Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
Jag är kanske inte rätt person att återuppta tråden men gör det ändå. Det här är alltså ett återupptagande av den tråden som heter "~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg" och som nu är avstängd för svar.
charlie06: Jag tror nog att jag hade väntat med att köpa helt och hållet och bett till Gud att det skulle finnas en fin klänning kvar när jag känner mig nöjd med vikten.
Men det är jag det och jag minns att jag tyckte så himla många klänningar var fina när jag kollade. Så även om jag som sagt hittade en jättefin hade jag nog varit öppen för förändringar.
Men med det fyndet du kan göra av THE ONE AND ONLY klänning förstår jag om du vill slå till. Jag håller tummarna för dig att den kommer att sitta som gjuten!
Hejsan!
Nja min taktik är att sluta äta godis och kakor (vilket jag gär nästan varje dag USCH). Samt försöka att träna tvågångeri veckan!
Tänker väga mig varje fredag!
Tack för att jag är välkommen!
CCC, jag tror att vi "tjockisar" har svårare för att ge oss SJÄLVA komplimanger. Även om det är vi som kan behöva dem mest ibland. Så tyck inte att du är dryg för att du känner dig snygg!! Det är bara positivt, för dig själv och för oss att höra de orden ibland!!
Och vad du inspirerar mig med dina resultat!! För som du säger: -0,5 kg en vecka är ju inte SÅ mkt men NER ändå, och sammanlagt så BLIR det ju MKT! KUL att det går så bra för dig!
Kram till dig!
Själv har jag gått och fått en rejäl influensa.. (fågelinfl.?!? ) Har ingen smak för mat eller godis och Doris tittar uttråkat på mig.. Det är så tråkigt att bara vila när man MÅSTE det och jag har svårt med att låta alla vardagssysslor vara. Kunde inte slita mig från att dammsuga, skura och ta en kortare promenad med Doris igår, vilket gav bakslag idag.. Mår sämre & inser jag att jag MÅSTE ta allt med ro och koncentrera mig på att bli frisk & ta hand om mig själv. Städning m.m. KAN ju vänta, det gör det ju när man jobbar. Och även om prom med Doris är "min" syssla, så får karln gott aktivera henne idag.
Jag har lagt av med Portello-dricka denna vecka. (Dricker inte mkt, ca 1-2 glas om dagen, men "många bäckar små..") En lugn start mot min Atkins-diet, men det är ju alltid något. Nästa vecka ska jag ta itu med chokladen.. Hoojja!
Charlie, jag önskar ibland att vi bodde i trakterna av varma Grekland pga den bitande kylan, mörkret och all snö.. -Visst är det kul med snö! vill inte vara utan den! men SÅ länge.. Och så är ju sommaren SÅ kort. Men trivs man i Sverige, i Norrbotten, på landet, så är det bara att bita ihop.
Charlie06, åh va kul med klänning! Och jag kan tänka mig att du är i en "knivig" sits om storleken.. Sikta på det du vill va/kan va då och så jobbar du järnet dit!
Och CCC: ett kilo (så gott som!), GRATTIS!!
Sessa-25: välkommen hit!!! Vi har samma målvikt! Men jag väger 7 mjölkpaket mer än du. Och du, godis och kakor varje dag; jag kör godis och choklad.. SÅ INTE bra för mig.. Tänkte du trappa ner eller sluta tvärt?
Hej!
Stackars Ann-ie som är sjuk... inte roligt. Ta det lugnt o viiiila även ett par dagar efter att du börjat känna dig piggare. Annars är det en klassisk fälla ju, att man kör igång som vanligt efter att man varit dålig. Men så blir man inte riktigt okej heller utan går o känner sig sådär halvbra länge.
Det är alltid svårt det där när man ska börja leva lite nyttigare. Ska man lägga av tvärt eller ska man minska lite i taget? Jag tror egentligen att det är bättre att ta en sak i taget bli van vid den och sen köra vidare på nästa. I mitt fall kände jag att det var lite ont om tid för det så det blev både minskning av mat och köra igång med träning samtidigt, och också minska på allt sött.
Det har väl gått ok. Träningen har jag ju kommit igång med även om jag måste släpa mig dit varje gång...:) Att undvika sött har blivit svårare, känner mig sugen på sött varje eftermiddag. Men det hänger helt klart ihop med att jag slarvat med matlagningen. Har inte ätit onyttigt med tanke på fett o sånt, men har köpt många frysrätter från VV och de mättar ju inte på samma sätt som ett hemlagat mål. Men jag får väl försöka bli lite bättre på att laga mat...
kram!
Ann-ie: Haha, tro nu inte att jag ALLTID går runt och känner mig snygg. Lördagens känslostämning var högst temporär.
Som "tjockis" blir ju dock många extra måna om sitt utseende, kanske som ett sätt att dölja de kilo man har för mycket. Sådan är jag i alla fall, har spenderat multum på smink, hud- och hårvårdsprodukter och liknande utan att egentligen ta tag i den allra största anledningen till att jag är missnöjd med mitt utseende. Men nu ska det bli andra bullar!
Tråkigt att höra att du är sjuk, Ann-ie, håller tummarna för att du snart är på benen igen. Kram på dig!
Idag har varit en hopplös sug-dag (dagen sög inte totalt alltså, men mitt sug efter något gott har däremot varit enormt). Kunde tyvärr inte motstå den där mackan här hemma när jag kom hem efter en kall promenad frå skolan, men jag antar att 2 points för mycket inte är hela världen. Om inte annat äter jag 18 istället för 20 imorgon så är den mackan ur världen.
Helgen blir första på länge utan fest så imorgon åker jag och min katt hem till mina föräldrar. Alltid en tuff utmaning att ha karaktär när hela huset är fullt med godsaker men jag skall vara stark! Då blir dessutom mammas goda mat så mycket godare om man inte redan är mätt efter allt moffande under dagen.
Ska dessutom bli spännande att se vad jag väger hemma på parentesernas våg, har nämligen fått ganska klara indikationer på att min egen budget-Ullaredvåg är ganska "elak" (jag lovar, det stämmer! ). Kanske ytterligare något kilo mindre, vi får se.
Hallå!
Hinner inte skriva just nu egentligen.... tänkte bara puffa upp oss lite...:) återkommer...
Hey ladies!
Hur är det med er? Hoppas att du mår bra igen Ann-ie! Och hur gick det hemma hos föräldrarna CCC? Ska hem till mina föräldrar imorgon och stanna hela veckan, är ledig eftersom vi har sportlov! Häärligt! Maten brukar funkar rätt så bra hos föräldrarna, men det är inte alltid motionen gör det, men ska försöka komma ut o promenera så mkt som möjligt.
Å så viktrapport:
Startvikt.86.5 kg
v.2:84 kg
v.3 83 kg
v.4 80.8 kg
v.5 80 kg
v.6 78.9 kg
v.7 78.4 kg
v.8 77.3 kg
Viktnedgång:-9.2 kg
Kan inte fatta att jag snart gått ner 10 kg! Känner mig glad o nöjd :D!
kram!
Grattis, det måste vara en härlig känsla!