Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
... och som ursprungligen startades av LizaGBG.
Har nämligen blivit dags för mig att avlägga viktrapport, några dagar för sent.
Startvikt vecka 1: 79,9 kg
Vecka 2: -1,6 Vikt: 78,3 kg
Vecka 3: -0,8 Vikt: 77,5 kg
Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg
Vecka 5: -0,5 Vikt 76,4 kg
Vecka 6: -0,6 Vikt 75,8 kg
Ja, som vanligt går det ju inte i en rasande fart men jag har bestämt mig att inte hänga upp mig på det utan kämpa på oavsett. Dessutom är resultatet oväntat bra med tanke på en moffardag som jag hade för några dagar sedan.
Sammanlagd viktminskning nu alltså: 4,1 kg.
charlie06: Jag har inget speciellt datum, är singel just nu men hamnade här när jag fick ganska tydliga hintar om att min dåvarande sambo tänkte fria. Men en smal beach 2006 skulle ju inte vara helt fel. Jag skulle vilja komma under 60-strecket, så kanske runt 58-59 kilo kanske. Jag vet dock att jag, när jag vägde runt 65, faktiskt tyckte jag var helt okej i kroppen, och jag har rätt hårda krav. Har dessutom inte vägt under 70 sedan jag gick i sjuan (även om jag då var betydligt mer musklig, är gammal elitidrottare).
Så vi får se.
Alla: Idag har varit en bra dag. Trots en helkväll igår med först födelsedagsfest och sedan krogen och sedan (tyvärr) Burger King visade vågen nedåt (75,5). Träffade på en killa jag träffade innan jul på krogen och försökte få med honom hem (ångest). Han tackade tyärr nej men gav faktiskt mig en komplimang om att det syntes att jag hade gått ner i vikt och att jag var vacker igår. Så kvällen slutade ändå positivt.
Sedan idag har jag varit på förhandsvisning med kära mor och far och efteråt bjöd de på lunch på ett ställe på Avenyn. Jag käkade en jättegod sallad som också kändes nyttig. Blev ordentligt mätt. Efteråt, när de skulle köra mig hem föreslog de att vi skulle åka till stora mataffären här så jag kunde handla mat på deras bekostnad. Jag är ju trots allt fattig student. Så nu har jag laddat upp med en massa god och nyttig mat. Ingen ursäkt att vara onyttig alltså!
Ikväll är det fest igen. Ska dock hålla mig ganska nykter, är rätt bakis sedan igår. Så slipper man en massa onödiga kalorier också.
Ha en fortsatt bra helg alla!
Ann-ie: Ja, och alla smalare produkter, som mejeriprodukter, korv, ostar, köttbullar etc, med lägre fetthalt och mindre socker är ju mycket dyrare än "vanliga" motsvarande produkter, verkligen idiotiskt! Här pratade man om att man eventuellt skulle höja momsen på onyttiga produkter för att undvika alltför stor konsumtion av dessa. Vore det inte bättre att sänka momsen på hälsosammare produkter för att uppmuntra folk att äta dessa istället?!
*grrr*
Nu har jag dock inte ens ett år kvar till examen, och förhoppningsvis en högre inkomst så det ska bli skönt. Då kan man unna sig lite mer ordentlig mat utan att behöva tänka på priset hela tiden.
Jag hade för övrigt en riktigt trevlig fest igår, blev sådär lagom mycket vin och lagom mycket mat. Lyckades få till klädval och sminkning riktigt ordentligt och (ursäkta om jag låter dryg) kände mig riktigt snygg igår. Faktiskt länge sedan jag gjorde det, har känt mig så stor och plufsig jämt. Så även om jag inte är i närheten av målvikt gör varje lite minskning en hel del för självförtrodendet. Särskilt som min övervikt kanske inte är direkt sjuklig nuförtiden, utan att jag har mer estetiska skäl till att gå ner i vikt.
Kanske beror mitt toppenhumör på den annalkande våren också, precis som Ann-ie skriver känns det som att våren börjar ge sig lite till känna. Skriver från ett soligt Götet idag, blir nog en långpromenad sedan.
Ha en fortsatt bra söndag!
charlie06: Ja, 8,1 kg på sex veckor tycker jag är en rasande fart (efter lite överslagräkning är det ju ett och en tredjedels kilo i veckan, mycket ju!).
Igår var jag som sagt ute och promenerade lite. Var tvungen att posta en sak som skulle vara framme idag så jag fick gå genom halva stan för att komma till en brevlåda som töms sent. Blev en ganska rask promenad på 80 minuter.
Ska nog ut och gå idag också, även om vädret är betydligt sämre idag.
Jag saknar dock min riktiga träning, mitt träningskort gick ut innan jul och jag har inte haft pengar att skaffa nytt. Brukar köra spinning och är det något som förbränner kalorier så är det det!
Jag röstar också på Ann-ies spark, minns vintrarna hos min moster uppe i Jämtland, där det alltid var en massa snö. Då åkte vi spark, kul!
Saknar vintersportande nu när man kollar på OS också, har inte åkt utförsåkning på tre år nu. Kombinerat nytta (om man bortser från after ski-ölen och chokladen i backen då) och nöje!
Inga föreläsningar idag, sitter hemma och läser på egen hand. Svårt att låta bli att småäta då, men jag ska vara duktig. Hinkar i mig vatten för att slippa suget.
Vägning på onsdag igen...
Tidig viktrapport här innan det är dags för föreläsning.
Äntligen fick jag lite fart på viktminskningen den här veckan. Veckans resultat: -0,9 kg.
Alltså:
Startvikt vecka 1: 79,9 kg
Vecka 2: -1,6 Vikt: 78,3 kg
Vecka 3: -0,8 Vikt: 77,5 kg
Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg
Vecka 5: -0,5 Vikt: 76,4 kg
Vecka 6: -0,6 Vikt: 75,8 kg
Vecka 7: -0,9 Vikt: 74,9 kg
Jippie!
charlie06: Vad spännande med klänningen förresten. De dagar det känns motigt med viktnedgången kan du ju sluta ögonen och försöka se dig själv framför dig i de vackra klänningen som sitter perfekt utanpå en helt ny, sundare kropp.
Höll också på och kollade klänningar när det närmade sig förlovning med dåvarande sambon. Hittade en som jag blev jättekär i.
När jag väl står där som brud lär väl den klänningen dock tillhöra typ ett annat sekels mode. *skratt*
Sessa-25: Välkommen till tråden! Även jag är nyfiken på om du kör någon särskild metod.
charlie06: Ja, det känns hur gôtt som helst. Psykologiskt skönt att ligga närmare 70 än 80 liksom. Nästa delmål är närmare 70 än 75, dvs 72,49999999 ( ).
Svårt med klänningen. Hade jag varit du hade jag nog kanske inte vågat chansa. Det har ju inte bara med storlek att göra utan även att kroppsformen till viss del förändras, tex storleken på brösten. Jag som första gången jag gick ner i vikt hade varit en D-kupa, blev en B-kupa. Tyvärr behöll brösten inte samma form utan började hänga. Axelbandslöst, som jag dessförinnan sett bra ut i, skulle kännas uteslutet.
Bara som ett exempel.
Men vågar du chansa är det ju världens bästa sporre att fortsätta kämpa!
charlie06: Jag tror nog att jag hade väntat med att köpa helt och hållet och bett till Gud att det skulle finnas en fin klänning kvar när jag känner mig nöjd med vikten.
Men det är jag det och jag minns att jag tyckte så himla många klänningar var fina när jag kollade. Så även om jag som sagt hittade en jättefin hade jag nog varit öppen för förändringar.
Men med det fyndet du kan göra av THE ONE AND ONLY klänning förstår jag om du vill slå till. Jag håller tummarna för dig att den kommer att sitta som gjuten!
Ann-ie: Haha, tro nu inte att jag ALLTID går runt och känner mig snygg. Lördagens känslostämning var högst temporär.
Som "tjockis" blir ju dock många extra måna om sitt utseende, kanske som ett sätt att dölja de kilo man har för mycket. Sådan är jag i alla fall, har spenderat multum på smink, hud- och hårvårdsprodukter och liknande utan att egentligen ta tag i den allra största anledningen till att jag är missnöjd med mitt utseende. Men nu ska det bli andra bullar!
Tråkigt att höra att du är sjuk, Ann-ie, håller tummarna för att du snart är på benen igen. Kram på dig!
Idag har varit en hopplös sug-dag (dagen sög inte totalt alltså, men mitt sug efter något gott har däremot varit enormt). Kunde tyvärr inte motstå den där mackan här hemma när jag kom hem efter en kall promenad frå skolan, men jag antar att 2 points för mycket inte är hela världen. Om inte annat äter jag 18 istället för 20 imorgon så är den mackan ur världen.
Helgen blir första på länge utan fest så imorgon åker jag och min katt hem till mina föräldrar. Alltid en tuff utmaning att ha karaktär när hela huset är fullt med godsaker men jag skall vara stark! Då blir dessutom mammas goda mat så mycket godare om man inte redan är mätt efter allt moffande under dagen.
Ska dessutom bli spännande att se vad jag väger hemma på parentesernas våg, har nämligen fått ganska klara indikationer på att min egen budget-Ullaredvåg är ganska "elak" (jag lovar, det stämmer! ). Kanske ytterligare något kilo mindre, vi får se.
Tjohopp!
charlie06: Men shiiit, vad det går undan för dig!!! Fortsätter du så här kommer det inte vara mycket kvar av dig i sommar. Massa grattis i alla fall, hur grymt resultat som helst ju! Kram på dig!
Här flyter det på lite som vanligt. Helgen hos parenteserna gick hyfsat om man bortser från lördagskvällen. Lite choklad slank allt ner... Återstår att på onsdag se om det har någon betydelse för resultatet, finns kanske en liten risk för det.
Annars lagar mammsen ganska nyttig mat så det har funkat bra att hålla mig till mina points på maten. Har dessutom fått flera matlådor med mig hem, så nu har jag mat nästan hela veckan ut, yummy!
Whoooah, idag såg jag en kille i skolan som jag var rätt kär i i våras. Det hände lite grann då, men blev aldrig något seriöst. Trodde han var iväg som utbytesstudent, men han måste ha kommit tillbaka nyss för idag satt han i biblioteket och var söt som sylt, såklart. Hade ingen aptit i flera timmar (och fick inte mycket läst heller i böckerna) så om jag plötsligt börjar rasa i vikt vet ni vad det beror på.
Vägning på onsdag igen, då ser vi om lördagschoklad och/eller söt kille på skolan gett resultat.
Hej hopp allihopa!
Trodde nästan att ni hade dietat bort er själva totalt här, när det blev så tyst.
Jag har inte sååå mycket positivt att rapportera, vare sig på sylt- eller viktfronten. Såg sötingen i skolan i onsdags sedan, då han stod och pratade med sina kompisar, plus en tjej som han varit ihop med (och som jag inte riktigt vet hur det är med nu). De stod lite för nära varandra för att det skulle kännas helt betryggande. Men vi får se, hoppas jag ser honom oftare för han har definitivt en (för min viktnedgång) positiv inverkan på min aptit.
Tappade tyvärr inte någonting förra veckan, tror att chokladen inverkade mer än "söt som choklad-pojken". Står alltså kvar på 74.9.
charlie06: Jösses, du är otrolig. Inte utan att man blir lite avis. Men naturligtvis glad för din skull!
Ann-ie: Bra, jobbat, helt och hållet på rätt väg.
På onsdag blir det viktrapport igen.
Kram på er!
charlie06: Då blir vi ju många Göteborgskor i tråden, om du flyttar hit alltså. Rekommenderas definitivt! =)
Gomorron!
Tidig söndagmorgon här. Ska snart iväg till en klasskompis och jobba med ett grupparbete, men önskar sååå att jag kunde få ligga kvar och dra mig i sängen.
Jag vägde mig som vanligt i veckan och nu stod jag inte stilla i alla fall. -0,5 kg blev det, så nu är jag nere på 74,5. Helt okej, med tanke på att det förra veckan var ordentlig fest både fredag och lördag.
Har för övrigt rannsakat mig själv och insett att jag faktiskt inte någon vecka sedan jag börjat hållt stenhårt på mina VV-points varje dag. Framförallt har det varit någon dag varje vecka som jag faktiskt överskridit den ordentligt. Har trots allt, med undantag för helgen hos parenteserna, varit ute och festat om ordentligt varje vecka, vissa veckor både fredag och lördag.
Jag skulle nog inte vilja vara utan mina festkvällar helt (förra gången jag gick ner var jag äckligt disciplinerad, men hade helt klart tråkigare) så det är bara att acceptera en lite långsammare viktminskning.
Bra jobbat, Ann-ie, två kilo är ju hur mycket som helst!
Jobba på du med Carma, hoppas att din nya viktminskningsmetod funkar bra och att du blir av med de där sista kilona.
Härligt att höra din inställning, Ann-ie!
Och visst måste man kunna unna sig tillfällen då man inte är lika strikt med vad man äter. Huvudsaken, tror jag, är att man har gjort ett medvetet val att göra så. Har man inplanerad en stor fest, en resa eller något annat tillfälle där man faktiskt inte vill hålla på och tänka exakt på vad man stoppar i sig så skall man ta vara på det tillfället, med inställningen att, okej, jag unnar mig det här och accepterar ett lite sämre resultat den här veckan. I sådana fall tror jag inte motivationen påverkas på ett negativt sätt.
Har man däremot en dag där man impulsäter allt man kommer över utan att vara inställd på det innan finns det nog en risk att man efteråt drabbas av dåligt samvete och att motivationen sabbas lite.
För egen del går det ganska bra här, jag fortsätter min långsamma vandring mot en ny kropp. Veckans resultat blev -0,6 kg (verkar snitta ungefär ett halvt kilo i veckan med den nivå jag håller nu) och nu är jag nere i 73,9 kg. Har tappat sammanlagt sex kilo och 70-strecket känns inte sååå långt borta.
Nu ska jag dock skärpa till min diet ytterligare och se till att verkligen hålla pointsen varenda dag för att få lite snabbare viktminskning. Har varit extremt mycket festande (den här veckan både tisdag och ondsdag) men i helgen blir det ingen alkohol alls. Hoppas att med denna förändring få upp takten lite ytterligare, kanske uppåt ett kilo i veckan. Har en arbetsmarknadsdag på skolan om lite mindre än en månad, med bankett efteråt. Vill komma under 70 kg innan jag drar på mig cocktailklänningen (som jag köpte när jag vägde ungefär 70 kg).
Vad som i alla fall känns bra nu är att jag faktiskt kan säga att jag har unnat mig allt de senaste veckorna och ändå gått ner i vikt, om än inte så snabbt. Känns bra att ha hittat en sån balans där jag vet hur jag ska äta för att stå still eller gå ner lite.
Fortsätt kämpa, girls!
Men hej, där var vi igen!
Här flyter saker och ting på, jag går ner i sådär lagom takt.
Har tappat tre kilo sedan sist jag skrev (har gjort en liten spurt inför ovan nämnda bankett, som är nu på torsdag) och är nu nere på 70,9.
70-strecket närmar sig med stormsteg och även om jag nog inte hinner passera det innan torsdag har jag provat klänningen och den sitter bra! Det kombinerat med ett par super-duper-mega-hålla in-strumbyxor och lite snygga smycken och en ny aftonväska gör nog att jag kommer att känna mig apsnygg på torsdag!
I övrigt är det bra, har just börjat en ny kurs i skolan som verkar kanon och idag fick jag tillbaka en tenta med ett ynkaste litet fel. *stolt*
Ikväll var det riktigt vårigt i Gbg och jag har ännu inte gett upp hoppet om att våren ska komma på allvar snart.
Tråkigt att höra att du inte är riktigt 100 %-ig, Ann-ie, kan inte göra annat än att hålla tummarna för att du kommer igen med nya friska tag snart igen!
Kram, kram!