Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
charlie06: Då blir vi ju många Göteborgskor i tråden, om du flyttar hit alltså. Rekommenderas definitivt! =)
Hej hej!
Ann-ie, ja här nere i söder har vi sportlov antingen v. 7 eller 8. Så nu börjar nedräkningen till påsklovet istället :) Å du, sååå gott med Malteser. Men planerar du att helt skippa sånt? Det är ju olika hur man är menar jag, en del tycker det är bättre att hoppa över helt än att bara ta en liten bit. Jag tar ju hellre en liten bit än att hoppa över helt... idag blev det en stor bit...åt en semla...:D Det var riktigt gott!
Har beställt o betalat klänningen nu :D så nu är det bara att kämpa på. Vi gifter oss den 12 augusti så det är ju ett tag kvar. Men det börjar ändå kännas som att det närmar sig så sakta. Mycket att fixa med. Närmast är det inbjudningarna som ska bestämmas.
CCC- bor du också i Göteborg? Det visste jag inte! Gillar absolut stan, men det känns ändå lite jobbigt att lämna jobb o vänner, men det kommer säkert bli jättebra! Några rekommendationer på bra områden att bo i? Vill gärna ha nära till nåt grönt... en park eller nåt...
Tack för de "hållna tummarna" o "grattisarna"! O måste tacka er för all inspiration också! Jag blir verkligen motiverad av att läsa era inlägg och av att veta att jag "måste" skriva in min viktrapport här. Nu tar jag ju mig snart an de sista 10 kilona o gissar att jag kommer att behöva stöd o peppning...
kram på er!
Ann-ie,
Tack för ditt långa inlägg. Du är omtänksam. Vi är faktiskt rätt så lika, jag är 165cm lång. Jag har också varit sjuk innan. Det var därför jag gick upp de 17 kg. Först anorexi, sen bullimi, sen depression när pappa gick bort. Så jag förstår precis vad det betyder när det gäller ofrivillig viktökning pga sjukdom... Du behöver inte berätta varför du blev sjuk om du inte känner för det.
Men som tur var så lyckades jag kämpa egen hand och komma över det. Nu sen 4 år tillbaka är jag friskförklarad :) Klart att man fortfarande tänker på sin vikt & hur man ser ut men det gör alla tjejer mer eller mindre. Och även killar till viss del. Idag kan jag ju skilja på vad som är friskt & inte.
Anledningen till att jag vill gå ner max 3 kg är att jag vill bli av med min bulle på magen ;) Jag kan tycka iofs att det är snyggt & mysigt (!) men när beachen 2006 börjar närma sig med blixtens hastighet får jag lite ångest.
Annars är jag otroligt positivt person & av omgivningen blir kallad för "solstråle". Så jag försöker njuta av livet för fullt & tackar gubben där uppe för varje dag som jag lever.
Nu tillbaka till ämnet. Jag tycker som sagt att ni tjejer är superduktiga & vill också få lite inspiration. Jag har anmält mig till GIviktkoll så jag ska försöka bli av med sockersuget. Annars är jag otrolig sund människa: äter ekologiskt så gott det går, försöker undvika tillsatser & kemikalier, röker inte, dricker ngt glas vin ibland, dricker aldrig läsk & är vegetarian.
Så förstår inte riktigt varför "bullen" sitter kvar. Men antagligen pga att jag äter mycket frukt. Kanske för mkt :)
Upps, gick iväg för tidigt.
Ha en bra vecka tjejer! Håller tummarna för alla.
Carma :)
O glada gubbar försvann med...
CCC, du ska se att det går bättre nästa vecka på vågen! Vet inte hur mkt choklad du åt.. Men tror inte att det kan ha gjort SÅ mkt. Jag tror din kropp försöker komma igen med kilona (platå).. Keep up the good work!
Charlie05: ja, jag måste skippa Malteser, annan choklad helt. Har inte kontrollen på mig själv att bara ta en. För mig är det en påse eller ingen.
Måste bara säga att jag smygvägde mig imorse och vågen stod stadigt på 84 kg!! Alltså -2 kg på 1,5 vecka!! UNDERBART!!
Det ska inte vara en -gubbe efter platå.. Det ska ju vara inom parentes. Ofrivilliga gubb-tix igen..
grattis, ann-ie!
Gomorron!
Tidig söndagmorgon här. Ska snart iväg till en klasskompis och jobba med ett grupparbete, men önskar sååå att jag kunde få ligga kvar och dra mig i sängen.
Jag vägde mig som vanligt i veckan och nu stod jag inte stilla i alla fall. -0,5 kg blev det, så nu är jag nere på 74,5. Helt okej, med tanke på att det förra veckan var ordentlig fest både fredag och lördag.
Har för övrigt rannsakat mig själv och insett att jag faktiskt inte någon vecka sedan jag börjat hållt stenhårt på mina VV-points varje dag. Framförallt har det varit någon dag varje vecka som jag faktiskt överskridit den ordentligt. Har trots allt, med undantag för helgen hos parenteserna, varit ute och festat om ordentligt varje vecka, vissa veckor både fredag och lördag.
Jag skulle nog inte vilja vara utan mina festkvällar helt (förra gången jag gick ner var jag äckligt disciplinerad, men hade helt klart tråkigare) så det är bara att acceptera en lite långsammare viktminskning.
Bra jobbat, Ann-ie, två kilo är ju hur mycket som helst!
Jobba på du med Carma, hoppas att din nya viktminskningsmetod funkar bra och att du blir av med de där sista kilona.
Jag tycker de gånger jag ätit enligt VV att det varit svårt och jobbigt att få veckorna att gå ihop om man ska på fest eller vill ta något/några glas.. Kändes som om man blev så himla låst vid veckornas pointsranson.. = tråkigt.
Men samtidigt är ju VV bra på det sätt att man FÅR äta allt!
Själv blev jag bjuden på fest igår och tyvärr blev det en hel del cider, drinkar.. MKT socker alltså. Hm. Få se vad vågen visar imorgon.
Denna vecka har jag inte varit bror duktig. Hm.. Det har alltså blivit lite väl mkt gott & vitt (=godis) sent på kvällarna.. MEN har inte tappat greppet för det!! Är med i järngänget nu och tänker inte gå tillbaks till gamla HEMSKA ovanor.
Men hur går det för ER??
Ann-ie, det låter bra att du är så bestämd! Det behövs verkligen för att uppnå målen!
Jag har tyvärr inte varit så duktig förra veckan så nu är det andra bullar! Jag & min kille ska åka till en varm ö om 2 veckor så nedräkningen har börjat.
Jag har tom lagt fram min favorit bikini för att inte glöma bort att vara duktig. Vill gå ner 2 kg. Det funkar faktiskt! Sen tror jag att jag ska prova den varje morgon för att få mer motivation. Annars finns det risk att man glömmer bort det som behöver justeras när man har 3 lager kläder på sig en sådan dag som idag.
Beach 2006! Go go, girls!
Härligt att höra din inställning, Ann-ie!
Och visst måste man kunna unna sig tillfällen då man inte är lika strikt med vad man äter. Huvudsaken, tror jag, är att man har gjort ett medvetet val att göra så. Har man inplanerad en stor fest, en resa eller något annat tillfälle där man faktiskt inte vill hålla på och tänka exakt på vad man stoppar i sig så skall man ta vara på det tillfället, med inställningen att, okej, jag unnar mig det här och accepterar ett lite sämre resultat den här veckan. I sådana fall tror jag inte motivationen påverkas på ett negativt sätt.
Har man däremot en dag där man impulsäter allt man kommer över utan att vara inställd på det innan finns det nog en risk att man efteråt drabbas av dåligt samvete och att motivationen sabbas lite.
För egen del går det ganska bra här, jag fortsätter min långsamma vandring mot en ny kropp. Veckans resultat blev -0,6 kg (verkar snitta ungefär ett halvt kilo i veckan med den nivå jag håller nu) och nu är jag nere i 73,9 kg. Har tappat sammanlagt sex kilo och 70-strecket känns inte sååå långt borta.
Nu ska jag dock skärpa till min diet ytterligare och se till att verkligen hålla pointsen varenda dag för att få lite snabbare viktminskning. Har varit extremt mycket festande (den här veckan både tisdag och ondsdag) men i helgen blir det ingen alkohol alls. Hoppas att med denna förändring få upp takten lite ytterligare, kanske uppåt ett kilo i veckan. Har en arbetsmarknadsdag på skolan om lite mindre än en månad, med bankett efteråt. Vill komma under 70 kg innan jag drar på mig cocktailklänningen (som jag köpte när jag vägde ungefär 70 kg).
Vad som i alla fall känns bra nu är att jag faktiskt kan säga att jag har unnat mig allt de senaste veckorna och ändå gått ner i vikt, om än inte så snabbt. Känns bra att ha hittat en sån balans där jag vet hur jag ska äta för att stå still eller gå ner lite.
Fortsätt kämpa, girls!
Vägde mig i morse, hade inte gått upp nåt! PUST! (Ner var inte väntat.)
Hej!
Finns fortfarande kvar, men är inte inne här så ofta eftersom vårt bredband krånglar. Så kan bara smyga in ibland på jobbet ;)
Kämpar på, men har slarvat en del med träningen.
ha det gott!
Puffar upp oss lite..
Äntligen börjar isen på vägarna att smälta! (så att man kan promenera med fullt ös och inte spänna sig pga halkrisken). Men därmed inte sagt att jag promenerat särskilt mkt.. Går idag på 9:de veckan av förkylning och senaste veckorna har det återigen varit sämre/värre.. BLÄ!! Det har dragit ner min ork och energi nå fruktansvärt. Det stressar mig oxå, då jag har nytt jobb.. (Man vill inte framstå som oarbetsvillig..) Sömnen är inte heller den bästa och vårdcentralen kan inte göra något. Det är bara att "rida ut stormen" när det är virus. SUCK! Är trött mentalt, är trött fysiskt. Men idag är det lite bättre, så jag hoppas att detta är/blir sista "resan"..
Men från mitt oerhört spännande liv till er: HUR går det/är det med er???
Men hej, där var vi igen!
Här flyter saker och ting på, jag går ner i sådär lagom takt.
Har tappat tre kilo sedan sist jag skrev (har gjort en liten spurt inför ovan nämnda bankett, som är nu på torsdag) och är nu nere på 70,9.
70-strecket närmar sig med stormsteg och även om jag nog inte hinner passera det innan torsdag har jag provat klänningen och den sitter bra! Det kombinerat med ett par super-duper-mega-hålla in-strumbyxor och lite snygga smycken och en ny aftonväska gör nog att jag kommer att känna mig apsnygg på torsdag!
I övrigt är det bra, har just börjat en ny kurs i skolan som verkar kanon och idag fick jag tillbaka en tenta med ett ynkaste litet fel. *stolt*
Ikväll var det riktigt vårigt i Gbg och jag har ännu inte gett upp hoppet om att våren ska komma på allvar snart.
Tråkigt att höra att du inte är riktigt 100 %-ig, Ann-ie, kan inte göra annat än att hålla tummarna för att du kommer igen med nya friska tag snart igen!
Kram, kram!
Här var det tyst.. HUR är det med er?!?? I min del av världen är det (oxå?) tyst vad gäller bantning.. Har fallit i gamla spår och vanor. (Ovanor rättare sagt!) Suck! Har börjat på nytt igen idag, för 511:e gången... Vi får väl se hur DET går. Men hur var det med er?