• Chocolate chip cookie

Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.

• Svar på tråden Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • Chocolate chip cookie

Ann-ie: Ja, och alla smalare produkter, som mejeriprodukter, korv, ostar, köttbullar etc, med lägre fetthalt och mindre socker är ju mycket dyrare än "vanliga" motsvarande produkter, verkligen idiotiskt! Här pratade man om att man eventuellt skulle höja momsen på onyttiga produkter för att undvika alltför stor konsumtion av dessa. Vore det inte bättre att sänka momsen på hälsosammare produkter för att uppmuntra folk att äta dessa istället?!

*grrr*

Nu har jag dock inte ens ett år kvar till examen, och förhoppningsvis en högre inkomst så det ska bli skönt. Då kan man unna sig lite mer ordentlig mat utan att behöva tänka på priset hela tiden.

Jag hade för övrigt en riktigt trevlig fest igår, blev sådär lagom mycket vin och lagom mycket mat. Lyckades få till klädval och sminkning riktigt ordentligt och (ursäkta om jag låter dryg) kände mig riktigt snygg igår. Faktiskt länge sedan jag gjorde det, har känt mig så stor och plufsig jämt. Så även om jag inte är i närheten av målvikt gör varje lite minskning en hel del för självförtrodendet. Särskilt som min övervikt kanske inte är direkt sjuklig nuförtiden, utan att jag har mer estetiska skäl till att gå ner i vikt.

Kanske beror mitt toppenhumör på den annalkande våren också, precis som Ann-ie skriver känns det som att våren börjar ge sig lite till känna. Skriver från ett soligt Götet idag, blir nog en långpromenad sedan.

Ha en fortsatt bra söndag!

• charlie06

Hej!
    Måndag igen...

Startvikt.86.5 kg
    v.2:84 kg
    v.3 83 kg
    v.4 80.8 kg
    v.5 80 kg
    v.6 78.9 kg
    v.7 78.4 kg
    Viktnedgång:-8.1 kg

Ett halvt kilo minus denna vecka, ingen superfart, men ett minus är ett minus! Så jag är glad!

CCC, du låter inte ett dugg dryg! Man får känna sig snygg! Å sug åt dig av alla komplimanger!

Ann-ie, köp din spark! :D Måste säga att jag nog nästan aldrig sett en spark, eller ngn åkandes på en spark, men så bor man ju nere i Skåne..:) Tycker att iaf att det låter hur charmigt som helst, lite Bullerbyn över det hela :)

Var och tränade ett medelpass på Friskis o Svettis i lördags fm. Och igår hade jag sån himla träningsvärk. Får nog gå på det passet nån mer gång.

Kram!

• Chocolate chip cookie

charlie06: Ja, 8,1 kg på sex veckor tycker jag är en rasande fart (efter lite överslagräkning är det ju ett och en tredjedels kilo i veckan, mycket ju!).

Igår var jag som sagt ute och promenerade lite. Var tvungen att posta en sak som skulle vara framme idag så jag fick gå genom halva stan för att komma till en brevlåda som töms sent. Blev en ganska rask promenad på 80 minuter.
    Ska nog ut och gå idag också, även om vädret är betydligt sämre idag.

Jag saknar dock min riktiga träning, mitt träningskort gick ut innan jul och jag har inte haft pengar att skaffa nytt. Brukar köra spinning och är det något som förbränner kalorier så är det det!

Jag röstar också på Ann-ies spark, minns vintrarna hos min moster uppe i Jämtland, där det alltid var en massa snö. Då åkte vi spark, kul!
    Saknar vintersportande nu när man kollar på OS också, har inte åkt utförsåkning på tre år nu. Kombinerat nytta (om man bortser från after ski-ölen och chokladen i backen då) och nöje!

Inga föreläsningar idag, sitter hemma och läser på egen hand. Svårt att låta bli att småäta då, men jag ska vara duktig. Hinkar i mig vatten för att slippa suget.
    Vägning på onsdag igen...

• charlie06

Hej!!

Har hittat MIN klänning idag! Den första jag provade!! Är helt uppspelt!

• Chocolate chip cookie

Tidig viktrapport här innan det är dags för föreläsning.

Äntligen fick jag lite fart på viktminskningen den här veckan. Veckans resultat: -0,9 kg.

Alltså:

Startvikt vecka 1: 79,9 kg
    Vecka 2: -1,6 Vikt: 78,3 kg
    Vecka 3: -0,8 Vikt: 77,5 kg
    Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg
    Vecka 5: -0,5 Vikt: 76,4 kg
    Vecka 6: -0,6 Vikt: 75,8 kg
    Vecka 7: -0,9 Vikt: 74,9 kg

Jippie!

• Chocolate chip cookie

charlie06: Vad spännande med klänningen förresten. De dagar det känns motigt med viktnedgången kan du ju sluta ögonen och försöka se dig själv framför dig i de vackra klänningen som sitter perfekt utanpå en helt ny, sundare kropp.

Höll också på och kollade klänningar när det närmade sig förlovning med dåvarande sambon. Hittade en som jag blev jättekär i.
    När jag väl står där som brud lär väl den klänningen dock tillhöra typ ett annat sekels mode. *skratt*

• Sessa-25

Hejsan!
    Får jag lov att vara med? Och oxå meddela mina resultat? Min startvikt är 79 kg och målvikten är 60 kg

Kram Jessica

• charlie06

CCC- Grattis! Skönt med en liten extra skjuts nedåt ibland! Tänk att du är under 75 nu! Skön känsla antar jag... Har också tänkt att jag ska försöka ta till det där knepet med min brudklänning :) Har ett problem dock... måste beställa klänningen senast i början av nästa vecka. Och jag har ju tänkt att gå ner en del kilon till, så hur ska jag då göra med storlek?? Man kan ju alltid sy in en del, men det är inte så lätt att göra det med den klänningen... ååå va svårt!

Sessa25- självklart är du också välkommen! Har du tänkt ut ngn speciell taktik?

Idag har jag varit så otroligt trött.. vill ha sol o värme!! Ska försöka masa iväg mig till träningen, men lockar inte..:(

• Chocolate chip cookie

Sessa-25: Välkommen till tråden! Även jag är nyfiken på om du kör någon särskild metod.

charlie06: Ja, det känns hur gôtt som helst. Psykologiskt skönt att ligga närmare 70 än 80 liksom. Nästa delmål är närmare 70 än 75, dvs 72,49999999 ( ).
    Svårt med klänningen. Hade jag varit du hade jag nog kanske inte vågat chansa. Det har ju inte bara med storlek att göra utan även att kroppsformen till viss del förändras, tex storleken på brösten. Jag som första gången jag gick ner i vikt hade varit en D-kupa, blev en B-kupa. Tyvärr behöll brösten inte samma form utan började hänga. Axelbandslöst, som jag dessförinnan sett bra ut i, skulle kännas uteslutet.
    Bara som ett exempel.

Men vågar du chansa är det ju världens bästa sporre att fortsätta kämpa!

• charlie06

CCC- menar du att du hade väntat med att köpa klänning eller att du inte vågat ta en mindre storlek? Eftersom det är DEN klänningen jag vill ha och vill betala så lite som möjligt så måste jag nämligen beställa den typ nu... Provade den i Köpenhamn och där kostade den drygt 11000 dkk, dvs nästan 14000kr. Köper jag den via det erbjudandet jag har fått betalar jag knappt 6000 kr. Så det är inget att fundera över...;)

Har iaf varit duktig nu o varit o tränat. Och som vanligt känns det lika bra efteråt:)

Svar på tråden Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg