Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
Grattis, det måste vara en härlig känsla!
Grattis, det måste vara en härlig känsla!
Har tittat in oss er tjejer då & då & tycker att ni är jätteduktiga! Själv vägde jag 17 kg mer ngn gng i tiden...
Jag provade atkins föra veckan. Fick tyvärr lägga av innan jag hann ens börja :D, dvs efter min första omlett utan några alls kolhydrater... Nu tillbaka på spåret. Inledde måndag med en äppelkaka till mellanmål! Över alla mina förväntningar. Jag som skulle vara så duktig... insåg att vågen står stilla på 55 oavsett om jag äter sunt & nyttigt eller om en tårtbit med glasstillbehör åker ner i magen. Kroppen mår kanske bäst just vid 55?? Skulle dock inte ha ngt emot att bli av med 1 eller 2... aldrig nöjd :D
Ha det gott!
Carma
Bra jobbat!! Fortsätt så.
Ann-ie,
Tack för ditt långa inlägg. Du är omtänksam. Vi är faktiskt rätt så lika, jag är 165cm lång. Jag har också varit sjuk innan. Det var därför jag gick upp de 17 kg. Först anorexi, sen bullimi, sen depression när pappa gick bort. Så jag förstår precis vad det betyder när det gäller ofrivillig viktökning pga sjukdom... Du behöver inte berätta varför du blev sjuk om du inte känner för det.
Men som tur var så lyckades jag kämpa egen hand och komma över det. Nu sen 4 år tillbaka är jag friskförklarad :) Klart att man fortfarande tänker på sin vikt & hur man ser ut men det gör alla tjejer mer eller mindre. Och även killar till viss del. Idag kan jag ju skilja på vad som är friskt & inte.
Anledningen till att jag vill gå ner max 3 kg är att jag vill bli av med min bulle på magen ;) Jag kan tycka iofs att det är snyggt & mysigt (!) men när beachen 2006 börjar närma sig med blixtens hastighet får jag lite ångest.
Annars är jag otroligt positivt person & av omgivningen blir kallad för "solstråle". Så jag försöker njuta av livet för fullt & tackar gubben där uppe för varje dag som jag lever.
Nu tillbaka till ämnet. Jag tycker som sagt att ni tjejer är superduktiga & vill också få lite inspiration. Jag har anmält mig till GIviktkoll så jag ska försöka bli av med sockersuget. Annars är jag otrolig sund människa: äter ekologiskt så gott det går, försöker undvika tillsatser & kemikalier, röker inte, dricker ngt glas vin ibland, dricker aldrig läsk & är vegetarian.
Så förstår inte riktigt varför "bullen" sitter kvar. Men antagligen pga att jag äter mycket frukt. Kanske för mkt :)
Upps, gick iväg för tidigt.
Ha en bra vecka tjejer! Håller tummarna för alla.
Carma :)
O glada gubbar försvann med...
grattis, ann-ie!
Ann-ie, det låter bra att du är så bestämd! Det behövs verkligen för att uppnå målen!
Jag har tyvärr inte varit så duktig förra veckan så nu är det andra bullar! Jag & min kille ska åka till en varm ö om 2 veckor så nedräkningen har börjat.
Jag har tom lagt fram min favorit bikini för att inte glöma bort att vara duktig. Vill gå ner 2 kg. Det funkar faktiskt! Sen tror jag att jag ska prova den varje morgon för att få mer motivation. Annars finns det risk att man glömmer bort det som behöver justeras när man har 3 lager kläder på sig en sådan dag som idag.
Beach 2006! Go go, girls!