Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
Har tittat in oss er tjejer då & då & tycker att ni är jätteduktiga! Själv vägde jag 17 kg mer ngn gng i tiden...
Jag provade atkins föra veckan. Fick tyvärr lägga av innan jag hann ens börja :D, dvs efter min första omlett utan några alls kolhydrater... Nu tillbaka på spåret. Inledde måndag med en äppelkaka till mellanmål! Över alla mina förväntningar. Jag som skulle vara så duktig... insåg att vågen står stilla på 55 oavsett om jag äter sunt & nyttigt eller om en tårtbit med glasstillbehör åker ner i magen. Kroppen mår kanske bäst just vid 55?? Skulle dock inte ha ngt emot att bli av med 1 eller 2... aldrig nöjd :D
Ha det gott!
Carma
Tjohopp!
charlie06: Men shiiit, vad det går undan för dig!!! Fortsätter du så här kommer det inte vara mycket kvar av dig i sommar. Massa grattis i alla fall, hur grymt resultat som helst ju! Kram på dig!
Här flyter det på lite som vanligt. Helgen hos parenteserna gick hyfsat om man bortser från lördagskvällen. Lite choklad slank allt ner... Återstår att på onsdag se om det har någon betydelse för resultatet, finns kanske en liten risk för det.
Annars lagar mammsen ganska nyttig mat så det har funkat bra att hålla mig till mina points på maten. Har dessutom fått flera matlådor med mig hem, så nu har jag mat nästan hela veckan ut, yummy!
Whoooah, idag såg jag en kille i skolan som jag var rätt kär i i våras. Det hände lite grann då, men blev aldrig något seriöst. Trodde han var iväg som utbytesstudent, men han måste ha kommit tillbaka nyss för idag satt han i biblioteket och var söt som sylt, såklart. Hade ingen aptit i flera timmar (och fick inte mycket läst heller i böckerna) så om jag plötsligt börjar rasa i vikt vet ni vad det beror på.
Vägning på onsdag igen, då ser vi om lördagschoklad och/eller söt kille på skolan gett resultat.
puffar upp oss lite..
Hallå tjejer...vart har ni tagit vägen? Har inte kunnat skriva i veckan eftersom jag varit hemma hos föräldrarna och nu ska jag kolla film. Men återkommer imorgon med veckorapport o annat...
Ha det bra!
kram!
Hej!
Så var det jag igen...:)
CCC, har du sett sötingen nåt mer eller? Det kan ju faktiskt vara en bra bantningsmetod det där ;)
Jag var ju hemma hos föräldrarna förra veckan och det var fullt upp hela tiden. Så känner mig lite trött nu fastän jag varit ledig en vecka...
LizaGBG...vart har du tagit vägen? Ligger du o solar på Teneriffa kanske? Vet du, jag kanske oxå blir göteborgare snart... Pojkvännen har fått jobb och det verkar som att vi flyttar till sommaren mitt i allt bröllopsplanerande... Men Göteborg är ju hur mysigt som helst så det ska nog gå.
Och så till sist, veckorapporten.
Startvikt.86.5 kg
v.2:84 kg
v.3 83 kg
v.4 80.8 kg
v.5 80 kg
v.6 78.9 kg
v.7 78.4 kg
v.8 77.3 kg
v.9 75.3 kg !!!
Viktnedgång:-11.2 kg
Jag fattar ingenting... 2 kg på en vecka? Trots att jag i måndags kväll åt allt möjligt för vi hade kompisar över och jag kände inte för att hålla igen. Sen under veckan har jag självklart tänkt på vad jag har ätit, men jag har ändå fikat och ätit goda saker. I helgen provlagade vi och åt bröllopsmenyn och där har vi inte sparat på kalorierna kan jag lova! Ja, självklart är jag superglad och börjar känna att jag kan fixa det här! Jag vet visserligen att ju närmare 70 strecket jag kommer, desto svårare blir det. Och det är där jag har gett upp tidigare. Det kommer jag INTE göra nu, men det lär väl bli jobbigare att känna sig motiverad.
Mitt mål nu är vara så nära 70 strecket som möjligt till påsk, dvs om 7 veckor.
Kram!
Bra jobbat!! Fortsätt så.
Charlie06, va tidigt ni haft sportlov? (Eller det kanske inte är tidigt för er.) Vi har alltid sportlov vecka 10, dvs nästa vecka. (Har inga barn, men jobbar med dem.)
Och du, va kul att du gått ner så mkt!! Du vet att jag håller tummarna för dig!
Carma, jag har vägt 55 kg till mina 166 cm för ca 6 år sen. DÅ tyckte jag inte att jag var speciellt smal och kunde tänka mig att gå ner något kilo till (hade precis som du gått ner i vikt, jag ca 10 kg till dessa 55). Men NU inser jag (och det gör jag INTE för att jag väger 30 kg mer ) och jag ser när jag kollar på foton att jag VAR smal! Jag behövde inte gå ner ett gram. Jag vet inte hur lång du är o.s.v. och det är inte min mening att ifrågasätta varför du vill gå ner i vikt, tvärtom!
Jag kommer att hejja på dig vad du än väljer!
Men jag funderar bara om det sitter i knoppen istället för i kroppen..? Om du gått ner i vikt, som jag hade gjort då, så kanske du måste jobba på det du ser i spegeln..? (Som jag hade behövt för att bara NJUTA av livet istället för att kolla på kilona. Men istället blev jag sjuk vilket gjorde att jag gick upp i vikt.) Alltså att du fortfarande ser dig som mullig, den du var med dina +17 kg och inte ditt nya jag, din nya kropp?
Men givetvis är det DU som känner detta själv. Jag blev bara (förvånad) över att du ville gå ner i vikt och väger, enligt min mening, så LITE..
Du måste inte svara på detta eller känna att du måste försvara dig! Det var inte min tanke.
CCC, den där "sylten" verkar ha ett gott inflytande på din vikt! Hi hi.. Lägg in en stöt vet jag så rinner kilona av!
Så vad händer i min lilla värld av att bli "normalare"? (kan inte skriva smalare.. hi hi) Tja, jag slutade med "läskeblask" förrförra veckan (inte för att jag drack sånt mkt men 'många droppar små'), förra veckan slutade jag med mina älskade Malteser, denna vecka mindre ost. Förra veckan ställde jag mig även på vågen igen (en icke digital sådan som inte är den mest precisa) & den visade 86 kg. Imorse visade den något därikring 85 kg. Så med en liten reservation så gläder det mig.
För det blev även en del cider i utebastun hos mor och far i helgen.. (Cider = kalorier i miljarder!
= SÅ inte bra för mig, men SÅ gott!)
Jesus Charlie06 11,2 kg och 2 kg på en vecka!! Du verkar gifta dig med rätt karl iaf!! *Tummen upp*
Få se nu, när var ert bröllop??
Hej hopp allihopa!
Trodde nästan att ni hade dietat bort er själva totalt här, när det blev så tyst.
Jag har inte sååå mycket positivt att rapportera, vare sig på sylt- eller viktfronten. Såg sötingen i skolan i onsdags sedan, då han stod och pratade med sina kompisar, plus en tjej som han varit ihop med (och som jag inte riktigt vet hur det är med nu). De stod lite för nära varandra för att det skulle kännas helt betryggande. Men vi får se, hoppas jag ser honom oftare för han har definitivt en (för min viktnedgång) positiv inverkan på min aptit.
Tappade tyvärr inte någonting förra veckan, tror att chokladen inverkade mer än "söt som choklad-pojken". Står alltså kvar på 74.9.
charlie06: Jösses, du är otrolig. Inte utan att man blir lite avis. Men naturligtvis glad för din skull!
Ann-ie: Bra, jobbat, helt och hållet på rätt väg.
På onsdag blir det viktrapport igen.
Kram på er!