• Princessa

nä! Nu slutar jag!

nu har jag bestämt mej! Ska egentligen börja på en ny p-pillerkarta på lördag, men så kommer det inte att bli! Jag ska sluta proppa i mej hormoner. Ska bli så skönt att äntligen få veta hur jag VERKLIGEN är!

Finns det nån annan här som också ska sluta eller som just har gjort det? Skulle va kul att höra era erfarenheter. Vad hände med er, fysiskt och psykiskt? Är lite nervös för vad hormonrubbningen såhär i början ska ställa till med! Typ finnar, viktuppgång (hoppas ju på nedgång :D )osv.

Berätta gärna för mej, om ni vill! :)

• Svar på tråden nä! Nu slutar jag!
  • knubbsälen

Hej ni som ätit yasmin, har ni haft biverkningar? Är nyfiken för ajg funderar på att sluta med just dessa eftersom jag har haft lite konstiga saker senjag började äta dem för 3 år sedan. Ex: mina bröst har gått från c-h kupa, utan att jag gått upp i vikt! Jag har fått en hudsjukdom som heter perioral dermatit. Jag har fått nån höftåkomma som gör att jag är lös i höfterna och värker vid kyla...
    Nån som märkt nåt????

• tattar-Emma

knubbsälen - höftgrejen låter som foglossning, vilket man kan få av p-piller.

• Kirk

NinaHq:

Har inte hört talas om det, men det låter verkligen otäckt!! Såvitt jag förstår så borde det kunna stämma, kroppen tror sig ju verkligen vara gravid vid p-pillerbruk!

• Oddansfru

Schnagelina;

Det låter inte så kul med finnar! Men jag måste fråga, har du haft problem med finnar tidigare eller var det bara något som kom när du slutade med pillerna?

Popis;

Fortfarande ingen förändring? Hur länge åt du Yasmin?

Oh, blir galen! Vet inte om jag ska sluta äta nu, precis innan eller efter bröllopet. Vill egentligen sluta lite innan men tänk om man får MASSA finnar, eller går upp i vikt mm!!!

• Popis

Oddansfru : jag hade ätit yasmin i 5 år. Det enda jag har märkt är att jag är mindre hungrig vet inte om det beror på att jag slutat. Jag har också fått två finnar men det fick jag ibland med piller också så det vet jag inte heller om det beror på att jag slutat. Min mens har inte kommit igång änn men jag hoppas att sexsuget kommer tillbaka, det ser jag mest fram emot. Men i övrigt så känns det som en lättnad att ha slutat, nu får jag veta vem jag egenligen är? Hihi..

• Schnagelina

Oddansfru:
    Jag har ätit p-piller sen jag var 17 det känns lite fel att referera till tonåren (tonårshy går upp och ner).

Men jag har inte under hela den tiden haft några finnar. De piller jag ätit då har varit Yasmin och trinovum. De finnar jag har fått är massa småfinnar som jag nu har dragits med i två månader (sen jag slutade). De går ju att sminka över med foundation men det känns lite trist när man inte har behövt använda det tidigare.

Vad det gäller vikt har jag inte sett någon skillnad.

Lycka till med beslutet.

• Popis

Nu har jag märkt lite mer...

min sexlust har kommit tillbaka waaoo vilken skillnad. Kommer aldrig aldrig att börja igen. En annan sak jag märkt är att mina bröstvårtor blivit 3 storlekar större och ömmar lite. hihi men det gör inte så mycket.

Jag blir bara mer och mer nöjd med mitt beslut.

• Princessa

jag tycker att jag har fått fetare hy sen jag slutade. Förr hade jag så torr hy i ansiktet så det kändes som om huden höll på att spricka, men nu känns den lite oljig istället. Eller om det beror på min ansiktscreme. Den är från nivea, och jag har märkt att den lämnar en hinna på huden.

• sockerdricka

Har ätit p-piller sedan tidiga tonåren och har tänkt sluta många gånger på grund av nedstämdhet. Istället har jag fått byta märke och har trott av det skulle bli bättre. Saken är den att jag blir super-känslig när jag har PMS och kan börja gråta fast jag inte ens är ledsen. Migrän är ett annat problem.

Igår träffade jag min barnmorska och vi pratade om problemet. Hon sa att jag inte skulle äta några hormoner alls och tyckte att det där med PMS lät skumt, eftersom jag inte borde ha någon PMS med de där pillren. Men iaf så ska jag avsluta den karta som jag håller på med. Sen får jag vara utan tills jag får min spiral insatt i april/maj. Hoppas att det blir bättre då.

Kan tillägga att jag under en kort period, typ två månader, struntade i pillren och då mådde jag toppen, ingen migrän och mycket gladare.

• tattar-Emma

sockerdricka: p-piller är ett gift, vad härligt att läsa om en barnmorska som faktiskt avråder när det är befogat! Tycker att de alltid försöker pusha en att byta sort och vägra informera om andra alternativ...

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!