sommaren -06 - Göteborg m. omnejd
Jisses.. vad e det man planerar så länge ;)
Förutom att njuta av det som komma skall :)
Jisses.. vad e det man planerar så länge ;)
Förutom att njuta av det som komma skall :)
Har också en kompis som ska göra buketten, tror att jag vill ha tärnbuketter också (mina tre småsystrar är tärnor.
Hoppas att en kompis vill sjunga i kyrkan, har inte frågat ännu.
Det här med ringar...jisses vilken beslutångest :)
Vad har ni för klänningar?
Kul med knäkort :)
Jag övervägde men vågade inte...
Åker ni charter till Borneo eller har ni bara bokat flyg?
Håller på och velar med den här bröllpsresan.. Vi vill inte vara borta mer än 10 dagar helst då våra barn inte ska med
OK in med massa tips om bröllpsresor då :)
Gärna pris också
Visst e den underbar lokalen:)
Vi har bokat hisingens hembeställning som caterar. det blir trerätters och senare bröllopstårta - än så länge.
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha tårtan som dessert eller tårtan senare..?? Det jag är rädd för är att det blir ett avbrott i festen om man drar fram tårtan när alla kommit igång!?
Hur gör ni andra?
tejemark: har ni tänkt något om utsmyckning av lokal? Hur gör ni?
Porslin ska vi nog beställa från KUMRIF (tror det hette så knasigt) det är min blivandes uppgift.
Borneo ser ju underbart ut (var å kolla i alla kataloger nu :) )
Min sambo sa däremot att vi (nordbor) är avrådda från att åka dit. Stämmer det?
När bokade ni er resa? det var ju riktigt bra pris.
Nä vi bor i Lindome men Lindome kyrka är jättestort. Vi ska bara ha cirka 65 gäster å det skulle bli typ två bänkrader på varje sida..
Fast vi blev först förälskade i lokalen faktiskt och bokade den först.Det är precis en sån lokal vi var ute efter, till och med bättre med den fina innegården. Sen var Råda kyrka ledig och den är ju jättesöt så vi tog den. (har bara sett den utvändigt faktiskt :) )
hej
hur långt har ni kommit i planeringen då :)
Vad ska festpogrammet innehålla. Tips??
Jag pratade med min mamma och min äldsta syster ( som e tärna) om festhäftet igår.
Vi kom överens om att vi (man å jag) skriver en skojig presentation om alla gäster, sedan lämnar jag över resten till dom. De får fria händer att sätta ihop lite kul grejer som blir en överraskning för oss också då.
Framsidan är förbeställd så det gäller innehållet då.
Det blir nog bra.....hoppas jag ;)
Jag längtar ihjäl mig till bröllopsmässan :)
Fru O: Vad blev det för kläder till blivande och BM ?
Kan inte riktigt bestämma vad vi ska ha där...!?
Kanske blir inspirerad på mässan.
Vi gifter oss också 29/7. Håller såklart tummarna för fint väder med ;)
Har precis börjat kolla lite på ringar. Vet inte alls vad jag vill ha.
Ulrika: välkommen :)
Fru O: Jag e också inne på frockcoat med silverväst till mannen. Våra färger e vitt och silver samt lite rosa. Tärnornas klänningar ( mina tre systrar) är rosa.
Blev lite nyfiken på din klänning när du skrev att den är tuff designad - vilken e det?
Min e Nixa 929 (ofta reklambild nu för Nixa)
jepp, vi betalar för tärnor och bestman. Tycker att vi bör det eftersom vi har krav/önskemål om kläderna de ska bära. Tärnornas klänningar e klart. Det är männens som inte e utprovat.
Kram, kram :)
Fru O : Underbar klänning. Helt i min smak.
puff...
Pinkdiamond: Skulle du inte gifta dig i Juni? Björklöv i olika arrangemang kanske blir bra i en stor lokal. Då kan man sticka in lite blommor "här och där" det behövs inte så mycket då. I och för sig finns det många björkallergiker ;)
Septemberbrud:Angående värdinna, toastmaster osv så kör vi en egen variant. Man kan väl göra lite som man vill ??!! ;)
Vi betalar en kompis kompis för att vara alltiallo under kvällen. Att vara den fungerande länken gällande praktiska saker ( servering, tårta, ommöblering, drinkbord, förberedelser innan vi och gäster anländer till lokal, osv.... )
Sedan har min mamma hand om ev frågor gästerna har innan brölloppet. hon utbringar också brudskålen (min pappa är inte i livet)
Toastmastern står för allt det skojiga och eventuella tal. Vi berättar ungefär hur vi har tänkt oss kvällen och han har ansvar för att fylla ut ev. "döda punkter"
Du blev nog inte mycket klokare av det här kanske ;)
Jag tror att enligt vett och etikett är värdparet de som inbjuder till vigseln
tråden har legat i ide lite...
Hur går det för alla??
Jag har hamnat i ett mellanläge - vet inte riktigt vad jag ska ta tag i härnäst
Sitter mest å studerar budgeten...
Har förresten drömt tre nätter nu att allt skiter sig med hår å make. Ska man ta det på allvar då eller ;)