• Ann-ie

Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

CCC, ja jag har pratat allvar med honom. Tyvärr var det nog under onyktra förhållanden.. (DÅ man inte bör låta frustrationerna komma fram. )
    De gånger har han sagt i stil: "men nog kan vi förlova oss eller gifta oss om du vill det.." VILKEN kvinna vill höra något sånt??
    Tråkigt med din syster och sina bröllopsdrömmar.. Min karl är iaf inte HELT mot det.. Tror jag..

Duktigt av dig inte att falla för frestelsen när sötsuget sattit till!!
    Brudklänningsprovning (finns det ordet??) borde inspirera och motivera!! Själv skulle jag vilja gifta mig i en mörkgrön klänning och inte i vitt (även om det är SÅ emot min mors önskan och även om det kanske ALDRIG sker..).

Jag längtar oxå efter våren. Idag kändes den nära. Solsken, blå himmel och bara -5 grader! UNDERBART!!! Var ut och spatserade med hunden tills det var dags att gå till jobbet. Väl där var jag ute med barnen hela dan. Skönt!

Det där kvällsuget.. tja, jag tror att jag är närmare småhungrig än något annat. En smörgås, frukt eller liknande vore bra då och det brukar jag oxå äta då. Men det är efter den.. som hornen i pannan växer ut.

Vad gör ni till helgen flickor (och ev pojkar)???

• Ann-ie

Föregående var menat särskilt till Charlie06 och inte CCC..

• Ann-ie

CCC, va kul med "smalare-komplimanger"!! De är ju, när man kämpar och kämpat länge, guld värda eller hur?!
    Vi har förresten samma mål gällande vikt. Jag skulle oxå vilja väga kring 58-59 kg.. Men jag skulle va överlycklig om jag vägde kring 65 idag! (Jag vägde 55 kg för "bara" 6 år sen.. *drömmer* och undrar varför man låtit det spåra ur så..) Väger ju kring 85 idag..
    -URSH! Nä! NU måste jag ta tag i detta!! Jag mår ju uruselt varje minut av varje dag av att väga och se ut så här MYCKET.. Varför drar JAG ut på MITT lidande??! Jag har ju möjligheterna att bli smal i mina egna händer! Smal beach2006 är ju varken långt borta eller oöverkomligt!

Ursh för att vara fattig.. Jag har varit student i många år och vet hur det livet är och känns.. INTE kul att behöva vända på varje krona. Jag brukade oxå passa på att handla med mamma ibland..
    Nu som arbetande så ÄR det ju lättare ekonomiskt, det går runt iaf, men det är "lusigt" (inte!): mer inkomst = mer utgifter. (För att inte tala om återbet. till CSN.. Blä!) Det ska aldrig vara enkelt att leva.
    Vad jag med detta TÄNKTE säga.. (har jag lätt för att spåra ur även i skrivande-sammanhang eller? ) är att jag tycker att som fattig student så är det lätt att äta onyttigt just för att alla ingredienser till sallader m.m. kostar mycket.. Eller hur? Jag fattar inte varför ska det vara så, att det är "dyrt" (allt är ju relativt) att leva nyttigt?

• Ann-ie

Ha ha!!!! "det är lusigt.." Jag menade förståss: lustigt!

• Ann-ie

CCC, jag tror att vi "tjockisar" har svårare för att ge oss SJÄLVA komplimanger. Även om det är vi som kan behöva dem mest ibland. Så tyck inte att du är dryg för att du känner dig snygg!! Det är bara positivt, för dig själv och för oss att höra de orden ibland!!

Och vad du inspirerar mig med dina resultat!! För som du säger: -0,5 kg en vecka är ju inte SÅ mkt men NER ändå, och sammanlagt så BLIR det ju MKT! KUL att det går så bra för dig!

Kram till dig!

• Ann-ie

Själv har jag gått och fått en rejäl influensa.. (fågelinfl.?!? ) Har ingen smak för mat eller godis och Doris tittar uttråkat på mig.. Det är så tråkigt att bara vila när man MÅSTE det och jag har svårt med att låta alla vardagssysslor vara. Kunde inte slita mig från att dammsuga, skura och ta en kortare promenad med Doris igår, vilket gav bakslag idag.. Mår sämre & inser jag att jag MÅSTE ta allt med ro och koncentrera mig på att bli frisk & ta hand om mig själv. Städning m.m. KAN ju vänta, det gör det ju när man jobbar. Och även om prom med Doris är "min" syssla, så får karln gott aktivera henne idag.

Jag har lagt av med Portello-dricka denna vecka. (Dricker inte mkt, ca 1-2 glas om dagen, men "många bäckar små..") En lugn start mot min Atkins-diet, men det är ju alltid något. Nästa vecka ska jag ta itu med chokladen.. Hoojja!

Charlie, jag önskar ibland att vi bodde i trakterna av varma Grekland pga den bitande kylan, mörkret och all snö.. -Visst är det kul med snö! vill inte vara utan den! men SÅ länge.. Och så är ju sommaren SÅ kort. Men trivs man i Sverige, i Norrbotten, på landet, så är det bara att bita ihop.

• Ann-ie

Charlie06, åh va kul med klänning! Och jag kan tänka mig att du är i en "knivig" sits om storleken.. Sikta på det du vill va/kan va då och så jobbar du järnet dit!
    Och CCC: ett kilo (så gott som!), GRATTIS!!

Sessa-25: välkommen hit!!! Vi har samma målvikt! Men jag väger 7 mjölkpaket mer än du. Och du, godis och kakor varje dag; jag kör godis och choklad.. SÅ INTE bra för mig.. Tänkte du trappa ner eller sluta tvärt?

• Ann-ie

Charlie06, va tidigt ni haft sportlov? (Eller det kanske inte är tidigt för er.) Vi har alltid sportlov vecka 10, dvs nästa vecka. (Har inga barn, men jobbar med dem.)
    Och du, va kul att du gått ner så mkt!! Du vet att jag håller tummarna för dig!

Carma, jag har vägt 55 kg till mina 166 cm för ca 6 år sen. DÅ tyckte jag inte att jag var speciellt smal och kunde tänka mig att gå ner något kilo till (hade precis som du gått ner i vikt, jag ca 10 kg till dessa 55). Men NU inser jag (och det gör jag INTE för att jag väger 30 kg mer ) och jag ser när jag kollar på foton att jag VAR smal! Jag behövde inte gå ner ett gram. Jag vet inte hur lång du är o.s.v. och det är inte min mening att ifrågasätta varför du vill gå ner i vikt, tvärtom! Jag kommer att hejja på dig vad du än väljer!
    Men jag funderar bara om det sitter i knoppen istället för i kroppen..? Om du gått ner i vikt, som jag hade gjort då, så kanske du måste jobba på det du ser i spegeln..? (Som jag hade behövt för att bara NJUTA av livet istället för att kolla på kilona. Men istället blev jag sjuk vilket gjorde att jag gick upp i vikt.) Alltså att du fortfarande ser dig som mullig, den du var med dina +17 kg och inte ditt nya jag, din nya kropp?

Men givetvis är det DU som känner detta själv. Jag blev bara (förvånad) över att du ville gå ner i vikt och väger, enligt min mening, så LITE..
    Du måste inte svara på detta eller känna att du måste försvara dig! Det var inte min tanke.

• Ann-ie

Jesus Charlie06 11,2 kg och 2 kg på en vecka!! Du verkar gifta dig med rätt karl iaf!! *Tummen upp*
    Få se nu, när var ert bröllop??

• Ann-ie

Det ska inte vara en -gubbe efter platå.. Det ska ju vara inom parentes. Ofrivilliga gubb-tix igen..

• Ann-ie

Jag tycker de gånger jag ätit enligt VV att det varit svårt och jobbigt att få veckorna att gå ihop om man ska på fest eller vill ta något/några glas.. Kändes som om man blev så himla låst vid veckornas pointsranson.. = tråkigt.

Men samtidigt är ju VV bra på det sätt att man FÅR äta allt!

• Ann-ie

Själv blev jag bjuden på fest igår och tyvärr blev det en hel del cider, drinkar.. MKT socker alltså. Hm. Få se vad vågen visar imorgon.

• Ann-ie

Denna vecka har jag inte varit bror duktig. Hm.. Det har alltså blivit lite väl mkt gott & vitt (=godis) sent på kvällarna.. MEN har inte tappat greppet för det!! Är med i järngänget nu och tänker inte gå tillbaks till gamla HEMSKA ovanor.

Men hur går det för ER??

• Ann-ie

Vägde mig i morse, hade inte gått upp nåt! PUST! (Ner var inte väntat.)

• Ann-ie

Äntligen börjar isen på vägarna att smälta! (så att man kan promenera med fullt ös och inte spänna sig pga halkrisken). Men därmed inte sagt att jag promenerat särskilt mkt.. Går idag på 9:de veckan av förkylning och senaste veckorna har det återigen varit sämre/värre.. BLÄ!! Det har dragit ner min ork och energi nå fruktansvärt. Det stressar mig oxå, då jag har nytt jobb.. (Man vill inte framstå som oarbetsvillig..) Sömnen är inte heller den bästa och vårdcentralen kan inte göra något. Det är bara att "rida ut stormen" när det är virus. SUCK! Är trött mentalt, är trött fysiskt. Men idag är det lite bättre, så jag hoppas att detta är/blir sista "resan"..

Men från mitt oerhört spännande liv till er: HUR går det/är det med er???

• Ann-ie

Här var det tyst.. HUR är det med er?!?? I min del av världen är det (oxå?) tyst vad gäller bantning.. Har fallit i gamla spår och vanor. (Ovanor rättare sagt!) Suck! Har börjat på nytt igen idag, för 511:e gången... Vi får väl se hur DET går. Men hur var det med er?

Svar på tråden Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg