• charlie06

Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Bra initiativ CCC! Vad har du för målvikt? Har du nåt datum när du vill ha uppnåt din målvikt? Jag tänker på om det stundar bröllop eller nåt annat. Din viktminskning är väl bra? Man vill nog alltid att det ska gå snabbare än vad det gör...

Känner mig mest stressad över att jag snart måste bestämma mig o beställa klänning.... Önskar att jag kunde vänta med det ett tag till när jag blivit av med ytterligare några kilon. Men det verkar ju som att man måste beställa ganska tidigt på en del ställen. Och om jag köper en klänning idag och lyckas gå ner 10 kilo till innan bröllopet (det borde jag väl hinna på 6 mån...?)så sitter ju inte den speciellt snyggt då ju. Samtidigt kan man väl inte beställa en klänning som är för liten för tänk om man trots allt inte går ner så mkt mer... hmm... krångligt det där.

Nu ska jag käka lunch och sen blir det en sväng ner på stan för att träffa några kompisar o fika... Borde ju vara bättre att komma mätt till fikat...

• charlie06

Ann-ie,
    va bra med en hund..;)jag menar den MÅSTE ju ut.
    Ikväll har jag haft/har en sån supermyskväll. Var först o fikade och skvallrade ;) med några kompisar. Fikat blev förresten en latte med lättmjölk och en sån liten bit mörk choklad, tycker jag var bra :). Till kvällsmat blev det sushi som sambon fixat, alltså fixat genom att gå o handla... Sen har jag tillbringat kvällen med att trampa på min trampmaskin, fila fötter, fixa naglar etc. Känns så lyxigt att ta hand om sig själv ibland, men borde nog göra det oftare. Just det, kollat på Monster-in-law också... perfekt för en sån här kväll:)
    Imorgon blir det en sväng på stan. Vi ska bla kolla ringar. Och på kvällen ut o käka och dricka vin med några kompisar.

Hoppas ni andra oxå får en riktig göttehelg!

kram charlie

• charlie06

Hej!
    Måndag igen...

Startvikt.86.5 kg
    v.2:84 kg
    v.3 83 kg
    v.4 80.8 kg
    v.5 80 kg
    v.6 78.9 kg
    v.7 78.4 kg
    Viktnedgång:-8.1 kg

Ett halvt kilo minus denna vecka, ingen superfart, men ett minus är ett minus! Så jag är glad!

CCC, du låter inte ett dugg dryg! Man får känna sig snygg! Å sug åt dig av alla komplimanger!

Ann-ie, köp din spark! :D Måste säga att jag nog nästan aldrig sett en spark, eller ngn åkandes på en spark, men så bor man ju nere i Skåne..:) Tycker att iaf att det låter hur charmigt som helst, lite Bullerbyn över det hela :)

Var och tränade ett medelpass på Friskis o Svettis i lördags fm. Och igår hade jag sån himla träningsvärk. Får nog gå på det passet nån mer gång.

Kram!

• charlie06

Hej!!

Har hittat MIN klänning idag! Den första jag provade!! Är helt uppspelt!

• charlie06

CCC- Grattis! Skönt med en liten extra skjuts nedåt ibland! Tänk att du är under 75 nu! Skön känsla antar jag... Har också tänkt att jag ska försöka ta till det där knepet med min brudklänning :) Har ett problem dock... måste beställa klänningen senast i början av nästa vecka. Och jag har ju tänkt att gå ner en del kilon till, så hur ska jag då göra med storlek?? Man kan ju alltid sy in en del, men det är inte så lätt att göra det med den klänningen... ååå va svårt!

Sessa25- självklart är du också välkommen! Har du tänkt ut ngn speciell taktik?

Idag har jag varit så otroligt trött.. vill ha sol o värme!! Ska försöka masa iväg mig till träningen, men lockar inte..:(

• charlie06

CCC- menar du att du hade väntat med att köpa klänning eller att du inte vågat ta en mindre storlek? Eftersom det är DEN klänningen jag vill ha och vill betala så lite som möjligt så måste jag nämligen beställa den typ nu... Provade den i Köpenhamn och där kostade den drygt 11000 dkk, dvs nästan 14000kr. Köper jag den via det erbjudandet jag har fått betalar jag knappt 6000 kr. Så det är inget att fundera över...;)

Har iaf varit duktig nu o varit o tränat. Och som vanligt känns det lika bra efteråt:)

• charlie06

Hej!

Stackars Ann-ie som är sjuk... inte roligt. Ta det lugnt o viiiila även ett par dagar efter att du börjat känna dig piggare. Annars är det en klassisk fälla ju, att man kör igång som vanligt efter att man varit dålig. Men så blir man inte riktigt okej heller utan går o känner sig sådär halvbra länge.

Det är alltid svårt det där när man ska börja leva lite nyttigare. Ska man lägga av tvärt eller ska man minska lite i taget? Jag tror egentligen att det är bättre att ta en sak i taget bli van vid den och sen köra vidare på nästa. I mitt fall kände jag att det var lite ont om tid för det så det blev både minskning av mat och köra igång med träning samtidigt, och också minska på allt sött.

Det har väl gått ok. Träningen har jag ju kommit igång med även om jag måste släpa mig dit varje gång...:) Att undvika sött har blivit svårare, känner mig sugen på sött varje eftermiddag. Men det hänger helt klart ihop med att jag slarvat med matlagningen. Har inte ätit onyttigt med tanke på fett o sånt, men har köpt många frysrätter från VV och de mättar ju inte på samma sätt som ett hemlagat mål. Men jag får väl försöka bli lite bättre på att laga mat...

kram!

• charlie06

Hallå!

Hinner inte skriva just nu egentligen.... tänkte bara puffa upp oss lite...:) återkommer...

• charlie06

Hey ladies!

Hur är det med er? Hoppas att du mår bra igen Ann-ie! Och hur gick det hemma hos föräldrarna CCC? Ska hem till mina föräldrar imorgon och stanna hela veckan, är ledig eftersom vi har sportlov! Häärligt! Maten brukar funkar rätt så bra hos föräldrarna, men det är inte alltid motionen gör det, men ska försöka komma ut o promenera så mkt som möjligt.

Å så viktrapport:
    Startvikt.86.5 kg
    v.3 83 kg
    v.4 80.8 kg
    v.5 80 kg
    v.6 78.9 kg
    v.7 78.4 kg
    v.8 77.3 kg
    Viktnedgång:-9.2 kg

Kan inte fatta att jag snart gått ner 10 kg! Känner mig glad o nöjd :D!

kram!

• charlie06

Hallå tjejer...vart har ni tagit vägen? Har inte kunnat skriva i veckan eftersom jag varit hemma hos föräldrarna och nu ska jag kolla film. Men återkommer imorgon med veckorapport o annat...
    Ha det bra!
    kram!

• charlie06

Hej!
    Så var det jag igen...:)

CCC, har du sett sötingen nåt mer eller? Det kan ju faktiskt vara en bra bantningsmetod det där ;)

Jag var ju hemma hos föräldrarna förra veckan och det var fullt upp hela tiden. Så känner mig lite trött nu fastän jag varit ledig en vecka...

LizaGBG...vart har du tagit vägen? Ligger du o solar på Teneriffa kanske? Vet du, jag kanske oxå blir göteborgare snart... Pojkvännen har fått jobb och det verkar som att vi flyttar till sommaren mitt i allt bröllopsplanerande... Men Göteborg är ju hur mysigt som helst så det ska nog gå.

Och så till sist, veckorapporten.
    Startvikt.86.5 kg
    v.3 83 kg
    v.4 80.8 kg
    v.5 80 kg
    v.6 78.9 kg
    v.7 78.4 kg
    v.8 77.3 kg
    v.9 75.3 kg !!!
    Viktnedgång:-11.2 kg

Jag fattar ingenting... 2 kg på en vecka? Trots att jag i måndags kväll åt allt möjligt för vi hade kompisar över och jag kände inte för att hålla igen. Sen under veckan har jag självklart tänkt på vad jag har ätit, men jag har ändå fikat och ätit goda saker. I helgen provlagade vi och åt bröllopsmenyn och där har vi inte sparat på kalorierna kan jag lova! Ja, självklart är jag superglad och börjar känna att jag kan fixa det här! Jag vet visserligen att ju närmare 70 strecket jag kommer, desto svårare blir det. Och det är där jag har gett upp tidigare. Det kommer jag INTE göra nu, men det lär väl bli jobbigare att känna sig motiverad.
    Mitt mål nu är vara så nära 70 strecket som möjligt till påsk, dvs om 7 veckor.

Kram!

• charlie06

Hej hej!
    Ann-ie, ja här nere i söder har vi sportlov antingen v. 7 eller 8. Så nu börjar nedräkningen till påsklovet istället :) Å du, sååå gott med Malteser. Men planerar du att helt skippa sånt? Det är ju olika hur man är menar jag, en del tycker det är bättre att hoppa över helt än att bara ta en liten bit. Jag tar ju hellre en liten bit än att hoppa över helt... idag blev det en stor bit...åt en semla...:D Det var riktigt gott!

Har beställt o betalat klänningen nu :D så nu är det bara att kämpa på. Vi gifter oss den 12 augusti så det är ju ett tag kvar. Men det börjar ändå kännas som att det närmar sig så sakta. Mycket att fixa med. Närmast är det inbjudningarna som ska bestämmas.

CCC- bor du också i Göteborg? Det visste jag inte! Gillar absolut stan, men det känns ändå lite jobbigt att lämna jobb o vänner, men det kommer säkert bli jättebra! Några rekommendationer på bra områden att bo i? Vill gärna ha nära till nåt grönt... en park eller nåt...

Tack för de "hållna tummarna" o "grattisarna"! O måste tacka er för all inspiration också! Jag blir verkligen motiverad av att läsa era inlägg och av att veta att jag "måste" skriva in min viktrapport här. Nu tar jag ju mig snart an de sista 10 kilona o gissar att jag kommer att behöva stöd o peppning...

kram på er!

• charlie06

Hej!
    Finns fortfarande kvar, men är inte inne här så ofta eftersom vårt bredband krånglar. Så kan bara smyga in ibland på jobbet ;)
    Kämpar på, men har slarvat en del med träningen.
    ha det gott!

Svar på tråden Forts: ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg