• Princessa

nä! Nu slutar jag!

nu har jag bestämt mej! Ska egentligen börja på en ny p-pillerkarta på lördag, men så kommer det inte att bli! Jag ska sluta proppa i mej hormoner. Ska bli så skönt att äntligen få veta hur jag VERKLIGEN är!

Finns det nån annan här som också ska sluta eller som just har gjort det? Skulle va kul att höra era erfarenheter. Vad hände med er, fysiskt och psykiskt? Är lite nervös för vad hormonrubbningen såhär i början ska ställa till med! Typ finnar, viktuppgång (hoppas ju på nedgång :D )osv.

Berätta gärna för mej, om ni vill! :)

• Svar på tråden nä! Nu slutar jag!
  • Princessa

verkar ju som om allt blir bättre när man slutar. Jag är inte rädd för att bli med barn. Det är inget vi kommer att försöka, men blir det så blir det!

Blir jobbigt om man får mer sexlust när man slutar. Gubben får jobba endel redan nu, så mer lust behöver jag inte :D

Vi kommer att övergå till kådis, eller köra på säkra perioder. Men vad jag minns av kondomer (flera år sen sist) så blir det väldigt slibbigt och halt och man känner inte direkt nåt... man vill ju gärna ha lite..motstånd..:)

• Princessa

jag är också lite orolig för hur mensen blir. Hade inte direkt regelbunden innan jag började med pillren. Och så vill jag ju inte släpa med mej bindor överallt, i fall om. Suck. Men det får man väl ta, om man vill bli normal igen :)

• Princessa

jag skulle också hellre släpa med mej tamponger i väskan, i stället för bindo. Men jag kan inte använda tamponger. Får ont i magen av dom.

I dag skulle jag ha börjat på ny karta:) Oj, vad lättad jag känner mej. Ska köpa kådisar ikväll :D

• Princessa

nenna-m, vilken sort åt du? Jag vill absolut inte få problem med min hy! Nu blev jag lite nervös! Men det är förstås olika hur man reagerar...

• Princessa

tredje dagen jag lever utan extra hormoner :)... Märker i alla fall ingen skillnad än.

• Princessa

jag tycker att jag har fått fetare hy sen jag slutade. Förr hade jag så torr hy i ansiktet så det kändes som om huden höll på att spricka, men nu känns den lite oljig istället. Eller om det beror på min ansiktscreme. Den är från nivea, och jag har märkt att den lämnar en hinna på huden.

• Princessa

Nu har jag vart utan piller rätt länge..är kass på räkning så jag vet inte om det rör sej om en månad eller två :)

Jag tycker inte att jag märker nån positiv skillnad, direkt. Kanske är jag lite gladare och mindre känslig.

Däremot märker jag negativa förändringar! Jag har fått fetare hy. Från att ha varit en riktig torris i ansiktet är jag nu snudd på flottig. Inte kul! Finnar har ploppat upp i hårbotten och hårfästet och på ryggen! Blir galen! Har inte vart finnig på 1000 år ju!
    Mens har jag inte fått än heller! Inte så kul att ha med bindor överallt, i fall om.

Dessutom har sexlivet börjat suga! Inte för att nån har tappat lusten. Är lika k*t som vanligt. Men gubben är less på kondomerna. Tycker det är jobbigt att behöva hämta en så fort han e pilsk. Dessutom säger han att han inte känner lika mycket med gummi på. Och det kan jag ju hålla med om, det blir lite slibbigt. Och jag saknar att kunna få ett ligg när man vill, utan att behöva dra på nåt.. Suck!

Men det var mitt eget val att sluta, så jag får väl skylla mej själv :) Men jag tänker absolut inte börja pånytt. Får väl försöka komma på en lösning till alla små problem...

• Princessa

Jag skulle egentligen va inne på min andra mensperiod nu, om saket och ting skulle funka som när man åt piller. Men jag har inte harf röda faran alls än, sen jag slutade! Nån annan som har det likadant? Borde man söka "hjälp"?

• Princessa

vad ska man göra åt alla hemska finnar som dyker upp på övre-ryggen??!!?
    Vill ju ha bort dom nu när sommaren närmar sej!

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!