sommaren -06 - Göteborg m. omnejd
Hej
ska gifta mig i Juli 2006 och bor strax söder om Gbg. Har precis börjat planera och inbjudningarna ska ut.
Skulle vara kul och bolla ideer med några i samma område som också ska gita sig till sommaren.
Kram
Hej
ska gifta mig i Juli 2006 och bor strax söder om Gbg. Har precis börjat planera och inbjudningarna ska ut.
Skulle vara kul och bolla ideer med några i samma område som också ska gita sig till sommaren.
Kram
Kul med knäkort :)
Jag övervägde men vågade inte...
Millemill;
Vi hade bokat Säve kyrka den 1/7 efter er :) men blev tvugna att ändra datum. Men vi bestämde oss till slut för Masthuggskyrkan. Har festen vid Stora Holm, därför var vi sugna på Säve k:a. Vem viger er?
Anledningen till att vi blev tvugna att ändra datum var faktiskt Robbie W! Många av våra gäster kommer från andra delar av landet och är beroende av hotell men det var FULLT överallt det datumet. Grr, snacka om att vi var irriterade till en början! Robbie skulle bara veta vad han ställt till med ;)
!!
Viger oss (som tidigare nämnt) den 15/7 och har hittills fixat
- kyrka/festlokal
- utsett toastmaster, best-man och tärnor
- bokat fotograf
- bokat bröllopsresa till underbara Borneo!:)
Håller just nu på för fullt med inbjudningskorten. Har hittat en underbar klänning, men väntar att inhandla tills vi varit på Bröllopsmässan. Letar förbrilt efter tärnklänningar. Vill ha lite kortare, som slutar nedanför knät men det är svårt att få tag på. Har även ett bröllopsband på G men det är ej klart än. Vi ska träffa en Cateringfirma nästa vecka. Puh, det var nog allt!
*kram*
Åker ni charter till Borneo eller har ni bara bokat flyg?
Håller på och velar med den här bröllpsresan.. Vi vill inte vara borta mer än 10 dagar helst då våra barn inte ska med
Vi håller också på och velar om resan. Vi funderar just nu på Vietnam. Men jag vet inte...
OK in med massa tips om bröllpsresor då :)
Gärna pris också
hej!
Ja det e solsten jag menar. Har ni kollat upp vart ni ska hyra porslin och så än? Själva har vi kollat runt och hittat ett i mölndal, som vi redan har bokat på. Sedan ska vi ha buffe till middag som en som vi känner ska göra. Tårtan fixar min pappa.
Vi kommer åka reguljärt, det blir billigast så. Eftersom det är i Asien är priserna låga och då tycker vi det är bättre och boka för hand.
Vi flyger från Gbg till Kuala Lumpur. Den biljetten kostar ca. 8000kr/t.o.r per person. Därefter åker vi vidare direkt till Borneo med Air Asia, som vi bokar via nätet www.airasia.com
De biljetterna kostar ca. 350kr. Airasia flyger till många ställen på Borneo och vi har inte riktigt bestämt vilket vi börjar med. Förmodligen blir det Tawau på Sabah. Älskar dykning och det ska vara toppenvatten där! Bokar boendet från Sverige. Det finns allt från lyxiga hotell med pool till mysiga bungalows som är byggda över vattnet. Vi kommer köra på det sistnämnda. De kostar inte så mycket heller.
Ja, det var nog allt....
Hur långt har ni andra kommit i planeringen?
Visst e den underbar lokalen:)
Vi har bokat hisingens hembeställning som caterar. det blir trerätters och senare bröllopstårta - än så länge.
Kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha tårtan som dessert eller tårtan senare..?? Det jag är rädd för är att det blir ett avbrott i festen om man drar fram tårtan när alla kommit igång!?
Hur gör ni andra?
tejemark: har ni tänkt något om utsmyckning av lokal? Hur gör ni?
Porslin ska vi nog beställa från KUMRIF (tror det hette så knasigt) det är min blivandes uppgift.
Borneo ser ju underbart ut (var å kolla i alla kataloger nu :) )
Min sambo sa däremot att vi (nordbor) är avrådda från att åka dit. Stämmer det?
När bokade ni er resa? det var ju riktigt bra pris.
Vi har väl inte tänkt så långt än på utsmyckning av lokalen, så jag vet inte.
Vi ska inte ha någon dessert utan när alla har ätit färdigt, så öppnar vi presenter ( om vi får några ) och efter det tar vi tårta, kaffe och likör / konjak.
Bor ni i Mölnlycke eller hur kommer det sig att ni just valt råda kyrka och hembyggsgården?