• Princessa

nä! Nu slutar jag!

nu har jag bestämt mej! Ska egentligen börja på en ny p-pillerkarta på lördag, men så kommer det inte att bli! Jag ska sluta proppa i mej hormoner. Ska bli så skönt att äntligen få veta hur jag VERKLIGEN är!

Finns det nån annan här som också ska sluta eller som just har gjort det? Skulle va kul att höra era erfarenheter. Vad hände med er, fysiskt och psykiskt? Är lite nervös för vad hormonrubbningen såhär i början ska ställa till med! Typ finnar, viktuppgång (hoppas ju på nedgång :D )osv.

Berätta gärna för mej, om ni vill! :)

• Svar på tråden nä! Nu slutar jag!
  • aktuelle

var ett tag sedan jag slutade.. men jag fick nog lite mer finnar, mer matlust och blev lite gladare

• tattar-Emma

P-piller krånglar till allting ;) , så det är helt normalt att mensen tar ett tag på sig att komma tillbaka. Men efter nåt halvår skulle jag nog prata med en barnmorska eller nåt ändå, känns bra att kolla upp saker.

• SnartFru!!!

Har det varit vanligt att mensen försvunnit helt när ni tar p-piller? Jag har mens varannan vecka i stort sett nu. jättejobbigt

• Cameline

Jag slutade med p piller för tio år sedan..och har mått utmärkt..jag gick ner nästan två klädstorlekar!

Förstås skyddar jag mig på annat sätt..

• Is-prinsessan

Vad roligt med fler som upplever samma problem och fördelar som mig!

Jag har knaprat piller i 10 år och aldrig tänkt mer på det. Men så fick jag så mycket finnar på ryggen ett tag, och sexlusten har alltid varit låg. Men så råkade det bli så att jag slutade äta, och vips har jag inte en enda finne på ryggen och har fått mycket mer lust!!

Men hur skyddar ni andra er?

• 26maj2007

hoppas att jag också upplever det positivt att sluta.

är i slutet på min tredje p-spruta och fått nog.

Har alltid haft problem med p-piller och p-sputan. massa negativia biverkninga och blödningar.

nu är det slut med allt som har med p-piller att göra.

• Blivande Fru Stålhandske

Hormonspiral

• Loppan75

Jag fick en propp efter 10 år med p-piller. Mådde så fantastiskt bra när jag slutade proppa i mig en massa hormoner. Slapp vara bedövad på alla sätt.

• Princessa

vad ska man göra åt alla hemska finnar som dyker upp på övre-ryggen??!!?
    Vill ju ha bort dom nu när sommaren närmar sej!

• Akvamarin

Jag slutade i mitten av mars och jag har inte märkt av så mycket än. Känns som jag är gladare, va smådeppig innan.
    Har inte fått mensen ännu men ska komma i dagarna. Sist jag slutade kom mensen regelbundet direkt efter.
    Vi planerar barn så annat skydd kommer inte användas=)
    Nån mer som planerar bebis till nästa år?

Ha de bra!

• ljungis

Jag slutade för drygt ett år sedan och mår utmärkt! Förr kändes alla dagar mulna fast det var sol. Nu är jag nästan alltid glad. Jag hade ätit så länge att jag hade glömt bort hur jag egentligen är.

Aldrig mer!

• minchen

Oj, vilken välbehövlig tråd!
    Slutade med trinordiol för ca en månad sen, hade varit sugen länge men fick en oväntad anledning att sluta. Efter snart tio års p-pillerknaprande började jag också undra vad som händer om man slutar.
    Så nu e de gjort!
    Hade rätt så kraftig acne innan, men åt roaccutan samtidigt som jag började med trinordiol. Vet hur psykiskt handikappad man kan bli av finnar så de e det enda jag e riktigt rädd för...

Äter jästex nu o omega3 olja, samt har en basironkräm i skönhetsskåpet...o letar ständigt efter en bättre o bättre kräm o rengöring. :)

Har nån av er slutat med trinordiol nyligen? Hur känns det? Min mens kom igång som vanligt o har ännu inte märkt någon skillnad på någonting, yttre el inre...

• Lilla sjöjungfrun

Jag planerar oxå att sluta äta p-piller inom kort. Jag funderade redan på att göra det för en månad sedan men jag vågade inte sluta innan bröllopet. Jag är rädd att jag ska ha mens under bröllopet. Jag har nämligen väldiga menssmärtor och magen blir helt uppsvälld även när jag äter p-piller.

Jag har ätit p-piller i tio år och undrar mycket vad som kommer att hända med mig när jag slutar. Min mens var väldigt oregelbunden innan jag började med piller, fast i och för sig var jag bara 16 år då.

Efter att jag slutar får det bli kondom ett tag tills vi känner oss redo för att skaffa barn.

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!