Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
... och som ursprungligen startades av LizaGBG.
Har nämligen blivit dags för mig att avlägga viktrapport, några dagar för sent.
Startvikt vecka 1: 79,9 kg
Vecka 2: -1,6 Vikt: 78,3 kg
Vecka 3: -0,8 Vikt: 77,5 kg
Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg
Vecka 5: -0,5 Vikt 76,4 kg
Vecka 6: -0,6 Vikt 75,8 kg
Ja, som vanligt går det ju inte i en rasande fart men jag har bestämt mig att inte hänga upp mig på det utan kämpa på oavsett. Dessutom är resultatet oväntat bra med tanke på en moffardag som jag hade för några dagar sedan.
Sammanlagd viktminskning nu alltså: 4,1 kg.
Bra initiativ CCC! Vad har du för målvikt? Har du nåt datum när du vill ha uppnåt din målvikt? Jag tänker på om det stundar bröllop eller nåt annat. Din viktminskning är väl bra? Man vill nog alltid att det ska gå snabbare än vad det gör...
Känner mig mest stressad över att jag snart måste bestämma mig o beställa klänning.... Önskar att jag kunde vänta med det ett tag till när jag blivit av med ytterligare några kilon. Men det verkar ju som att man måste beställa ganska tidigt på en del ställen. Och om jag köper en klänning idag och lyckas gå ner 10 kilo till innan bröllopet (det borde jag väl hinna på 6 mån...?)så sitter ju inte den speciellt snyggt då ju. Samtidigt kan man väl inte beställa en klänning som är för liten för tänk om man trots allt inte går ner så mkt mer... hmm... krångligt det där.
Nu ska jag käka lunch och sen blir det en sväng ner på stan för att träffa några kompisar o fika... Borde ju vara bättre att komma mätt till fikat...
CCC, ja jag har pratat allvar med honom. Tyvärr var det nog under onyktra förhållanden.. (DÅ man inte bör låta frustrationerna komma fram. )
De gånger har han sagt i stil: "men nog kan vi förlova oss eller gifta oss om du vill det.." VILKEN kvinna vill höra något sånt??
Tråkigt med din syster och sina bröllopsdrömmar.. Min karl är iaf inte HELT mot det.. Tror jag..
Duktigt av dig inte att falla för frestelsen när sötsuget sattit till!!
Brudklänningsprovning (finns det ordet??) borde inspirera och motivera!! Själv skulle jag vilja gifta mig i en mörkgrön klänning och inte i vitt (även om det är SÅ emot min mors önskan och även om det kanske ALDRIG sker..).
Jag längtar oxå efter våren. Idag kändes den nära. Solsken, blå himmel och bara -5 grader! UNDERBART!!! Var ut och spatserade med hunden tills det var dags att gå till jobbet. Väl där var jag ute med barnen hela dan. Skönt!
Det där kvällsuget.. tja, jag tror att jag är närmare småhungrig än något annat. En smörgås, frukt eller liknande vore bra då och det brukar jag oxå äta då. Men det är efter den.. som hornen i pannan växer ut.
Vad gör ni till helgen flickor (och ev pojkar)???
Föregående var menat särskilt till Charlie06 och inte CCC..
Ann-ie,
va bra med en hund..;)jag menar den MÅSTE ju ut.
Ikväll har jag haft/har en sån supermyskväll. Var först o fikade och skvallrade ;) med några kompisar. Fikat blev förresten en latte med lättmjölk och en sån liten bit mörk choklad, tycker jag var bra :). Till kvällsmat blev det sushi som sambon fixat, alltså fixat genom att gå o handla... Sen har jag tillbringat kvällen med att trampa på min trampmaskin, fila fötter, fixa naglar etc. Känns så lyxigt att ta hand om sig själv ibland, men borde nog göra det oftare. Just det, kollat på Monster-in-law också... perfekt för en sån här kväll:)
Imorgon blir det en sväng på stan. Vi ska bla kolla ringar. Och på kvällen ut o käka och dricka vin med några kompisar.
Hoppas ni andra oxå får en riktig göttehelg!
kram charlie
charlie06: Jag har inget speciellt datum, är singel just nu men hamnade här när jag fick ganska tydliga hintar om att min dåvarande sambo tänkte fria. Men en smal beach 2006 skulle ju inte vara helt fel. Jag skulle vilja komma under 60-strecket, så kanske runt 58-59 kilo kanske. Jag vet dock att jag, när jag vägde runt 65, faktiskt tyckte jag var helt okej i kroppen, och jag har rätt hårda krav. Har dessutom inte vägt under 70 sedan jag gick i sjuan (även om jag då var betydligt mer musklig, är gammal elitidrottare).
Så vi får se.
Alla: Idag har varit en bra dag. Trots en helkväll igår med först födelsedagsfest och sedan krogen och sedan (tyvärr) Burger King visade vågen nedåt (75,5). Träffade på en killa jag träffade innan jul på krogen och försökte få med honom hem (ångest). Han tackade tyärr nej men gav faktiskt mig en komplimang om att det syntes att jag hade gått ner i vikt och att jag var vacker igår. Så kvällen slutade ändå positivt.
Sedan idag har jag varit på förhandsvisning med kära mor och far och efteråt bjöd de på lunch på ett ställe på Avenyn. Jag käkade en jättegod sallad som också kändes nyttig. Blev ordentligt mätt. Efteråt, när de skulle köra mig hem föreslog de att vi skulle åka till stora mataffären här så jag kunde handla mat på deras bekostnad. Jag är ju trots allt fattig student. Så nu har jag laddat upp med en massa god och nyttig mat. Ingen ursäkt att vara onyttig alltså!
Ikväll är det fest igen. Ska dock hålla mig ganska nykter, är rätt bakis sedan igår. Så slipper man en massa onödiga kalorier också.
Ha en fortsatt bra helg alla!
Av mig & min sambo så var det JAG som ville ha hund, så det är bara att ta sig i kragen. Varje dag.
Nåja, med handen på hjärtat så går jag inte promenader VARJE dag, året runt. (Ibland är det FÖR kallt och ibland är man sjuk eller ohyggligt trött, bakis osv..) Och promenadernas längd varierar ju. Men UT måste man ju oavsett väder, hälsa el humör!
Här i tornedalen var vädret underbart igår, så då tog jag över en timmes lång cykeltur med Doris, så att hon fick småspringa. Har varken kondis eller kropp (alltså knäna fixar det inte) för att småspringa själv, så ca en gång i veckan tar jag cykel. Det blir ju inte att cykla i hög fart (och det blir ju en del stopp m.m.), men att cykla i snö och is måste ju ge nåt..?
Men vet ni! När jag hade solen i ryggen så värmde den lite!! Härligt eller hur?! *Våren/solen är på väg!*
I slutet av månaden ska jag dock köpa en spark! *Glad* Spark är PERFEKT när man har hund! (Alltså tempot blir perfekt och så är det lätt att stanna m.m.) Och så ger det MIG mycket mer motion än cykel. Jippi!
Min sambo säger att det är tant-varning över att ha spark, men who cares?! Inte JAG iaf! Jag är uppvuxen i en liten by i ett litet samhälle, där alla hade/har spark. Cykeln byttes/byts ut mot sparken när snön lagt sig. (Och vägarna saltas el sandas ju inte heller, så cykel skulle ju vara rent livsfarligt.) Så jag fattade först inte vad han menade. Men så ser jag ju nu, boende i en liten stad, att det är mest gamla som har spark. Det är väl inte så "hippt" att ha spark som ung.. Men sa jag att jag inte är den som bryr mig?
Någon som blir motiverade för motion av OS??
CCC, va kul med "smalare-komplimanger"!! De är ju, när man kämpar och kämpat länge, guld värda eller hur?!
Vi har förresten samma mål gällande vikt. Jag skulle oxå vilja väga kring 58-59 kg.. Men jag skulle va överlycklig om jag vägde kring 65 idag! (Jag vägde 55 kg för "bara" 6 år sen.. *drömmer* och undrar varför man låtit det spåra ur så..) Väger ju kring 85 idag..
-URSH! Nä! NU måste jag ta tag i detta!! Jag mår ju uruselt varje minut av varje dag av att väga och se ut så här MYCKET.. Varför drar JAG ut på MITT lidande??! Jag har ju möjligheterna att bli smal i mina egna händer! Smal beach2006 är ju varken långt borta eller oöverkomligt!
Ursh för att vara fattig.. Jag har varit student i många år och vet hur det livet är och känns.. INTE kul att behöva vända på varje krona. Jag brukade oxå passa på att handla med mamma ibland..
Nu som arbetande så ÄR det ju lättare ekonomiskt, det går runt iaf, men det är "lusigt" (inte!): mer inkomst = mer utgifter. (För att inte tala om återbet. till CSN.. Blä!) Det ska aldrig vara enkelt att leva.
Vad jag med detta TÄNKTE säga.. (har jag lätt för att spåra ur även i skrivande-sammanhang eller? ) är att jag tycker att som fattig student så är det lätt att äta onyttigt just för att alla ingredienser till sallader m.m. kostar mycket.. Eller hur? Jag fattar inte varför ska det vara så, att det är "dyrt" (allt är ju relativt) att leva nyttigt?
Ha ha!!!! "det är lusigt.." Jag menade förståss: lustigt!