sommaren -06 - Göteborg m. omnejd
Hej
ska gifta mig i Juli 2006 och bor strax söder om Gbg. Har precis börjat planera och inbjudningarna ska ut.
Skulle vara kul och bolla ideer med några i samma område som också ska gita sig till sommaren.
Kram
Hej
ska gifta mig i Juli 2006 och bor strax söder om Gbg. Har precis börjat planera och inbjudningarna ska ut.
Skulle vara kul och bolla ideer med några i samma område som också ska gita sig till sommaren.
Kram
Nä vi bor i Lindome men Lindome kyrka är jättestort. Vi ska bara ha cirka 65 gäster å det skulle bli typ två bänkrader på varje sida..
Fast vi blev först förälskade i lokalen faktiskt och bokade den först.Det är precis en sån lokal vi var ute efter, till och med bättre med den fina innegården. Sen var Råda kyrka ledig och den är ju jättesöt så vi tog den. (har bara sett den utvändigt faktiskt :) )
79aras;
Nej det tror jag inte är någon fara. Borneo består ju av en Indonesisk del och en Malaysisk. Det är den Malaysiska delen vi ska till och som de flesta åker till. Kolla in denna tråd och testa med samma fråga, de kanske vet mer...
www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m1361988.html
Vi bokade förra veckan men platserna börjar ta slut (iaf. de billiga)...
Hej!
Vi gifter oss 5 aug. Vad roligt med andra Gbgsommarbrudar.
hej
hur långt har ni kommit i planeringen då :)
Vi tänkte också åka reguljärt till KL och sen ta oss till Borneo. Känns som ett riktigt smekmånadsparadis. Vi åker nog efter jul, hoppas som så många andra på att få lite bidrag på bröllopet. Såg en länk i någon annan tråd som såg intressant ut, det lät väldigt billigt, här är den:
www.passport.nu/Prislistor/tabid/174/Default.aspx
Den för 11.065:- kändes som ett kap.
Vi skickade inbjudningarna så de kom fram den 14/2. Det blir nog cirka 50-60 gäster.
Bokat kyrka
Bokat festlokal
Bestämt tärna och bestman
Beställt brudklänning
Beställt näbbklänning
Beställt vigselring
Bestämt toastmaster
I morgon ska vi prova kläder till sambon och bestmannen. Nästa stora grej blir nog att välja catering till festen.
Vi planerar att åka till Skottland på bröllopsresa.
Så långt har vi hitills kommit i planeringen ...
Hej alla gbg-brudar Själv ska jag gifta mig 12 augusti i Björlanda kyrka.
Vi har hittills hunnit med att:
bokat kyrka, lokal, lånat brudklänning, bokat fotograf, håruppsättning, make up, bokat catering, bestämt inbjudningskort som en kompis ska göra, gjort en hel del ur festprgrammet. Vi ska ha buffe och ha bröllopstårta som dessert.
Hur långt innan har ni som gifter er i augusti tänkt skicka ut inbjudningskorten? Vi tänkte inte skicka ut förrän i maj. Hoppas det räcker... Vi har i o f sig redan sagt till de flesta som vi vill ska komma så det blir ju mer en formell grej...
Vad ska festpogrammet innehålla. Tips??
luv: Jag tror vi skickar ut dem i april-maj. det borde räcka. Dem flesta vet vid det här laget att vi ska gifta oss. 3-4 månader innan.
Hej allihopa!
Vi bor i Göteborg och ska gifta oss i augusti (dock inte i Göteborg).
Vi är nästan klara med inbjudningarna nu och tänkte skicka ut dem i slutet på februari/början på mars.