åt piller. Men jag har inte harf röda faran alls än, sen jag slutade! Nån annan som har det likadant? Borde man söka "hjälp"?

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!